hej
jeg har kikket på en Mercedes C280 2,8 Elegance 4 døre Sortmetal totalistandsat med 300 t.km 94, er det også en rust bunke, nu har jeg før handlet med den forhandler, uden problemer.
jørgen
Mercedes C280 2,8 Elegance 4 døre
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Hej jeg har selv en C280 sport med 210.000 på tælleren.
Det er ikke mit indtryk de er slemme rustmæssigt, men har fået fortalt man skal være ops på vangerne bådede for og bag.
Min kom til DK i 04 fra syd-tyskland, (har ikke fået rustbehandling endnu
)den er begyndt i skærmkanter og omkring frontruden, specielt i de nederste hjørner (det kan du ikke se uden at afmontere plastikken foran ruden)
Motoren har 3 ting, toppakningen er svag, den kan blive utæt (olie foran i højre side, det er min) ledningsnettet på motoren, isoleringen bliver hår og knækker af, remstrammerhjulet bliver "træt" i den gummi-klods der holder remmen stram.
Gearkassen er begyndt at opføre sig mærkeligt, den er lang tid om at skifte fra 2-3, men kun når den er kold, så prøv at komme uanmeldt og prøv en tur inden den er blevet varm.
Ellers tror jeg ikke der er noget særligt med dem
Det er ikke mit indtryk de er slemme rustmæssigt, men har fået fortalt man skal være ops på vangerne bådede for og bag.
Min kom til DK i 04 fra syd-tyskland, (har ikke fået rustbehandling endnu

Motoren har 3 ting, toppakningen er svag, den kan blive utæt (olie foran i højre side, det er min) ledningsnettet på motoren, isoleringen bliver hår og knækker af, remstrammerhjulet bliver "træt" i den gummi-klods der holder remmen stram.
Gearkassen er begyndt at opføre sig mærkeligt, den er lang tid om at skifte fra 2-3, men kun når den er kold, så prøv at komme uanmeldt og prøv en tur inden den er blevet varm.

- Administrator
- Site Admin
MB C280 skrev:Hej jeg har selv en C280 sport med 210.000 på tælleren.
Min kom til DK i 04 fra syd-tyskland, (har ikke fået rustbehandling endnu)den er begyndt i skærmkanter og omkring frontruden, specielt i de nederste hjørner (det kan du ikke se uden at afmontere plastikken foran ruden)
hej tak for svaret
det er sådan nogle ting der er rart at vide, når man nu skal handle bil
det er der hvor man kan få den ned i pris, særligt nu hvor der er nogle der er meget på røven.
og hvor meget ligger du på i snit med L/km på normal kørsel.
mener at have læst noget med ca 10L pr. 100 km.
jørgen
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Min C180 trækker også skiftet ud mellem 2 og 3 gear. Men ifølge Mercedes er det for at bilen skal blive hurtigere varm, så derfor skifter den ved højere omdrejninger når den er kold, men som sagt kun mellem 2. og 3. gear.MB C280 skrev: Gearkassen er begyndt at opføre sig mærkeligt, den er lang tid om at skifte fra 2-3, men kun når den er kold, så prøv at komme uanmeldt og prøv en tur inden den er blevet varm.
Personligt ville jeg meget gerne fjerne denne "smarte ting", da det er møgirriterende at den trækker skiftet ud til 3000 omdr.,når motoren er iskold, men efter hvad jeg har læst mig frem til, kan det ikke kobles fra.
(Man kan lade bilen stå lidt i tomgang, så den bliver lidt varm, så gør den det ikke.)
Nu ved jeg ikke om vi har samme type gearkasse, men min er vaccumstyret.
- Administrator
- Site Admin
Nåh, jeg troede der var noget galt med den,
jeg syntes bare ikke det har været sådan hele tiden.
Efter russer-siden så er det også en vaccumstyret, men min skifter først ved 3500 omdr.(også kun når den er kold)
Hvis jeg køre meeeeeeget pænt kun akselærere ganske lidt skifter den nogle gange omkring 2500 omdr.
Model: C 280 , C36 AMG
Chassis: 202028xxxxxxxx
Engine: 104941 12 004562
Transmission: 722424 03 410172

Efter russer-siden så er det også en vaccumstyret, men min skifter først ved 3500 omdr.(også kun når den er kold)
Hvis jeg køre meeeeeeget pænt kun akselærere ganske lidt skifter den nogle gange omkring 2500 omdr.
Model: C 280 , C36 AMG
Chassis: 202028xxxxxxxx
Engine: 104941 12 004562
Transmission: 722424 03 410172