Jeg har for 2 uger siden købt en 2008, S204 200CDI. Bilen har efter sigende kun kørt ca.2 år, 107.000km og så stået til salg i 4 år.
Da jeg fik den kørte den upåklageligt, meget støjsvag og retningsstabil.
Den første uge kørte jeg 1000km og fyldte derefter en Belladd servicerens 1D i tanken da jeg hørte at det skulle være godt for motoren.
Da jeg havde kørt igennem en halv tank med servicerens begynder den periodisk at støje når motoren er varm, det lyder næsten som om der er hul på udstødninget. Samtidigt lugter det utrolig brændt. Efter 10-20 minutter forsvinder lyden og lugten igen, men støjniveauet er dog konstant blevet en anelse højere end de første 1000km.
Værkstedet siger at de ikke kan finde nogen huller på udstødninget, så min egen mistanke går på om der kan være sket noget med partikelfilteret eller katalysatoren. Der er ingen fejlmeldinger i instrumentbordet.
Nogen der har oplevet eller set noget lignende som ved hvad det kan skyldes?
Noget andet er at den er blevet en anelse mindre retningsstabil og skal "styres" mere end lige da jeg fik den.
Er det sporingen den er gal med ?
Mvh
Brian
S204 200cdi larmer og lugter brændt periodisk.
-
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 5. nov 2014, 18:44
Re: S204 200cdi larmer og lugter brændt periodisk.
Det kunne godt tyde på en utæthed omkring en dyse.
Der både lugter og tikker motoren når det er + at den fejl kan godt være periodisk som motoren bliver varm og metalet udvider sig
Der både lugter og tikker motoren når det er + at den fejl kan godt være periodisk som motoren bliver varm og metalet udvider sig
-
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 5. nov 2014, 18:44
Re: S204 200cdi larmer og lugter brændt periodisk.
Hvordan tjekker et værksted om en dyse er utæt? Jeg går ud fra at man ikke selv kan.
Re: S204 200cdi larmer og lugter brændt periodisk.
Det er 99,72% sikkert at den regenerer, og det lugter voldsommere med servicerens/ Bell-Add city, da temp. øges i partikelfiltret.
Den trænger bare til en lang motorvejstur, i ét gear lavere end "D".
Havde det er en utæt dyse (flammeskive) ville du kunne høre tøf-tøf lyd, os se slagger/slam om dyse, når du tager afdækning af motor.
PS. prøv at lugte ved udstødning næste gang.....
Den trænger bare til en lang motorvejstur, i ét gear lavere end "D".
Havde det er en utæt dyse (flammeskive) ville du kunne høre tøf-tøf lyd, os se slagger/slam om dyse, når du tager afdækning af motor.
PS. prøv at lugte ved udstødning næste gang.....
Senest rettet af BWJ 7. nov 2014, 16:43, rettet i alt 1 gang.
ZOOM ZOOM.
Re: S204 200cdi larmer og lugter brændt periodisk.
Der må jeg nok give BWJ ret.. Den mulighed er nok mere sansynligt end en defekt flammeskive
Men skulle det ikke være det, så tjek efter sort karamel omkring dyserne
Men skulle det ikke være det, så tjek efter sort karamel omkring dyserne
Re: S204 200cdi larmer og lugter brændt periodisk.
På min W211 320CDI kan jeg nu ikke høre "tøf-tøf" lyde, men det giver en voldsom lugt af dieseludstødning i kabinen, når en dyse er "utæt".
Jeg har ikke partikelfilter på!
Det giver en MEGET hård sort tjæreagtig belægning ved dysen under afdækningen i motoren!
PS Du skal vistnok ikke vente for længe med rep. da det evt. betyder større ødelæggelser
Jeg har ikke partikelfilter på!
Det giver en MEGET hård sort tjæreagtig belægning ved dysen under afdækningen i motoren!
PS Du skal vistnok ikke vente for længe med rep. da det evt. betyder større ødelæggelser

IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)