Altså der er jo delte meninger om de trylle produkter.
Jeg har til tider oplevet at addetiv har kunne hjælpe på tikkende ventil løftere.. Men det fjerne ikke det faktum at løfteren er defekt og det rigtige er at skifte dem.
Det eneste addetiv som jeg med sikkerhed kan sige at virker, det er det som man tilsætter brændstoffet og det hjælper med at rense dyser og indsprøjtnings system.
En motor der bruger olie, kan ikke redes ved at tilsætte en addetiv.. Hvis den var så god at den kunne lukke de utætte huller eller slidte stemperinge, så tør jeg slet ikke at tænke på hvordan ting som ventil løftere, turbo og anden i motoren med små oliekanaler ville se ud bag efter.
Jeg har faktisk engang prøvet RVS på en W140 med kompressor og det resulteret i at kompressoren brændte lejerne af
Så om det lige var RVS der gjorde det skal jeg ikke kunne slå fast, men det lyder bare mærkeligt at en kompressor med 8.000km på klokken, smider alle 4 lejer på en gang, selv om den fik den smørings mængde som den skulle havde.