Medmindre bilen er SVÆRT ombygget, så sidder torpedo-pladen ved forruden og der har aldrig siddet en kæde på en motor, jo vent,- på en DVK fra 1937 tror jeg
tømreren skrev:Nu er det vist på sin plads, vi får tingene på det rene!
Det er da fuldstændig vanvittigt hvis kæden sidder ind mod kabinen! Det kan jeg ikke tro er tilfældet!
Og hvis nogle skulle være i tvivl, hedder det torpedopladen ved forruden og låsepladen ude i fronten over lygter og kølergitter.
Hvad er fakta i denne sag!?
Ja "Mercedesspecialister" siger kæden sidder ved svinghjulet mod torpedoplade, men i dette tilfælde er det specialistens kæde der er hoppet af. https://www.youtube.com/watch?v=aJRgHJcSLQI
Jeg har dog lige hørt nede på gadehjørnet at enkelte modeller blev leveret med motoren monteret omvendt og i det tilfælde faktureres der naturligvis for en udtagning og en ilægning(det skal jo kunne løbe rundt)
Jeg kunne heller ikke tro at motoren lå med kæder bagud,som er tilfældet på audi 3,0 tdi...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Her er lidt om det samme fra mercedesclub.org.uk Bemærk kæden i højre side
Som en kommenterer længere nede er MB svaret nok: den er inden for tolerancerne, eller det har vi aldrig set før.
Få hellere skiftet den kæde
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=127811
Indlæg #13 og frem fortæller om en Engelsk MB der også raslede inden den knækkede.
En svensker nævner længere fremme at han aldrig har haft problemer.
Men flere mener at hvis den pludselig rasler efter olieskifte, så skal der skiftes kæde uden panik - men man skal gøre det.