Dårlig trækkraft i E 320 CDI
- Administrator
- Site Admin
Dårlig trækkraft i E 320 CDI
Min E320 CDI, der normalt er meget frisk, har fået et problem med at tage gassen. Slukker jeg motoren og starter igen kører den som den skal men efter nogle kilometer, er det lige som om den ikke vil tage gassen. Jeg kan trykke speederen ned uden der sker noget. Bilen forøger kun ganske langtsomt gassen. Slukker jeg så motoren, kører den igen uden problemer. (Jeg har ikke fået nogle fejl-meldinger)
Er der nogen der har et forslag
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Jeg har fundet en defekt vacumslange og har skiftet den..........det hjalp kortvarigt, men bilen ryger utroligt meget når jeg giver gas..
I morgen vil jeg forsøge at skifte luftmassemåler. Hjælper det ikke må jeg jo se om ikke jeg kan få den i en tester.
Er der nogen der ved om man kan download en tester fra nettet??? det burde være muligt, således man kun skulle skaffe nødvendig kabel og stik.
I morgen vil jeg forsøge at skifte luftmassemåler. Hjælper det ikke må jeg jo se om ikke jeg kan få den i en tester.
Er der nogen der ved om man kan download en tester fra nettet??? det burde være muligt, således man kun skulle skaffe nødvendig kabel og stik.
- Administrator
- Site Admin
hvæser den meget fra turboen når du giver gas?
jeg har lige haft min på værksted, røg også meget når den kørte, og gik indimellem på nødprg.
Der var 2 ting galt. det ene var en flækket slange til intercooleren, og så var en af dieseldyserne revnet.
men igen, kan jeg kun råde dig til at sætte en tester på, det er altså det billigste i længden.
jeg har lige haft min på værksted, røg også meget når den kørte, og gik indimellem på nødprg.
Der var 2 ting galt. det ene var en flækket slange til intercooleren, og så var en af dieseldyserne revnet.
men igen, kan jeg kun råde dig til at sætte en tester på, det er altså det billigste i længden.
- Administrator
- Site Admin
-
Hey ! Jeg har et problem, min 210, 290TD 1997 med 640.000 km på bagen kan finde på at slå turboen fra, det er ved 120 km i højeste gear med 4 personer i ?
Jeg kan godt gi gas "omdr" i lave gear uden den slår fra, når der ingen turbo er på skal bilen stoppes og nøglen ud ca 10 sec og så kan vi lidt igen
Bilen har været ved mercedes "fejlsøgning"udskiftning af vacumslange 1500 kr men problemet er her stadigvæk !!
Jeg har selv udskiftet alle vacuumslanger,har haft nye turbotryksventiler på men nej
For nylig opdagede jeg at EGR ventilen var lukket af ind til indsugningen med en pakning uden hul i, ligeledes sad der en skrue i vacumslangen for at lukke ned til turbotrykventilen ( Hvorfor gør man det )
Jeg har læst mig frem til at det måske kan være luftmassemåleren ( den koster 4500 kr til denne model) kan det tjekkes på en eller anden måde ?
Når vinduerne er nede kan jeg høre turboen hyle lidt.
Håber der er nogle Xperter der kan hjælpe
VH Thøgerchamp

Jeg kan godt gi gas "omdr" i lave gear uden den slår fra, når der ingen turbo er på skal bilen stoppes og nøglen ud ca 10 sec og så kan vi lidt igen
Bilen har været ved mercedes "fejlsøgning"udskiftning af vacumslange 1500 kr men problemet er her stadigvæk !!
Jeg har selv udskiftet alle vacuumslanger,har haft nye turbotryksventiler på men nej
For nylig opdagede jeg at EGR ventilen var lukket af ind til indsugningen med en pakning uden hul i, ligeledes sad der en skrue i vacumslangen for at lukke ned til turbotrykventilen ( Hvorfor gør man det )
Jeg har læst mig frem til at det måske kan være luftmassemåleren ( den koster 4500 kr til denne model) kan det tjekkes på en eller anden måde ?
Når vinduerne er nede kan jeg høre turboen hyle lidt.
Håber der er nogle Xperter der kan hjælpe
VH Thøgerchamp

-
Re: Dårlig trækkraft i E 320 CDI
hej få din dyse afprøvet hos bosch car servics jeg har hæft samme problim med min og mb værkstedAdministrator skrev:Min E320 CDI, der normalt er meget frisk, har fået et problem med at tage gassen. Slukker jeg motoren og starter igen kører den som den skal men efter nogle kilometer, er det lige som om den ikke vil tage gassen. Jeg kan trykke speederen ned uden der sker noget. Bilen forøger kun ganske langtsomt gassen. Slukker jeg så motoren, kører den igen uden problemer. (Jeg har ikke fået nogle fejl-meldinger)
skifte massemåle /vac slange /motorsty/ind suging reglator/mm mere.så de kunne ikke hjælpe mig. men den gik jo fint i tomgang og to gas men kun i P.N. når den kom i D så kunne den kun træk sig langsom op i fart
så prøv alle dyser
hilsen fl