Model W208365 fra 1997
Når bilen har gået i tomgang ca, 10 min. siger den dyt, dyt, dyt, fra instrumentbord hvorefter bilen slukker, der gives ikke yderligere advarsel, temperatur er ca. 80 grader, derefter kan bilen ikke starte igen, jeg har prøvet at vente til næste morgen (10 timer), hvorefter bilen kan starte igen,
Der står intet om dette i nogen manual eller lign.
Er der mon en der kender en CLK som denne og har kendskab til denne mystiske funktion.
På forhånd tak
Kim Sorø
CLK 320 slukker
CLK 320 slukker
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
Re: CLK 320 slukker
Jeg må lige tilføje at så snart temperatur når 80 grader slukker motor uden forvarsel, knastsensor skiftet, det var ikke den, næste bliver svinghjulssensor, ja jeg er bekendt med at det lyder mærkeligt, at se på disse sensorer når det tyder på at være varmen der er problemet, men har hørt at disse kan blive ustabile ved høj temp..
Der har været STAR tester på mange gange, uden den skriver nogle fejl, kan evt skyldes bilens alder.
Desværre kan jeg ikke køre til syn / toldsyn når bilen stopper, og derefter skal vente flere timer før man kan starte igen.
Jeg håber at disse yderligere oplysninger kan lokke nogle erfaringer frem hos nogle der har prøvet tilsvarende.
På forhånd tak.
Kim Sorø
Der har været STAR tester på mange gange, uden den skriver nogle fejl, kan evt skyldes bilens alder.
Desværre kan jeg ikke køre til syn / toldsyn når bilen stopper, og derefter skal vente flere timer før man kan starte igen.
Jeg håber at disse yderligere oplysninger kan lokke nogle erfaringer frem hos nogle der har prøvet tilsvarende.
På forhånd tak.
Kim Sorø
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: CLK 320 slukker
Det er nok ikke en normal funktion men tror det er manglende benzin tryk fra benzinpumpen. Prøv at få målt trykket på et værksted. Forklaring: Hvis pumpen giver for lidt tryk vil benzinen efter pumpen ved motoren fordampe i forsyningsrøret og danne "luft" lommer og motoren stopper. Typisk når den står stille i tomgang og varmt vejr hvor der ikke er køling omkring motoren. Denne fejl kan ikke aflæses på en tester. Jeg tror det i fysikkens love hedder fordampningstrykket men er ikke sikker. Det er godt nok mange år siden jeg har kigget i fysikbogen. Jeg tror det er det som får en simpel kaffemaskine til at lave aftenkaffen.
Re: CLK 320 slukker
Mange skriver ved dine symptomer at det er krumptap sensor, så det må være bedste bud.
http://www.benzworld.org/forums/w209-cl ... off-i.html
http://wiki.answers.com/Q/Where_is_the_ ... edes_ML320
http://www.benzworld.org/forums/w209-cl ... off-i.html
http://wiki.answers.com/Q/Where_is_the_ ... edes_ML320
ZOOM ZOOM.
Re: CLK 320 slukker
Efter skift af svinghjulssensor part nr. A0031539628 kan bilen køre selv om den er varm.
Nu kan jeg dog ikke få gearvælger i position "P" og derved kan jeg ikke få nøglen ud.
Er der mon nogen der har en ide til hvad dette nu kan være?
Kim Sorø
Nu kan jeg dog ikke få gearvælger i position "P" og derved kan jeg ikke få nøglen ud.
Er der mon nogen der har en ide til hvad dette nu kan være?
Kim Sorø
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999