Motor temperatur
Motor temperatur
Hej alle
Lidt gode råd søges....igen
W211 e320cdi om642
Temperaturen på min bil ligger ofte 1 streg under 100 grader, falder så hurtigt til 2 streger over 80, hvor den før lå stort set konstant, blæseren køre meget, ofte på fuld styrke.
Når jeg stopper motoren, må jeg ofte, ikke altid ,sætte tænding på og lade blæseren køre, til den stopper 5- 10 min.
Hvis blæseren køre efter stop, føles køleren kold
Hvis blæseren ikke køre og den viser norm temp, er køleren varm
Den mister ikke kølervædske.
Der kommer ingen advarsler.
Har fået skiftet kølervædske
Termostat
Og dæksel på ekspansions beholder.
Er det sensor eller.......
Jan.k
Lidt gode råd søges....igen
W211 e320cdi om642
Temperaturen på min bil ligger ofte 1 streg under 100 grader, falder så hurtigt til 2 streger over 80, hvor den før lå stort set konstant, blæseren køre meget, ofte på fuld styrke.
Når jeg stopper motoren, må jeg ofte, ikke altid ,sætte tænding på og lade blæseren køre, til den stopper 5- 10 min.
Hvis blæseren køre efter stop, føles køleren kold
Hvis blæseren ikke køre og den viser norm temp, er køleren varm
Den mister ikke kølervædske.
Der kommer ingen advarsler.
Har fået skiftet kølervædske
Termostat
Og dæksel på ekspansions beholder.
Er det sensor eller.......
Jan.k
S211 E320 cdi
Re: Motor temperatur
Det kan være en dum thermostat eller en toppakning der er ved at gå
Re: Motor temperatur
Øv
Original termostat fra mb
Så måske det sidste
Hvordan chekes det
Motorolie ser norm ud
Udstødning fin
Køler væske klar
Kan det være luft i køle systemet?
Original termostat fra mb
Så måske det sidste
Hvordan chekes det
Motorolie ser norm ud
Udstødning fin
Køler væske klar
Kan det være luft i køle systemet?
S211 E320 cdi
Re: Motor temperatur
Selvom termostaten er original, bliver den da slidt og kan så lave ballade.... Godt nok er det Mercedes Benz, men alligevel, træerne vokser jo ikke ind i himmelen....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: Motor temperatur
Tømreren, han skriver jo i sit første indlæg en masse ting der er blevet skiftet, Bla termostaten
Re: Motor temperatur
Det kan ske at thermostaten er dårlig. Men det er bare lige at få lavet en CO2 test af kølervæsken. Så kan man hurtigt se om det er toppakningen som driller.
Re: Motor temperatur
Det beklager jeg! Jeg havde overset termostaten i hans liste. Men derfor kan den godt være defekt eller lave fejl hvis der har sat sig noget skidt i.TonnyL skrev:Tømreren, han skriver jo i sit første indlæg en masse ting der er blevet skiftet, Bla termostaten
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: Motor temperatur
Hvis den ikke bruger vand, og ikke sætter tryk i kølesystemet, hvordan har du så forstillet dig at toppakning skulle have nogen indflydelse (man vil jo gerne lære hvor man kan)JTC skrev:Det kan ske at thermostaten er dårlig. Men det er bare lige at få lavet en CO2 test af kølervæsken. Så kan man hurtigt se om det er toppakningen som driller.
ZOOM ZOOM.
Re: Motor temperatur
Syntes ikke at læse nogle steder, den ikke sætter kølersystemet under tryk?BWJ skrev:Hvis den ikke bruger vand, og ikke sætter tryk i kølesystemet, hvordan har du så forstillet dig at toppakning skulle have nogen indflydelse (man vil jo gerne lære hvor man kan)JTC skrev:Det kan ske at thermostaten er dårlig. Men det er bare lige at få lavet en CO2 test af kølervæsken. Så kan man hurtigt se om det er toppakningen som driller.
Men grunden til at jeg skriver det, er fordi at de fleste her inde er GDS folk og kan overse mange faktore eller undlader at skrive dem i sådan en tråd. Så i min verden er alle muligheder åbne.
Har før hørt at fordi en bil (kun) bruger 1 liter kølervæske per halve år, så bliver det set som at den ikke bruger noget.. Men faktum er, at det gør den.
Re: Motor temperatur
Jeg søger nu bare gode råd, og får dem.
Men den mister ikke køler væske
Men den mister ikke køler væske
S211 E320 cdi
Re: Motor temperatur
Prøv en anden thermostat evt temp. Føler
Re: Motor temperatur
Så er problemet fundet og løst....
Bundproppen havde mistet en låsetap, den sad i vandpumpen.
Bundproppen havde mistet en låsetap, den sad i vandpumpen.
S211 E320 cdi
Re: Motor temperatur
Bundproppen til olien sad i vandpumpen?
Re: Motor temperatur
Uha nej
Så havde den da været helt galt
En tap fra bundproppen fra køleren
Så havde den da været helt galt
En tap fra bundproppen fra køleren
S211 E320 cdi
Re: Motor temperatur
Så havde 'tømreren' sgu alligevel delvis ret i sin formodning. Noget sad fast hvor det ikke hørte hjemme.....Jan.k skrev:Så er problemet fundet og løst....
Bundproppen havde mistet en låsetap, den sad i vandpumpen.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007