jeg har et problem med min w 210 er 300 TD fra 99 542000 km.
det ryster i bilen fra ca. 95 kmt og op efter..både i D og N ryster den..
jeg var sikker på at det var kardanen, den blev renoveret med hardy skiver, 2 nye bøs og nyt kryds, derefter blev den afvejet,
det hjalp ikke... har prøvet at bytte hjul uden held, har prøvet at sætte andre hjul på (17") som ikke vejer lige så meget som mine 18"
med mindre hjul synes jeg ikke den rystede lige så meget..
har haft micrometer ur på de bagerste nav de er i orden.
er der nogen der har en god ide til hvad jeg skal kigge efter..??
hilsen Henrik
bilen ryster
Re: bilen ryster
eventuelt en bremse der hænger
-
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 08:56
Re: bilen ryster
har rodet med højre bagerste caliber den gik tungt..
efter den blevet ordnet ryster det stadig, skiven har uden tvivl været varm, men kan ikke mærke at den er skæv under opbremsning
jeg ved ikke om den kan være skæv så det ryster i bilen, under kørsel, men IKKE under opbremsning..
efter den blevet ordnet ryster det stadig, skiven har uden tvivl været varm, men kan ikke mærke at den er skæv under opbremsning
jeg ved ikke om den kan være skæv så det ryster i bilen, under kørsel, men IKKE under opbremsning..
Re: bilen ryster
jeg står næsten i samme situation som dig.
har en 210 300 TD fra 99 med 445.000km på klokken.
den ryster omkring 60-70 stykker og op.
lige meget om det er vinterdæk eller sommerdæk.
jeg fik renoveret kardan kryds og centerleje uden det hjalp.
jeg fik dog ikke nye hardyskiver eller centerbøsninger i.
jeg har desuden også målt alle mine nav med micrometer ur og ikke findet noget + jeg har skiftet alle skiver, klodser og bakker for at sikre at disse ikke var skyld i mine rystelser.
derudover fik jeg byttet rundt på mine trækaksler (venstre blev sat på højre side, og højre blev sat på venstre side) uden at det gjorde nogen forskel.
en mercedes mekker jeg snakkede med påstod nemlig at slidte trækaksler kunne foresage rystelser som f. eks kunne mærkes i buksebenet og at det nogengange kunne hjælpe at bytte dem rundt.
jeg har dog ikke kunne verificere hans påstand og har derfor ikke ville kaste penge efter nye/renoverede trækaskler.
åh ja, jeg har også fået skiftet gearkasse ophæng og de forreste bagbrosbøsninger.
Jeg er meget interesseret i at høre om du finder problemet i din vogn.
har en 210 300 TD fra 99 med 445.000km på klokken.
den ryster omkring 60-70 stykker og op.
lige meget om det er vinterdæk eller sommerdæk.
jeg fik renoveret kardan kryds og centerleje uden det hjalp.
jeg fik dog ikke nye hardyskiver eller centerbøsninger i.
jeg har desuden også målt alle mine nav med micrometer ur og ikke findet noget + jeg har skiftet alle skiver, klodser og bakker for at sikre at disse ikke var skyld i mine rystelser.
derudover fik jeg byttet rundt på mine trækaksler (venstre blev sat på højre side, og højre blev sat på venstre side) uden at det gjorde nogen forskel.
en mercedes mekker jeg snakkede med påstod nemlig at slidte trækaksler kunne foresage rystelser som f. eks kunne mærkes i buksebenet og at det nogengange kunne hjælpe at bytte dem rundt.
jeg har dog ikke kunne verificere hans påstand og har derfor ikke ville kaste penge efter nye/renoverede trækaskler.
åh ja, jeg har også fået skiftet gearkasse ophæng og de forreste bagbrosbøsninger.
Jeg er meget interesseret i at høre om du finder problemet i din vogn.
2014 - S212 E200 fra 2012 med 256.000+ på klokken.
2012 - W210 E300 Turbo Diesel fra 99' med 450.0000 på klokken. (solgt)
2005 - W124 300D fra 90' med 680.0000 på klokken. (solgt)
2012 - W210 E300 Turbo Diesel fra 99' med 450.0000 på klokken. (solgt)
2005 - W124 300D fra 90' med 680.0000 på klokken. (solgt)
Re: bilen ryster
Eventuelt find en brugt kardan på ebay eller lign og skift den ud med den nuværende.
De koster ikke særlig meget og det kan somregl ikke svare sig at prøve frem med forskellige små dele på kardanen.
Køber man en komplet kardan med hardskiver, centerleje, ophæng og alt det.. Så er man på den sikre side
De koster ikke særlig meget og det kan somregl ikke svare sig at prøve frem med forskellige små dele på kardanen.
Køber man en komplet kardan med hardskiver, centerleje, ophæng og alt det.. Så er man på den sikre side
Re: bilen ryster
Har samme problem med min w210 300D .- Er der nogen der har skiftet kardan og sluppet af med problemet .- så gi' lige en tilbagemelding.
Har læst om mange som har skiftet :
-lejer
-bremser
-hardy skiver
-kardan
-kardanleje
-dæk/fælge
- uden det har løst problemet med rystelserne.
Hvorfor hulen skulle kardanen lige pludslelig gå i ubalance og give rystelser?? Tror nu nærmere det kan være div møre gummibøsninger i hjulophængene, der gør undervognen løs og den derfor går i "selvsving" ved høj fart.?
Har læst om mange som har skiftet :
-lejer
-bremser
-hardy skiver
-kardan
-kardanleje
-dæk/fælge
- uden det har løst problemet med rystelserne.
Hvorfor hulen skulle kardanen lige pludslelig gå i ubalance og give rystelser?? Tror nu nærmere det kan være div møre gummibøsninger i hjulophængene, der gør undervognen løs og den derfor går i "selvsving" ved høj fart.?
Re: bilen ryster
De mest almindelige fejl er centerbøsninger i enderne på kardan, og hængende hånd (fod) bremse.
Hvis den står i tomgang i N, og den en gang imellem rusker en anelse, så vil en skylning afhjælpe rystelserne,- skyldes slam/snavs i converter med ubalance til følge.
Hvis den står i tomgang i N, og den en gang imellem rusker en anelse, så vil en skylning afhjælpe rystelserne,- skyldes slam/snavs i converter med ubalance til følge.
ZOOM ZOOM.
Re: bilen ryster
Fik lige nye fordæk plus en ordentlig afbalancering af fælgene, og det hjalp i den grad på rystelserne jeg havde ved 80+ kmh. Ved virkelig ikke hvor dælen den gut jeg købte bilen af har fået lavet dæk/fælg montering, men det var da vist omkring 15. gram forkert placeret på den ene fælg.
Har nu stadig knurren og rysten ved hård acceleration i 2 gear..
Har nu stadig knurren og rysten ved hård acceleration i 2 gear..