MB 180 kompressor årg. 2004. Ved let træk og ca. 1800-2000 omdr og 5 - 6. gear går motoren i rykvis træk indtil omdr. øges. Kan nu også ske ved mindre omdr.
Slanger ved kompressor indg. angiveligt utætte - er skiftet uden virkning. Tændrør skiftet uden virkning. Vkst vil prøve at skifte luftmængde måler ??.
Kan en sådan fejl ikke måles, så den fejlende komponent findes. Alt. at prøve div. komp. kan blive bekostelig??.
motor 'rusker v/ca. 1800 omdr. og let træk
Re: motor 'rusker v/ca. 1800 omdr. og let træk
Detsvære er det ikke altid at man kan måle sig frem til sådan fejl. Hvis du eventuelt har mulighed for at låne en luftmassemåler et sted fra, for at tjekke om det skulle være det.
Men tjek også for om der er kommet olie i styreboks og ledningsnet, en typisk fejl på de motore
Men tjek også for om der er kommet olie i styreboks og ledningsnet, en typisk fejl på de motore
Re: motor 'rusker v/ca. 1800 omdr. og let træk
Pil stik af LMM, hvis fejl er den samme skal LMM skiftes.
ZOOM ZOOM.
Re: motor 'rusker v/ca. 1800 omdr. og let træk
Hej og tak for jeres forslag.
Nu er status:
Jeg har haft stil til LMM og styrebox demonteret og der er flot rene og tørre.
1. Luftmængde måler er udskiftet - uden virkning!
2. Gl. LMM monteret igen og foreste lambda sonde er udskiftet - ingen virkning !
3. Nu foreslår vkst. at sætte den nye LMM på sammen med den nye Lambda sonde - idet de sammen måske kan udgøre fejlårsag.
Det synes jeg bare ikke lyder logisk. At 2 komponenter skulle svigte samtidig - muligt - men at fejlen kun opstår når de begge arbejder sammen ???
Pkt. 3 udføres i morgen men formentlig ad ovenstående uden virkning. - Hvad mener forum at vkst. / jeg bør prøve nu
Nu er status:
Jeg har haft stil til LMM og styrebox demonteret og der er flot rene og tørre.
1. Luftmængde måler er udskiftet - uden virkning!
2. Gl. LMM monteret igen og foreste lambda sonde er udskiftet - ingen virkning !
3. Nu foreslår vkst. at sætte den nye LMM på sammen med den nye Lambda sonde - idet de sammen måske kan udgøre fejlårsag.
Det synes jeg bare ikke lyder logisk. At 2 komponenter skulle svigte samtidig - muligt - men at fejlen kun opstår når de begge arbejder sammen ???
Pkt. 3 udføres i morgen men formentlig ad ovenstående uden virkning. - Hvad mener forum at vkst. / jeg bør prøve nu
Re: motor 'rusker v/ca. 1800 omdr. og let træk
Hej
ØØØHHH hvad er / betyder 'lock-up' på converteren - hvilken converter?.
Jeg er IKKE motorkyndig - bare elektrikker!!
Har lige googlet og tror nu at det er noget med aut. gear !
Min MB er med manuel gearkasse !! Men tak for ideen.
Ser frem til et godt bud til løsning af problemet
ØØØHHH hvad er / betyder 'lock-up' på converteren - hvilken converter?.
Jeg er IKKE motorkyndig - bare elektrikker!!
Har lige googlet og tror nu at det er noget med aut. gear !
Min MB er med manuel gearkasse !! Men tak for ideen.
Ser frem til et godt bud til løsning af problemet
Re: motor 'rusker v/ca. 1800 omdr. og let træk
Så fik jeg den anede ikke den var med man. gearREJ skrev:Hej
ØØØHHH hvad er / betyder 'lock-up' på converteren - hvilken converter?.
Jeg er IKKE motorkyndig - bare elektrikker!!
Har lige googlet og tror nu at det er noget med aut. gear !
Min MB er med manuel gearkasse !! Men tak for ideen.
Ser frem til et godt bud til løsning af problemet
ZOOM ZOOM.