Kølerblæser går agurk
-
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 18. apr 2013, 21:14
Kølerblæser går agurk
Hej alle :0) Så er det galt med den gamle mercer igen .... Min w211 st.car model 2008 (12-07) har fået den trælse ide at kølerblæseren skal køre på max speed konstant - lige fra det øjeblik jeg starter motoren fra kold .... Temp. Når ca 80 grd som den plejer men blæseren kører konstant max .... Det startede med at jeg kørte ca. 120km og på hele denne tur var der intet varme i bilen ... Ik det mindste ... Jeg må ha lignet et smølf :0) .... Da jeg kommer hjem holder bilen i tomgang og jeg undre mig over støjen, åbner hjelmen og kan konstatere at bilen tror at den er blevet til en flyvemaskine ... Havde håndbremsen ikke været trukket så er jeg sikker på at den var lettet .... Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig eller bare komme med en ide til hvorfor blæseren kører på max og samtidig hvorfor der ikke er varme i kabinen når temp er 80 grd ? .... Kan det være at den tror at motoren er 80grd men i virkeligheden er så kold at den end ikke kan give lun luft ? Alle svar modtages med kyshånd :0)) venligst Kåre K
Re: Kølerblæser går agurk
Ved kold motor, så prøv lige at tjek kølervæskestanden.
-
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 18. apr 2013, 21:14
Re: Kølerblæser går agurk
Det prøver jeg i morgen tidlig - men tjekkede med varm og den var helt ok
Re: Kølerblæser går agurk
Havde samme problem, det var min vandpumpe der var blokeret af et lille stykke plastik.
S211 E320 cdi
-
- Indlæg: 16
- Tilmeldt: 18. apr 2013, 21:14
Re: Kølerblæser går agurk
Ok - pumpen er næsten ny så det skulle ik være den men jeg må da hellere tjekke om noget blokere den ! Tak for input 

Re: Kølerblæser går agurk
Jeg havde samme problem i efteråret.
Det var viskosekoblingen der var slidt op, således propellens omdrejninger fulgte motorens ditto. Altså ingen friløb.
Der troede jeg også et par gange det var tid til 'take off'

Men nu ved jeg selvfølgelig ikke om der er viskosekobling på din eller den er elektronisk styret.....
Det var viskosekoblingen der var slidt op, således propellens omdrejninger fulgte motorens ditto. Altså ingen friløb.
Der troede jeg også et par gange det var tid til 'take off'


Men nu ved jeg selvfølgelig ikke om der er viskosekobling på din eller den er elektronisk styret.....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Re: Kølerblæser går agurk
Jeg tror det er en dårlig kølevandstemperatur senor eller en sprunget sikring som er skyld i det
- Martin_E320CDI
- Indlæg: 373
- Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
- Geografisk sted: 3360 Nordsjælland
Re: Kølerblæser går agurk
Som nævnt kan det meget vel være viskosekoblingen . der sidder et stykke bimetal der reagerer på motortemperaturen og dermed bestemmer hastigheden 

E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Re: Kølerblæser går agurk
Mig bekendt har den el-blæser, der er ikke meget viskose over den 

ZOOM ZOOM.
- Martin_E320CDI
- Indlæg: 373
- Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
- Geografisk sted: 3360 Nordsjælland
Re: Kølerblæser går agurk
Jeps den har el-blæser ....jeg sov lige i timenBWJ skrev:Mig bekendt har den el-blæser, der er ikke meget viskose over den

E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.