Hej
jeg har et problem med min S320 den låser pludselig fast i et gear og kan kun skifte igen når jeg har slukket og så igen startet nogen der genkender dette ?
Aut.Gear
Re: Aut.Gear
Som altid vil det være en god ide,at få udlæst fejlkoder.
Et bud kunne være gearkassens speed sensor..
Et bud kunne være gearkassens speed sensor..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Det plejer at være Speed sensor (el panel) som Alex er inde på, ellers også conector stikket som er utæt og har trykket olie op i styreboksen.
En sidste mulighed er også bare at den har kørt med samme olie alt alt for længe
En sidste mulighed er også bare at den har kørt med samme olie alt alt for længe

Hey.
Min MB E280 gjorde det samme. Den fik skiftet ventilhuset og gearolie, og så virkede det igen.
Mvh
Jarzom
Min MB E280 gjorde det samme. Den fik skiftet ventilhuset og gearolie, og så virkede det igen.
Mvh
Jarzom
Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Classic W211. 2007
Prøv reset gearbox, det er gratis og virker måske.
Proceduren findes her i forum
Vh JR
Proceduren findes her i forum
Vh JR
Hej !
Har prøvet at søge på RESET GEARBOX her i dette forum. Men den omtalte procedure kommer ikke frem.
Måske jeg gør noget forkert. Er der en som kan hjælpe ?
Har prøvet at søge på RESET GEARBOX her i dette forum. Men den omtalte procedure kommer ikke frem.
Venlig hilsen
Novice
Novice
Prøv 'reset gearkasse', så vil du bla finde et indlæg med dette link: http://www.mercedesmedic.com/reset-merc ... tructions/Novice skrev:Hej !
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Fremgangsmåde:
Sæt dig ind i bilen, luk dørene - gearvælger i P.
Sæt tænding på, til punktet umiddelbart før start
Træd speeder HELT i bund og hold den der i min. 10 sek.
Sluk tænding, uden at fjerne nøgle, og slip speeder.
Vent herefter 2 min. før nøgle fjernes og bil forlades, så den når at afslutte reset.
Når du efterfølgende kører en tur, vil gearkassen lære din kørestil og tilpasse sig efter den, i de fleste tilfælde vil en søvnig vogn få nyt liv.
Virker på alle 1997-og nyere
Funktionen hedder "driver adaptive reset"
Sæt dig ind i bilen, luk dørene - gearvælger i P.
Sæt tænding på, til punktet umiddelbart før start
Træd speeder HELT i bund og hold den der i min. 10 sek.
Sluk tænding, uden at fjerne nøgle, og slip speeder.
Vent herefter 2 min. før nøgle fjernes og bil forlades, så den når at afslutte reset.
Når du efterfølgende kører en tur, vil gearkassen lære din kørestil og tilpasse sig efter den, i de fleste tilfælde vil en søvnig vogn få nyt liv.
Virker på alle 1997-og nyere
Funktionen hedder "driver adaptive reset"
ZOOM ZOOM.
Endnu engang Tusind tak for hjælpen.
Det virker i hvertfald indtil videre.
Det virker i hvertfald indtil videre.
Venlig hilsen
Novice
Novice