Hej alle.
Jeg har en MB w211 320cdi V6 fra 2007.
Bilen gik i nødprogram og vil ikke tage mere end 3000 omdrejninger.
Her er fejlkoden.
2513 -Indsugningskanal, lukning, kabel afbrudt eller kortsluttet til stel.
W211 går i nødprogram
Re: W211 går i nødprogram
Det tyde på at din stellmotor til dine spjæld i manifold er kaput
Den sidder under turbo og mange gange er det olie fra pakningen mellem turbo og din Indsugnings tragt som drypper ned og tager livet af den ,det kan også være ledning til den ...
Den sidder under turbo og mange gange er det olie fra pakningen mellem turbo og din Indsugnings tragt som drypper ned og tager livet af den ,det kan også være ledning til den ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: W211 går i nødprogram
Er det noget møg at skifte?
Re: W211 går i nødprogram
Har den kørt 3-400,000 skal man regne med at manifoldene er slidt op og skal skiftes samtidig med motoren dernæst skifter man o ringe i veksleren som ligger nede i bunden af veet og det varer ca. en dag med operationen
Re: W211 går i nødprogram
Her er en god vejledning ...
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=93369
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=93369
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: W211 går i nødprogram
Jeg har snakket med en Mercedes mekaniker, som er ved Hessel. Han siger at det er en stel-motor, som sidder under turboen nede i V'et. Og det tager ham ca 3timer og udskifte.
Ellers kunne det også være en sikring der er sprunget.
Han skal se på det her i weekenden, så kommer der lige en opdatering.
Ellers kunne det også være en sikring der er sprunget.
Han skal se på det her i weekenden, så kommer der lige en opdatering.
Re: W211 går i nødprogram
Som Jensen også skriver, hvis den har gået + 300.000km, så få skiftet den manifold!!
Det er ikke en bilig omgang og det tager som sagt en dags tid, men resultatet er også der efter
Så skifter man i samme omgang pakninger ved olietilløb og tilgangsstykke, maniold til blok og o ringene ved conector stykket og til egr systemet.
Vigtigest af alt, pakningerne ved oliekøleren, det er en klasikker at de går, så motoren drypper olie.
Man kan lige så godt få lavet det hele, når nu man er igang
Det er ikke en bilig omgang og det tager som sagt en dags tid, men resultatet er også der efter

Så skifter man i samme omgang pakninger ved olietilløb og tilgangsstykke, maniold til blok og o ringene ved conector stykket og til egr systemet.
Vigtigest af alt, pakningerne ved oliekøleren, det er en klasikker at de går, så motoren drypper olie.
Man kan lige så godt få lavet det hele, når nu man er igang
Re: W211 går i nødprogram
Hej Alle.
Beklager den sene opdatering.
Det var stel-motoren der fejlede, og bilen kører nu som ny.
Beklager den sene opdatering.
Det var stel-motoren der fejlede, og bilen kører nu som ny.