JTC skrev:På den motor sider der kun en temperatur føler til kølesystemet, så som jeg siger.. skulle det være underligt at instrumentet i bilen er gået i stykker + at motoren bliver for varm.
Du er sikker på du udlæser de rigtige dataer? der er jo også olietemperatur og ladeluft temperatur
Jeg skal ikke kunne sige hvad et er den "måler" - jeg har forsøgt at vedhæfte rapporten her, men HTML filer tillades ikke, heller ikke PDF filer, heller ikke et billede og en tekstfil bliver for rodet at finde rundt i (!!).
Men den skriver f.eks. bla. dette i rapporten:
Motortemperatur [ECU 1] 103°C
Motortemperatur [ECU 2] 103°C
Den værdi må den jo have udlæst fra et eller andet register - om det så er et forkert register er jo så en anden sag
SLKkompressor skrev:Hvis du tror mere på et instrument til 499,- end på en bil til over 499.000,- har du virkeligt et problem med sådan en ferietur.
Jeg ville lade en af delene blive hjemme!
Jeg har OK tiltro til bilens kvalitet generelt (den kører jo blændende), men omvendt er det den første bil jeg har købt med så mange kilometer på klokken og tilmed en der har kørt som taxa - jeg vil bare gerne have muligheden for at checke tingene, hvis der skulle opstå noget med bilen jeg er i tvivl om - når man er så langt hjemmefra. Gider ikke slæbe bærbar og diverse kabler med på ferie, så er det smartere hvis man kan bruge sin mobil eller tablet til lige at kigge på tingene.
/Thomas