W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Hej
Er ny i dette forum, så bær over mig hvis der stilles noob spørgsmål
Jeg er indehaver af en årg 2004 E280 w211 med 473.000 km på tælleren. Indenfor de sidste 3 måneder er min bil også begyndt at lave disse rystelse/hakker ved kold motor.
Jeg kan starte den uden problemer
Når den har fået 3-4 "streger" på temperaturmåleren hopper bilen ved ca 12-1300 omdr.
Når jeg slipper gaspedalen er der intet.
Jeg kan ikke give gas, så den kommer over de omdrejninger, da det virker som om at bilen så vil sætte ud.
Med lidt forsigtig kørsel kan jeg komme op i andet gear.
Når den så når sin driftstemperatur, opfører bilen sig normal igen og jeg kan fortsætte uden problemer.
Følgende er der lavet: Renset partikkefilter så den nu er på 0%. Skyllet gearkasse og nyt olie.
Mercedes i Søborg har haft den inde og set på den 1 dag. De har tjekket følgende: B60 føler, Nyt batteri, temperaturføler før katalysator, alle drosselspjæld er kontrolleret.
De ville gerne bruge endnu en dag på at se på den, men med de timepriser de havde blev det ikke til mere, (skulle dog kun betale for 2 timer, da de ikke kunne finde fejlen)
Ved ikke om det er en ny converter der skal til?
Har kigget meget på sådan en Lindemann kur, er der nogen som har erfaringer med det??
Er ny i dette forum, så bær over mig hvis der stilles noob spørgsmål
Jeg er indehaver af en årg 2004 E280 w211 med 473.000 km på tælleren. Indenfor de sidste 3 måneder er min bil også begyndt at lave disse rystelse/hakker ved kold motor.
Jeg kan starte den uden problemer
Når den har fået 3-4 "streger" på temperaturmåleren hopper bilen ved ca 12-1300 omdr.
Når jeg slipper gaspedalen er der intet.
Jeg kan ikke give gas, så den kommer over de omdrejninger, da det virker som om at bilen så vil sætte ud.
Med lidt forsigtig kørsel kan jeg komme op i andet gear.
Når den så når sin driftstemperatur, opfører bilen sig normal igen og jeg kan fortsætte uden problemer.
Følgende er der lavet: Renset partikkefilter så den nu er på 0%. Skyllet gearkasse og nyt olie.
Mercedes i Søborg har haft den inde og set på den 1 dag. De har tjekket følgende: B60 føler, Nyt batteri, temperaturføler før katalysator, alle drosselspjæld er kontrolleret.
De ville gerne bruge endnu en dag på at se på den, men med de timepriser de havde blev det ikke til mere, (skulle dog kun betale for 2 timer, da de ikke kunne finde fejlen)
Ved ikke om det er en ny converter der skal til?
Har kigget meget på sådan en Lindemann kur, er der nogen som har erfaringer med det??
W211 E280 2004 Avantgarde
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Update.
Har lige skiftet luftfilter i håb om det ville hjælpe. Desværre ikke.
Har også haft den hos en anden Mercedes mand som intet kunne finde. Mente at der nok var en eller anden føler som var defekt.
Come on, der må der være nogen der kan komme med nogle bud
Tror ellerd jeg skal have den forbi mmautoteknik i rødovre. Har hørt han skulle være skrap
Har lige skiftet luftfilter i håb om det ville hjælpe. Desværre ikke.
Har også haft den hos en anden Mercedes mand som intet kunne finde. Mente at der nok var en eller anden føler som var defekt.
Come on, der må der være nogen der kan komme med nogle bud
Tror ellerd jeg skal have den forbi mmautoteknik i rødovre. Har hørt han skulle være skrap
W211 E280 2004 Avantgarde
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Har du været forbi Jacob fra JTC auto ?
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Jeps. Han var overbevist om at det var converteren. 10 kilo ville det koste. Jeg har bare ikke fået bekræftet det andre steder endnu
W211 E280 2004 Avantgarde
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Bil fra 2004 med partikelfilter?
Prøv at rense indsugningen og giv den noget lindemaan eller belladd i tanken
Er det korrekt gearolie
Prøv at rense indsugningen og giv den noget lindemaan eller belladd i tanken
Er det korrekt gearolie
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Jeg tror du har fået en modtryksføler til udstødningen (b60) tror du man har set efter om der hul ned til udstødningen det kontrollerer du ved at tage den op starte motoren og høre om der kommer udstødning ud .NU når du har plast af over motoren kan du se om alle spjældene i indsugningen bevæger sig de har det jo med falde af,du får en til at vippe lidt med speederen samtidig med at du tjekker om alle spjældene kører.Det med at bilen ikke kan tage gassen kan jeg ikke forstå det har da ikke noget med converteren at gøre der må ligge en fejl i motorstyringen
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Det er en 05 indregistreret i 04 vil jeg tro. Både b60 føleren og spjældene er blevet tjekket. Det var en Mercedes mand som lavede gear olie skiftet så jeg vil da mene at det burde være ok. Den lindemandkur, hvilken rn skal man så købe.
W211 E280 2004 Avantgarde
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
update:
VAr ude og køre med den i dag, og nu begynder den at sætte ud. Det virker som om at der ikke kommer brændstof og motoren slukker. Jeg kan derefter prøve at starte den igen, og efter 4-5 forsøg går den så i gang, men inden da, nåede den at få en ESP fejl, så nu lyser motorlampen
VAr ude og køre med den i dag, og nu begynder den at sætte ud. Det virker som om at der ikke kommer brændstof og motoren slukker. Jeg kan derefter prøve at starte den igen, og efter 4-5 forsøg går den så i gang, men inden da, nåede den at få en ESP fejl, så nu lyser motorlampen
W211 E280 2004 Avantgarde
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Hvornår er din luft oh brændstof filter skiftet
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
HAr i sidste uge skiftet både luftfilter samt brændstoffilter. Havde håbet at den ville hjælpe, men nix.
Jeg må vente til på tirsdag hvor de så kan kigge på den ude os mmautoteknik.
Jeg må vente til på tirsdag hvor de så kan kigge på den ude os mmautoteknik.
W211 E280 2004 Avantgarde
-
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:05
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Har du fået tjekket dine dyser og kobberskiverne som også hedder noget andet? Jeg har lige for en uge siden skiftet gearkasse og converter hos ATT24 i tyskland for 1.700 euro.. Det var lidt samme problem, altså at den hoppede - det er væk nu, alt er fint. Jeg har dog ikke haft nogen fejl i displayet - om det så er fordi jeg har været hurtigere afsted end du, ved jeg jo ikke. Men uanset hvad, hvis du har problemer der ikke umiddelbart kan løses med garanti i DK, så skal du køre til ATT24 nær Dortmund, det er ca. 6 timer fra grænsen, men gør det inden du ruinerer dig selv. De er superkompetente... søg "ATT24 GEARKASSE" - jeg har skrevet som en af de sidste i indlægget fra d. 29 August - her står lidt om det praktiske, men hvis jeg var dig, ville jeg sætte et par dage af til projektet. Det koster køreturen, 90 euro pr nat med morgenmad, 8 euro til taxi frem og tilbage fra hotellet - og hvis jeg nogen sinde får seriøse problemer med min E320 årgang 2004 km. 420.000 igen, er jeg kørt derned igen, med garanti.
Mvh
Mvh
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
origon skrev:Har du været forbi Jacob fra JTC auto ?
For jeres egen skyld benyt ALDRIG JTC i Greve hvis i har jeres MB kært
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
pta skrev:origon skrev:Har du været forbi Jacob fra JTC auto ?
For jeres egen skyld benyt ALDRIG JTC i Greve hvis i har jeres MB kært
Fordi du har været udsat for en uheldig oplevelse eller hvad du nu lige mener der gik galt er der vel ingen grund til at sidde og surmule,ej er der heller ingen grund til at advare andre om at bruge jtc i de forskellige tråde i dette forum.
Hvis du er så utilfreds kan jeg ikke se hvorfor det skulle hjælpe at du skriver det ovenstående,tror du han lukker (med alle de kunder han har løst problemer for er du på umulig mission...
Jeg ville til hver en tid benytte ham som mekaniker/problemknuser på sjælland...
Jakob har erfaringen og udstyret til at løse tingene med og man slipper for at mekanikeren famler i blinde,med et kæmpe tidsforbrug istedet
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Ocamur, jeg kan godt huske du var forbi og spørge ind til dit problem her. Når jeg sider og læser tråden her... Så ville jeg ikke mene at det kun skyldes eller måske i det heletaget skyldes converteren.
Hvis jeg ikke huskede forkert, så tjekkede jeg stalspeed på din converter og den var langt over de 2.000rpm eller er det mig der husker forkert??
Men det kan sagtens være noget helt andet eller det kan også være at du har 2 fejl... Et skud i tågen kunne være en slidt konverter som forklare de ustabile omdrejninger under 2.000 rpm og fejlen med motoren kunne være en dårlig indsugningsmanifold eller turbo.
Hvis vi ikke har lavet nogle test på din bil dengang, så kik forbi en dag, så kan jeg hurtigt tjekke converter og smider en startester på.. Det tager ikke 5 min og er ganske gratis
PTA, i stedet for at spame en masse tråde her inde, på facebook eller andre medier hvor jeg prøver at hjælpe folk med deres bil...
Hvorfor starter du så bare ikke en sag hos bilklagenævnet, hvis du mener du er blevet forkert behandlet??
Syntes bare ikke at vi skal høre om det igen og igen her inde... Det er vel ikke lige det at formålet med en Mercedes forum er til
Hvis jeg ikke huskede forkert, så tjekkede jeg stalspeed på din converter og den var langt over de 2.000rpm eller er det mig der husker forkert??
Men det kan sagtens være noget helt andet eller det kan også være at du har 2 fejl... Et skud i tågen kunne være en slidt konverter som forklare de ustabile omdrejninger under 2.000 rpm og fejlen med motoren kunne være en dårlig indsugningsmanifold eller turbo.
Hvis vi ikke har lavet nogle test på din bil dengang, så kik forbi en dag, så kan jeg hurtigt tjekke converter og smider en startester på.. Det tager ikke 5 min og er ganske gratis
PTA, i stedet for at spame en masse tråde her inde, på facebook eller andre medier hvor jeg prøver at hjælpe folk med deres bil...
Hvorfor starter du så bare ikke en sag hos bilklagenævnet, hvis du mener du er blevet forkert behandlet??
Syntes bare ikke at vi skal høre om det igen og igen her inde... Det er vel ikke lige det at formålet med en Mercedes forum er til
Re: W211 E280årg 2004 hakker ved acceleration ved kold motor
Jeg synes at du som minimum kommer med noget mere uddybende end bare at slynge "For jeres egen skyld benyt ALDRIG JTC i Greve hvis i har jeres MB kært" det da for fattigt eller useriøst.
VH Tonny
VH Tonny