280E klappelyde ved acceleration
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
280E klappelyde ved acceleration
Hej derude.
Jeg har erhvervet mig en DEJLIG 280E fra 81.
Jeg oplever en underlig lyd når jeg accelerer fra allerede mellem/høje omdrejninger ( skal lige siges at den er uden omdr. tæller).
Lyden kan bedst beskrives som en kold diesel motor der kører/tar omdrejninger.
Lyden stopper umiddelbart med det samme jeg letter det mindste på gas pedalen. Det forekommer ikke nær så meget ved lave hastigheder.
Jeg er på ingen måde motorudlært, så jeg kan kun gisne om hvad det måtte være og hvad delen måtte hede, så det ville være lækkert hvis i kunne udpeje hvad det var.
Jeg kan eventuelt prøve at optage lyden og smide det på nettet.
Håber i kan hjælpe mig
Mvh Christian
Jeg har erhvervet mig en DEJLIG 280E fra 81.
Jeg oplever en underlig lyd når jeg accelerer fra allerede mellem/høje omdrejninger ( skal lige siges at den er uden omdr. tæller).
Lyden kan bedst beskrives som en kold diesel motor der kører/tar omdrejninger.
Lyden stopper umiddelbart med det samme jeg letter det mindste på gas pedalen. Det forekommer ikke nær så meget ved lave hastigheder.
Jeg er på ingen måde motorudlært, så jeg kan kun gisne om hvad det måtte være og hvad delen måtte hede, så det ville være lækkert hvis i kunne udpeje hvad det var.
Jeg kan eventuelt prøve at optage lyden og smide det på nettet.
Håber i kan hjælpe mig
Mvh Christian
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Du kan kontrollere om tændingstidspunktet er korrekt. Jeg har sendt en kopi specifikationerne for tændingssystemet på Din mail. Ganske vist fra en engelsk værkstedshåndbog men hvis Du tager udgangspunkt i motornumrerne skulle tallene kunne bruges, passede fint på min egen 280E for mange år siden. Bemærk at tændingstidspunktet ved større omdrejningstal, hvor Du høre klappelydene, også kan kontrolleres.
Hvis tændingstidspunktet i tomgang er ok men for tidligt ved høje omdrejninger er nogle små fjedre nede i strømfordeleren blevet for slappe og skal skiftes. De er ikke dyre og en mekaniker fra de gode gamle dage kan skifte dem i en håndevending.
Mit bud er dog at strømfordeleren er ok. Jeg hælder til at den dårlige oktan 95 benzin detonerer i stedet for at forbrænde når Du fyrer bilen af. Deraf klappelydene. Har selv en MB med en 6,9 liters V8 fra 1976 og den klaprer også en del med mindre jeg kører på Shell V-power, der er en guds gave til gamle motorer. Prøv at læse om fuel på nedenstående link. Model W116 kørte også med Din motortype.
http://www.w116.org/library/fuel
MVH
HP
Hvis tændingstidspunktet i tomgang er ok men for tidligt ved høje omdrejninger er nogle små fjedre nede i strømfordeleren blevet for slappe og skal skiftes. De er ikke dyre og en mekaniker fra de gode gamle dage kan skifte dem i en håndevending.
Mit bud er dog at strømfordeleren er ok. Jeg hælder til at den dårlige oktan 95 benzin detonerer i stedet for at forbrænde når Du fyrer bilen af. Deraf klappelydene. Har selv en MB med en 6,9 liters V8 fra 1976 og den klaprer også en del med mindre jeg kører på Shell V-power, der er en guds gave til gamle motorer. Prøv at læse om fuel på nedenstående link. Model W116 kørte også med Din motortype.
http://www.w116.org/library/fuel
MVH
HP
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
ØV
Nåh... så stoppede bilen sgu pludseligt og trillede bare afsted.
Den kan starte, men det lyder sgu ikke godt.
Et par toyota folk mener at det nok er converteren der er stået af.
Er der nogen der har forstand på det eller ved hvor meget sådan en reperation vil løbe op i ?
Mvh Christian
Den kan starte, men det lyder sgu ikke godt.
Et par toyota folk mener at det nok er converteren der er stået af.
Er der nogen der har forstand på det eller ved hvor meget sådan en reperation vil løbe op i ?
Mvh Christian
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Sort uheld med Din 280E, burde ikke kunne ske, har Du kørt pjat røv eller hva'
Nedenståeden ekstremt useriøse links kan måske holde humøret oppe indtil Du ingen selv er trillende
http://www.youtube.com/watch?v=og82s0yB ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=4okm0WrV ... 1&index=33
http://www.youtube.com/watch?v=glbL6DjOLmk&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=imE8RREu ... re=related

Nedenståeden ekstremt useriøse links kan måske holde humøret oppe indtil Du ingen selv er trillende
http://www.youtube.com/watch?v=og82s0yB ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=4okm0WrV ... 1&index=33
http://www.youtube.com/watch?v=glbL6DjOLmk&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=imE8RREu ... re=related
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Nice
Den kører sgu godt den der.
Men ved ikke om jeg selv når at opleve det i min.
Økonomien har lidt en del under at jeg måtte starte med at få skiftet benzinrør og ordnet bagbremse på den, så det kan godt være at jeg bliver nødtil at skille mig af med den igen
Det må nok vente til efter lærlingetiden at jegt for købt en der kan køre eller sat en i stand
Men ved ikke om jeg selv når at opleve det i min.
Økonomien har lidt en del under at jeg måtte starte med at få skiftet benzinrør og ordnet bagbremse på den, så det kan godt være at jeg bliver nødtil at skille mig af med den igen

Det må nok vente til efter lærlingetiden at jegt for købt en der kan køre eller sat en i stand
