Hjælp til Dyser m.m.
Hjælp til Dyser m.m.
Hej Forum
Jeg har idag skiftet en flammeskive på min Cdi 2002 fra 2003.
For at demontere dysen har jeg haft skildt toppen af dysen ad. Her er jeg så lidt i trivl om jeg har samlet dysen 100% rigtigt igen, for bilen vil ikke starte!
Har i nogle gode ider?
Er det muligt at finde en tegning over hvordan dysen er samlet?
Jeg har idag skiftet en flammeskive på min Cdi 2002 fra 2003.
For at demontere dysen har jeg haft skildt toppen af dysen ad. Her er jeg så lidt i trivl om jeg har samlet dysen 100% rigtigt igen, for bilen vil ikke starte!
Har i nogle gode ider?
Er det muligt at finde en tegning over hvordan dysen er samlet?
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
-
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 16. mar 2009, 13:44
Re: Hjælp til Dyser m.m.
Er du helt sikker på at stikket er helt i bund?? Det har jeg misset et par gange
Garage med W212 E 250 2009 og W163 ML 270 CDI 2004
Re: Hjælp til Dyser m.m.
Peter Holm skrev:Er du helt sikker på at stikket er helt i bund?? Det har jeg misset et par gange
Ja, jeg har lige tjækket nu Men burde den ikke give et tøf fra de andre cylinder? men skal vel ikke lufte ud!
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Re: Hjælp til Dyser m.m.
Den står og lader, jeg brugte hele batteriet på start forsøg uden der kom et tøf.... jeg forsøger igen når der er batteri på
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
-
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 16. mar 2009, 13:44
Re: Hjælp til Dyser m.m.
Nej den giver ikke så meget som et tøf hvis et stik mangler. Jeg har sågar prøvet at kører i to dage efter rep, hvorefter den ikke ville starte. Det var stikket der lige var gledet en smule fordi jeg havde glemt stripsen! Og så skal der masser af strøm på battterietHvam skrev:Peter Holm skrev:Er du helt sikker på at stikket er helt i bund?? Det har jeg misset et par gange
Ja, jeg har lige tjækket nu Men burde den ikke give et tøf fra de andre cylinder? men skal vel ikke lufte ud!
Garage med W212 E 250 2009 og W163 ML 270 CDI 2004
Re: Hjælp til Dyser m.m.
Når du afmonterer det øverste af dysen sidder der en fjeder som skal på igen,på nogle har jeg også set en lille skive som bruges til at justere fjederen med den skal selvfølgelig også på igen
Re: Hjælp til Dyser m.m.
jensen skrev:Når du afmonterer det øverste af dysen sidder der en fjeder som skal på igen,på nogle har jeg også set en lille skive som bruges til at justere fjederen med den skal selvfølgelig også på igen
Nu har jeg prøvet igen og igen batteriet er tømt for 2gang men stadig intet liv!!!
Kan jeg have samlet noget forkert i common rail ventilen? den har jeg jo haft skruget af???
Er det muligt at finde en tegning eller beskrivelse over montage af common rail ventilen med alle de små dele?
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Re: Hjælp til Dyser m.m.
Har du tjekket via de klare brændstodslanger, at der ikke er luft i systemet
Re: Hjælp til Dyser m.m.
JTC - Det er nok vejen frem, så Jeg prøvet lige med nogle klar slanger men kunne ikke rigtig få det til at lykkes!
Men frisk og med solen i ryggen starte jeg igen med at se på commonrail ventilerne og jeg tror ikke den lille kugle i bunden ikke har siddet 100% ihvertfald sprang motoren igang med det samme da den var samlet igen
Men rigtig mange tak for hjælpen alle sammen
Men frisk og med solen i ryggen starte jeg igen med at se på commonrail ventilerne og jeg tror ikke den lille kugle i bunden ikke har siddet 100% ihvertfald sprang motoren igang med det samme da den var samlet igen
Men rigtig mange tak for hjælpen alle sammen
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.