ABS RING montering på w211

Alt vedrørende teknik
Engparken
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24. jan 2015, 11:26

ABS RING montering på w211

Indlæg af Engparken »

Hej.

Efter montering af ABS Ringe på min E220 fra 2008, skal den så nulstilles med STAR TESTER. ?

Med venlig hilsen.

Michael
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af jensen »

Nej det er ikke nødvendigt
Engparken
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24. jan 2015, 11:26

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af Engparken »

Tak Jensen.

Så må jeg brokke mig. :-)
Det genere mig grænseløst, at jeg skal betale 334,- + m for deres brug af Star Diagnose tester.
Jeg bruger også test udstyr i mit arbejde - men vi tager os ikke betalt for brug af "værktøj" :-)

Men måske det er normalt på værksteder. ?

Med venlig hilsen.

Michael
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af Alex B J »

Generelt koster det penge i indkøb og penge igen for at holde det opdateret ,så jeg forstår godt de vil have penge for at bruge det...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af E 270 2001 »

Engparken skrev:Tak Jensen.

Så må jeg brokke mig. :-)
Det genere mig grænseløst, at jeg skal betale 334,- + m for deres brug af Star Diagnose tester.
Jeg bruger også test udstyr i mit arbejde - men vi tager os ikke betalt for brug af "værktøj" :-)

Men måske det er normalt på værksteder. ?

Med venlig hilsen.

Michael

MEN i tager jer vel betalt for arbejdstiden? Tester med udskrift kan vel tage en ½ time? men du skal ikke acceptere at betale arbejdsløn for SAMTIDIGT med at de har tester på :shock:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg har haft en Bosch tester til hobby brug og fordi alt omkring biler interesserer mig. Familie og venner har også nydt godt af mit udstyr uden at betale lidt for det. Det er slut nu og de må nu køre til værksteder for at få testet deres biler. Og selvfølgeligt betale både arbejdsløn og brug af tester. Hvis jeg havde sat min bil på værksted for at få udskiftet en vigtig del af sikkerhedsudstyret forventer jeg at systemet afprøves inden afleveringen. Ikke ved at mekanikeren kører en tur på landevejene med fare for uheld men anvender testudstyr som jeg selvfølgeligt skal betale brug af samt arbejdsløn.
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af JayZee »

...vrøvl 8) ...det er bare en skjult extra-pris...skulle de så skrive "Extra for brug af momentnøgle" - "Brug af lift" - "Varme i værksted"??? Det er kun et spørgsmål om at holde den pris som folk sammenligner (=timelønnen) nede! Det er også derfor at værksteder har tradition for altid at oplyse timeprisen UDEN moms, hvilket er HELT skørt, da (næsten) alle skal betale moms!
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af BWJ »

JayZee skrev:...vrøvl 8) ...det er bare en skjult extra-pris...skulle de så skrive "Extra for brug af momentnøgle" - "Brug af lift" - "Varme i værksted"??? Det er kun et spørgsmål om at holde den pris som folk sammenligner (=timelønnen) nede! Det er også derfor at værksteder har tradition for altid at oplyse timeprisen UDEN moms, hvilket er HELT skørt, da (næsten) alle skal betale moms!
Timeløn til private SKAL oplyses incl. moms.
http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og- ... 6ECF89854E
ZOOM ZOOM.
Engparken
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24. jan 2015, 11:26

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af Engparken »

Tak for alle jeres svar.

Betalte for 2.5 time for udskiftning af 2 x abs ringe + skift fra vinterdæk til sommerdæk (uden afbalancering.) - det ved jeg ikke om det er den tid det tager. :-)
Men hvis i læser øverst så fik jeg et svar på at testeren ikke var nødvendig for at nulstille bilen. Så i min verden er det en "ekstra" indtægt.

Vi bruger vel alle værktøj/test udstyr i vores arbejde. ? - ville se noget underligt ud på regningen fra VVS firmaet - tillæg for brug af special tang. :-)

I mit arbejde bruger vi også Video test udstyr som skal kalibreres i England. Og ja selvfølgelig betaler kunderne for brug af vores services. - Men så tag dog timelønnen der afspejler udgiften.

Nogle der kender et godt og ærligt værksted i Århus området. :-)

Med venlig hilsen.
Michael Kristensen
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af Alex B J »

Jtc i Greve hvis det skal være ærligt,så ikke lige det var i Århus
Du skal være opmærksom på at nogen altid vil starte med at udlæse fejl på en bil før opstart af evt rep,så du kan ikke bare kalde det en ekstra udgift ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af BWJ »

Alex B J skrev:Jtc i Greve hvis det skal være ærligt,så ikke lige det var i Århus
Du skal være opmærksom på at nogen altid vil starte med at udlæse fejl på en bil før opstart af evt rep,så du kan ikke bare kalde det en ekstra udgift ...
"Nogen" må så også påregne at det er for egen regning, hvis jeg tager ind til en autoriseret og ex. beder eksakt om at få skiftet begge xenon pærer og de så starter med at udlæse fejl, så kan jeg garantere dig, at de ikke får en bøjet femøre, det var noget andet hvis der et sted stod at det var standardprocedure, men så havde man også et valg - og det var ikke bare et "tag selv bord"
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af Alex B J »

BWJ skrev:
Alex B J skrev:Jtc i Greve hvis det skal være ærligt,så ikke lige det var i Århus
Du skal være opmærksom på at nogen altid vil starte med at udlæse fejl på en bil før opstart af evt rep,så du kan ikke bare kalde det en ekstra udgift ...
"Nogen" må så også påregne at det er for egen regning, hvis jeg tager ind til en autoriseret og ex. beder eksakt om at få skiftet begge xenon pærer og de så starter med at udlæse fejl, så kan jeg garantere dig, at de ikke får en bøjet femøre, det var noget andet hvis der et sted stod at det var standardprocedure, men så havde man også et valg - og det var ikke bare et "tag selv bord"
Det er jo lige netop et tagselv bord for eks ordet hjælpematerialer..
Jeg har også set regning med hvor du betalte for forbruget af ilt til at løsne bolte med osv osv....
Iøvrigt arbejder mange værksteder også med moduler for udskift af den enkelte ting,hvor pris er fast,uanset om det tager 30 min eller 2 timer...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Kjensen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af Kjensen »

Engparken skrev:Tak Jensen.

Så må jeg brokke mig. :-)
Det genere mig grænseløst, at jeg skal betale 334,- + m for deres brug af Star Diagnose tester.
Jeg bruger også test udstyr i mit arbejde - men vi tager os ikke betalt for brug af "værktøj" :-)

Men måske det er normalt på værksteder. ?

Med venlig hilsen.

Michael
Har de så ikke haft testeren på din bil 2 gange?
Som diagnose inden rep og kontrol efter rep?
Og du har kun betalt for 1 gang gætter jeg på ;-)
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af SLKkompressor »

Her er lige lidt mere "vrøvl".
Spørgsmålet var om bremsesystemet skal resættes efter udskiftning af abs ring. Der blev ganske rigtigt svaret ikke nødvendigt. Det må formodes at der er registreret fejl på abs ringen. Fejlen registreres i bilens Computer indtil en tester bliver bedt om at slette fejlen fra fejllisten. Jeg kan godt forstå hvis et værksted sletter fejl som er rettet for dermed at markere opgaven færdig: Ingen fejl i bremsesystemet, inden aflevering til kunden.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: ABS RING montering på w211

Indlæg af Alex B J »

På andre biler finder ABS systemet selv ud af at komponenten dur igen når den er udskiftet ,det gør den efter x antal km med modtagne signaler og lampen slukker ,jeg er 99% sikker på en mb gør det samme
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar