Oliespild V6 CDI
Oliespild V6 CDI
Hej
Jeg har haft min E320 2008 til FDM test i dag.
Der var en lille række små fejl, men der var også et problem med oliespild fra motoren.
Nærmere bestemt ved svinghjulet.... Når jeg selv kigger kan jeg godt se der er lidt i olie, men det er svært at se hvor det kommer fra.
Er der nogen der har erfaring for, hvor sådan en motor typisk bliver utæt? Måske en pakdåse mellem motor og geark.?
(jeg har lige pakket bundkarret om).
vh Juul
Jeg har haft min E320 2008 til FDM test i dag.
Der var en lille række små fejl, men der var også et problem med oliespild fra motoren.
Nærmere bestemt ved svinghjulet.... Når jeg selv kigger kan jeg godt se der er lidt i olie, men det er svært at se hvor det kommer fra.
Er der nogen der har erfaring for, hvor sådan en motor typisk bliver utæt? Måske en pakdåse mellem motor og geark.?
(jeg har lige pakket bundkarret om).
vh Juul
S211-E320 CDI Avantgarde 2008
Re: Oliespild V6 CDI
Om642er motoren, har det med tiden at blive utæt i krumtapspakdåsen mellem gearkasse og motor.
Skal skiftes, så skift også pakdåsen på gearkassen, når nu den er afmonteret alligevel
Skal skiftes, så skift også pakdåsen på gearkassen, når nu den er afmonteret alligevel
Re: Oliespild V6 CDI
JTC: Hvad skal du have for denne operation?JTC skrev:Om642er motoren, har det med tiden at blive utæt i krumtapspakdåsen mellem gearkasse og motor.
Skal skiftes, så skift også pakdåsen på gearkassen, når nu den er afmonteret alligevel
S211-E320 CDI Avantgarde 2008
Re: Oliespild V6 CDI
Det ligger på ca 3.000,- inkl moms
Gearkassen skal nemlig af for at kunne skifte de pakninger
Hvornår har den sidst fået skiftet gearolie og filter?
Gearkassen skal nemlig af for at kunne skifte de pakninger
Hvornår har den sidst fået skiftet gearolie og filter?
Re: Oliespild V6 CDI
for 25.000 km siden. Jeg får skiftet for hver 50.000 kmJTC skrev:Det ligger på ca 3.000,- inkl moms
Gearkassen skal nemlig af for at kunne skifte de pakninger
Hvornår har den sidst fået skiftet gearolie og filter?
S211-E320 CDI Avantgarde 2008
Re: Oliespild V6 CDI
Okay, så burde det ikke være nødvendigt.
Re: Oliespild V6 CDI
Jeg tror den er utæt ved olietemperator nede i v-et
Re: Oliespild V6 CDI
Det kan det også sagtens være. Jeg ville ihvertfald få renset olien af og så spore sig frem olielækken.
Re: Oliespild V6 CDI
Hvordan kan man komme til olietempføleren?jensen skrev:Jeg tror den er utæt ved olietemperator nede i v-et
S211-E320 CDI Avantgarde 2008
Re: Oliespild V6 CDI
Når man skifter indsugningsmanifoldene plejer man også at skifte de to o ringe som sidder under veksleren
Re: Oliespild V6 CDI
ok, men jeg har ikke fået skiftet indsugningsmanifolde....Hvis de skal afmonteres håber jeg sgu det er pakdåsenjensen skrev:Når man skifter indsugningsmanifoldene plejer man også at skifte de to o ringe som sidder under veksleren
S211-E320 CDI Avantgarde 2008
Re: Oliespild V6 CDI
Har du nogensinde fået skiftet den motor som trækker spjældene i indsugningen den kaldes også stellmotor
Re: Oliespild V6 CDI
ja, den blev skiftet for et år siden, da jeg også skiftede turbo.jensen skrev:Har du nogensinde fået skiftet den motor som trækker spjældene i indsugningen den kaldes også stellmotor
S211-E320 CDI Avantgarde 2008
Re: Oliespild V6 CDI
Når man laver den rep. plejer man også at skifte o ringe ved veksleren.Hvis du har bundpladen af og kigger op i venstre side på motoren sidder der ligesom et metaldæksel hvor man kunne forestille at starteren kunne have siddet ,over det dæksel er der et hul og der kommer olien ud hvis den er utæt oppe i v-et
Re: Oliespild V6 CDI
Tak for det, Jensenjensen skrev:Når man laver den rep. plejer man også at skifte o ringe ved veksleren.Hvis du har bundpladen af og kigger op i venstre side på motoren sidder der ligesom et metaldæksel hvor man kunne forestille at starteren kunne have siddet ,over det dæksel er der et hul og der kommer olien ud hvis den er utæt oppe i v-et
Jeg kigger i weekenden.
S211-E320 CDI Avantgarde 2008