Batterispænding
Batterispænding
Kan i oplyse hvor lav en spænding batteriet må have før startrelæet ikke trækker.
Min Bklasse havde små 9v og det var ikke nok til en startprocedure.
Falck satte sin batterie box på og her var der så ingen problemer.
Efter start lyser den gule motor lampe.
Er det fordi batterispændingen har været for lav, og skal den reset på værksted??
Vh
Min Bklasse havde små 9v og det var ikke nok til en startprocedure.
Falck satte sin batterie box på og her var der så ingen problemer.
Efter start lyser den gule motor lampe.
Er det fordi batterispændingen har været for lav, og skal den reset på værksted??
Vh
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Batterispænding
Kan det tænkes at lampen selv slukker hvis alt er normalt efter tre starterKuha skrev:Kan i oplyse hvor lav en spænding batteriet må have før startrelæet ikke trækker.
Min Bklasse havde små 9v og det var ikke nok til en startprocedure.
Falck satte sin batterie box på og her var der så ingen problemer.
Efter start lyser den gule motor lampe.
Er det fordi batterispændingen har været for lav, og skal den reset på værksted??
Vh
Vh.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Batterispænding
Hvis fejlen ikke er permanent, så slukker motor lampen af sig selv. Men for lav batterispænding, kan godt trikke motorlampen
Re: Batterispænding
TakJTC skrev:Hvis fejlen ikke er permanent, så slukker motor lampen af sig selv. Men for lav batterispænding, kan godt trikke motorlampen
det var hvad der skete.
Fik hjælp til start og efter 3 normale opstarter slukkede lampen.
Batteriet er 7 år så et nyt er bestilt.
Findes der noget bedre en Varta til MB biler.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Batterispænding
Hmm det er jo en smags sag, jeg syntes helt klart at exide laver gode batterier. Men varta er også et godt batteri
Re: Batterispænding
Men gå efter et AGM batteri som tåler flere dybdeafladninger end et alm. bly/syre.Kuha skrev:TakJTC skrev:Hvis fejlen ikke er permanent, så slukker motor lampen af sig selv. Men for lav batterispænding, kan godt trikke motorlampen
det var hvad der skete.
Fik hjælp til start og efter 3 normale opstarter slukkede lampen.
Batteriet er 7 år så et nyt er bestilt.
Findes der noget bedre en Varta til MB biler.
ZOOM ZOOM.
Re: Batterispænding
I det at bilen ikke har start/stop er det overkill og unødvendigt at investere i et AGM.BWJ skrev:Men gå efter et AGM batteri som tåler flere dybdeafladninger end et alm. bly/syre.Kuha skrev:TakJTC skrev:Hvis fejlen ikke er permanent, så slukker motor lampen af sig selv. Men for lav batterispænding, kan godt trikke motorlampen
det var hvad der skete.
Fik hjælp til start og efter 3 normale opstarter slukkede lampen.
Batteriet er 7 år så et nyt er bestilt.
Findes der noget bedre en Varta til MB biler.
Re: Batterispænding
Det har ikke meget med start/stop at gøre, MB er en bil med måske fyr og mange andre strømbrugere (flere end de fleste biler) og i kolde perioder skal der lange ture til før batteriet bliver ladet fuldt op,- af samme grund anbefaler man comfortladning af batteriet i vinterhalvåret.
Derfor AGM i MB.
Derfor AGM i MB.
Senest rettet af BWJ 19. feb 2016, 19:41, rettet i alt 1 gang.
ZOOM ZOOM.
Re: Batterispænding
Jeg læser det du skriver og kan ikke se argumentet?BWJ skrev:Det har ikke meget med start/stop at gøre, MB er en bil med måske fyr og mange andre strømbrugere (flere end de fleste biler) og i kolde perioder skal der lange ture til før batteriet bliver ladet fuldt op,- af samme grund anbefaler man comfortladning af batteriet i vinterhalvåret.
Hvis et batteri holder 7 år har det gjort det udemærket.
Et AGM batteri får man ikke ekstra features ud af, det er ren tilsæt medmindre at man har start/stop.
EOD
Re: Batterispænding
Jeg beklager jeg bryder ind i tråden, men nu er jeg søreme stolt!
Jeg kører med samme batteri i min 'Vito', som den blev leveret med i december 2007. Mere end 8 år!!! Jeg er bare SÅ god til at passe på mine ting!
Hvad angår type og mærke batteri, kan jeg kun bemærke, som jeg har gjort i en anden tråd herinde, at min erfaring med 'Exide' er god. Men måske 'Varta' er bedre. Jeg aner det ikke....
Hav en god weekend alle sammen.
Venligst tømreren
Jeg kører med samme batteri i min 'Vito', som den blev leveret med i december 2007. Mere end 8 år!!! Jeg er bare SÅ god til at passe på mine ting!

Hvad angår type og mærke batteri, kan jeg kun bemærke, som jeg har gjort i en anden tråd herinde, at min erfaring med 'Exide' er god. Men måske 'Varta' er bedre. Jeg aner det ikke....
Hav en god weekend alle sammen.
Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Re: Batterispænding
Jeg har agm i mine biler(varta) og ingen af dem har start og stop.
Hvis du har oliefyr og bruger det dagligt,er det bestemt en fordel med sådan et batteri,da det er svært at kører fladt..(så lange ture er ikke nødvendigt)
Det har også redet min røv da generator stod af iøvrigt..
Jeg ville ikke vælge andet..
Hvis du har oliefyr og bruger det dagligt,er det bestemt en fordel med sådan et batteri,da det er svært at kører fladt..(så lange ture er ikke nødvendigt)
Det har også redet min røv da generator stod af iøvrigt..
Jeg ville ikke vælge andet..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: Batterispænding
Jeg har ikke start/stop men køre med varmer hvergang jeg starter med kold motor.Alex B J skrev:Jeg har agm i mine biler(varta) og ingen af dem har start og stop.
Hvis du har oliefyr og bruger det dagligt,er det bestemt en fordel med sådan et batteri,da det er svært at kører fladt..(så lange ture er ikke nødvendigt)
Det har også redet min røv da generator stod af iøvrigt..
Jeg ville ikke vælge andet..
Min B180 er fra ny monteret med et Varta 74Ah
Men efter 3 uger i DK hvor den ventede på vi skulle komme hjem,
Her Var spænningen faldet til 9v og ved den spænding sker der ikke ret meget.
Jeg vælger et Varta med samme ampere timer.
Det passer til spændingreguleringen osv.
Kuha
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK