
CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
pris pr dyse 1300 værktøj,fedt mm også ca 1300kr så det er ikke så slemt 

Senest rettet af Hvam 8. feb 2014, 22:44, rettet i alt 1 gang.
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
næ... jeg er ikke helt med på hvad du mener, er det noget man gør?BWJ skrev:Har du kodet alle dyserne ?
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Ja som regel skal koderne på siden af dyserne tastes ind i mortorstyringen vha. en Star, det er for at kalibrere dyseåbningstiderne.
ZOOM ZOOM.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
jeg fik også lige googlet mige lidt frem til de jo skal "kodes"BWJ skrev:Ja som regel skal koderne på siden af dyserne tastes ind i mortorstyringen vha. en Star, det er for at kalibrere dyseåbningstiderne.

kenner i et værksted omkring århus som kan klare den opgave til rimlige penge?
hvad koster sådan en star tester?
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Et aut. værksted bruger max. én time, men mon ikke nogen kan hjælpe med en lokal der kan.Hvam skrev:jeg fik også lige googlet mige lidt frem til de jo skal "kodes"BWJ skrev:Ja som regel skal koderne på siden af dyserne tastes ind i mortorstyringen vha. en Star, det er for at kalibrere dyseåbningstiderne.men tak for info BWJ
kenner i et værksted omkring århus som kan klare den opgave til rimlige penge?
hvad koster sådan en star tester?
En Star koster kassen, hvis en civil i det hele taget kan købe en, - og der findes ikke uoriginale som kan klare jobbet.
ZOOM ZOOM.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Ligepresis en opgave som denne, kan det ikke svare sig selv at lave.Hvam skrev:pris pr dyse 1300 værktøj,fedt mm også ca 1300kr så det er ikke så slemt
Det kræver special værktøj som dyseudtrækker, plænfræser og startester.
Et værksted tager maks 2 timer + dyser for denne omgang, så spiller det og der er garenti på arbejdet.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Jeg var forbi mercedes (einer hassel) og der skulle ikke gøres noget andet den stod højt i tomgangBWJ skrev:Ja som regel skal koderne på siden af dyserne tastes ind i mortorstyringen vha. en Star, det er for at kalibrere dyseåbningstiderne.

Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Så har de vist ikke været ærlig over for dig.
Tomgangen er fastlagt i motorstyringen og kan justeres ganske lidt frem og tilbage i forhold til resonans fra motoren.
Kan med sikkerhed sige at ved dyseskift, skal de altid kodes ind på en CDIér... Den kan sagtens køre uden, men du får langt fra det optimale ud af motoren og i værste fald kan den smide fejlkoder, fordi at motoren går for ujævnt.
Tomgangen er fastlagt i motorstyringen og kan justeres ganske lidt frem og tilbage i forhold til resonans fra motoren.
Kan med sikkerhed sige at ved dyseskift, skal de altid kodes ind på en CDIér... Den kan sagtens køre uden, men du får langt fra det optimale ud af motoren og i værste fald kan den smide fejlkoder, fordi at motoren går for ujævnt.
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Det er ikke alle dyser der skal kodes, Kun fra CDI-3 og frem.
det kan ses hvis der i en cirkel på toppen af dysen står 1-2 eller 3...
det kan ses hvis der i en cirkel på toppen af dysen står 1-2 eller 3...
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Er det ikke 1 og 2 der skal kodes og 3eren skal ikke?SLS-AMG skrev:Det er ikke alle dyser der skal kodes, Kun fra CDI-3 og frem.
det kan ses hvis der i en cirkel på toppen af dysen står 1-2 eller 3...
Re: CDI 220 tikker efter skift af flammeskive
Jeg var på værksted med bilen idag og have en Star gæster på, vi fik koder fra dyserne tastet ind og vupti... Tomgangen faldt og dåbilen fik en mere rolig motor lyd
Jeg fik så også at vide det var CDI 1 der ikke skal kodes ind, det lød som de have styr på hvad de gik rodet med i forhold til emner hassel.

Jeg fik så også at vide det var CDI 1 der ikke skal kodes ind, det lød som de have styr på hvad de gik rodet med i forhold til emner hassel.
Gammel S211 220cdi med små 650.000km og en gammel Firebird 4,9 Turbo.