Sløv c220 w203 virker doven. Faults code P1470 FEJL FUNDET!
-
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 10. dec 2013, 21:56
- Geografisk sted: Herning
Sløv c220 w203 virker doven. Faults code P1470 FEJL FUNDET!
Pænt goddag...
Jeg er blevet ejer af en Mercedes-benz C220 CDI W203 aut. Årgang '02 med 370tkm på tælleren.
Jeg har skiftet div. bærearme og styrekugler i forbindelse med klargøring til syn og en termostat, da motoren ikke blev driftvarm. Bilen blev derefter synet uden bemærkninger.... v/369tkm.
Jeg har hele tiden syntes at de 143Hk og 315Nm virkede sløve, og i forbindelse med en overhaling slog den over i "nødprogram" og mistede turbotryk. Ind til siden, tænding off, og så opstart igen uden fejl....?
På "værkstedet" med vognen og fik boschtesteren på, og der var gamle fejl koder i lange baner... Slettede alt, prøve kørte, testeren på ... Ingen fejl. Jamen så køre vi da bare til den skaber sig igen.....
Næste morgen på vej til arbejde taber den turbotryk igen ... Tester på... Og følgende fejl kode
P1664 Opvarmer Funktionsfejl
P1470 Ladetrykregulering Reguleringsafvigelse positiv.
Div slanger er tjekket for utætheder. EGR fungere, wastegaten virker, "vacumstyreventilen" fra de to er byttet rundt (samme varenr.) uden at der er kommet andre fejl koder. Den har kørt siden (2dage) uden fejl, dog stadig doven som som altid.
Næste skridt er at tjekke om cat'en er faldet sammen, da jeg har Googlet hvad andre har oplevet og dette kunne være et bud.
Grundet til at jeg mener at den er doven er at den er opgivet til en topfart på 215, og det det kniber gevaldig med de sidste 25....
Input ønskes....
Karsten...
Jeg er blevet ejer af en Mercedes-benz C220 CDI W203 aut. Årgang '02 med 370tkm på tælleren.
Jeg har skiftet div. bærearme og styrekugler i forbindelse med klargøring til syn og en termostat, da motoren ikke blev driftvarm. Bilen blev derefter synet uden bemærkninger.... v/369tkm.
Jeg har hele tiden syntes at de 143Hk og 315Nm virkede sløve, og i forbindelse med en overhaling slog den over i "nødprogram" og mistede turbotryk. Ind til siden, tænding off, og så opstart igen uden fejl....?
På "værkstedet" med vognen og fik boschtesteren på, og der var gamle fejl koder i lange baner... Slettede alt, prøve kørte, testeren på ... Ingen fejl. Jamen så køre vi da bare til den skaber sig igen.....
Næste morgen på vej til arbejde taber den turbotryk igen ... Tester på... Og følgende fejl kode
P1664 Opvarmer Funktionsfejl
P1470 Ladetrykregulering Reguleringsafvigelse positiv.
Div slanger er tjekket for utætheder. EGR fungere, wastegaten virker, "vacumstyreventilen" fra de to er byttet rundt (samme varenr.) uden at der er kommet andre fejl koder. Den har kørt siden (2dage) uden fejl, dog stadig doven som som altid.
Næste skridt er at tjekke om cat'en er faldet sammen, da jeg har Googlet hvad andre har oplevet og dette kunne være et bud.
Grundet til at jeg mener at den er doven er at den er opgivet til en topfart på 215, og det det kniber gevaldig med de sidste 25....
Input ønskes....
Karsten...
Senest rettet af Dieseldrønet 22. dec 2013, 01:05, rettet i alt 2 gange.
W203 C220 CDI Avantgarde '02
Re: Sløv c220 w203 virker doven. Faults code P1470
Ville klart gå igang med turbo'en er sikker på den er slidt op , vis ikke den er blevet renoveret så er det 99 % det der er galt , tá indsugnings slagen af til turbo'en og mærk aksel efter i kompressor delen af turbo'en før slør, vis der er slør i akslen så er turboen slid op og kan ikke lave ordenlig tryk. (Manglende træk kraft) ... Ombytter turbo ville jeg anbefale..
Re: Sløv c220 w203 virker doven. Faults code P1470
De koder du skriver, er ikke OBD koder, få en Startester på .
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 10. dec 2013, 21:56
- Geografisk sted: Herning
Re: Sløv c220 w203 virker doven. Faults code P1470
Om turboen er renoveret eller ej ved jeg ikke, men jeg vil da lige få tjekket op på slid/slør... Men burde den så ikke have en mislyd/hyle....? Hvilket den ikke har...
En startester har jeg umiddelbar ikke adgang til
http://www.scribd.com/mobile/doc/44107727
En startester har jeg umiddelbar ikke adgang til

W203 C220 CDI Avantgarde '02
Re: Sløv c220 w203 virker doven. Faults code P1470
De har 'Startestere' på alle autoriserede Mercedes Benz værksteder.
Og det koster altså ikke mange penge blot at få stillet en diagnose.
Og det koster altså ikke mange penge blot at få stillet en diagnose.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Re: Sløv c220 w203 virker doven. Faults code P1470
Jeg ville helt klart ha forslået at tjekke om din kat var faldet sammen, da jeg har været udsat for nøjagtig det samme, den virkede som om den manglede en del HK, for så at begynde på at gå i nød program, så kørte jeg ud til Skillingbro mercedes spec, hvor de har en ældre MB specialis, han sagde med det samme, jeg tror vi lige prøver at kobler katten fra udstødningen, så skal jeg da lige love for der kom de HK frem som den skulle ha, og ikke mere nød program, så prøv at hive katten fra og evt bind den fast så den ikke risikere at falde ned under prøve turen..... vi åbnede bare min og pillede klumpen ud, og er lige synet uden.... jeg mener din har 2 lige som min og det var den under bunden vi prøvede at koble fra, god fornøjelse 

-
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 10. dec 2013, 21:56
- Geografisk sted: Herning
Re: Sløv c220 w203 virker doven. Faults code P1470
Ja min har også 2, en lige efter turboen og en under bunden.
Status er nu at jeg har haft vognen på liften og afmonterede den ene katalysator, så der var fri udblæsning.... Efter en prøve tur bliver man jo helt fartblind og alt føles sløv.. Med en app på smartfonen der måler 0-100, dog med gps koordinater, kunne jeg lave en sammenligning... Uden skorsten 0-100 på 12,5sek. Og med skorsten 0-100 på 16,5sek. Og med 4sek. til forskel bliver konklusionen nok at kat nr.2 er tilstoppet eller faldet sammen. En ny skal til eller indmaden fjernes, det bliver bare ikke idag... Jeg orker ikke mere...
Det skal lige siges at der tabes sekunder med app'en fordi den skal opdatere gps koordinater, men den kan jo stadig godt bruges til sammenligning
Karsten
Status er nu at jeg har haft vognen på liften og afmonterede den ene katalysator, så der var fri udblæsning.... Efter en prøve tur bliver man jo helt fartblind og alt føles sløv.. Med en app på smartfonen der måler 0-100, dog med gps koordinater, kunne jeg lave en sammenligning... Uden skorsten 0-100 på 12,5sek. Og med skorsten 0-100 på 16,5sek. Og med 4sek. til forskel bliver konklusionen nok at kat nr.2 er tilstoppet eller faldet sammen. En ny skal til eller indmaden fjernes, det bliver bare ikke idag... Jeg orker ikke mere...
Det skal lige siges at der tabes sekunder med app'en fordi den skal opdatere gps koordinater, men den kan jo stadig godt bruges til sammenligning
Karsten
W203 C220 CDI Avantgarde '02
Re: Sløv c220 w203 virker doven. Faults code P1470
Ang turbo'en , det er bare tit med nogle kilometer på bagen... Giver ikke nogle mislyde tit da det er tolerancerne ide ind i turbine huset der bliver slidt... Med cool du har fundet fejlen...
-
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 10. dec 2013, 21:56
- Geografisk sted: Herning
Re: Sløv c220 w203 virker doven. Faults code P1470
Så gik den på nødprogram igen...
Så måtte jeg jo tage tyren ved hornene og af med kat'en, flækkede den og fjernede indmaden, den var helt sodet til og tilstoppet. Monterede skorsten igen og så ud og prøve køre.... Nu trækker den som en skoldet trold, og topfarten klare den til ug.
Så blev det alligevel jul
Karsten.....



Karsten.....
W203 C220 CDI Avantgarde '02