Jeg har en Faceliftet 211'er, 220CDI st.car fra 08/08. Den har netop rundet 250.000 her i november, og fik bl.a. skiftet gearkasseolie ved stort service i august...
Jeg har nu i 2-3 mdr. oplevet den som urolig når jeg starter den, dvs. at den kan finde på at ryste ved meget lave omdrejninger - fuldstændig som hvis jeg kørte med en motor der ikke kunne "trække" læsset ved så lave omdrejninger. Hvis jeg accelererer, kører den dog umiddelbart fint - men så snart jeg forsøger at holde en konstant hastighed, f.eks. 50, 60 eller 70 km/t, bliver den urolig og ryster. Der er ingen tvivl om, at det er klart mest mærkbart når motoren er kold, altså indtil den (undskyld jeg ikke ved hvad de forskellige ting hedder) lille motor-varme måler i højre side af instrumentbrædtet er halvt fyldt, som den for det meste bliver efter 5-15 minutters kørsel. alt efter temperaturen udenfor...
Problemet er værst ved køkørsel, som jeg desværre har en del af, eller bare ved generelt "langsom" kørsel, dvs. mindre end 90 km/t.. I eftermiddags på vejen hjem kunne jeg direkte se omdrejningstælleren gå opad i små ryk, dvs. fra 1850-1900-1950-2000-2050 med et lille bitte ryk tilbage hver gang inden den gik opad igen. Dette kunne naturligvis også føles i bilen, som små hop. Igen dog, efter 5-7 minutters kørsel, kører bilen igen stille og roligt helt indtil den bliver kold igen næste gang... Jeg synes samtidigt at have erfaret, at problemerne er størst, når jeg kører i C gear, i stedet for S.
Jeg bilder mig selv ind, ved at google så meget jeg kan, at der kan være tale om problemer med converteren - men jeg er selvfølgelig nysgerrig om nogle andre mercedesbrugere har en bedre, og formentlig mere velbegrundet idé

Der har på intet tidspunkt været fejlmeddelelser i displayet, nødprogrammer eller manglende gearskift. Jeg synes dog samtidigt jeg har bemærket en lidt langsommere end normalt reaktion, ved kickdown....
Nogen der har gode forslag, eller har hørt/oplevet lignende?