Hej.
Jeg står og overvejer at købe en 220 B, inden ville jeg høre om andre havde haft særlige problemer med lige nøjagtigt denne type:)
opmærksomhed ved køb af 220B fra 1961
Re: opmærksomhed ved køb af 220B fra 1961
De største udfordringer er nok alle de beundrende blikke, - held og lykke med købetW123silkeborg skrev:Hej.
Jeg står og overvejer at købe en 220 B, inden ville jeg høre om andre havde haft særlige problemer med lige nøjagtigt denne type:)
ZOOM ZOOM.
Re: opmærksomhed ved køb af 220B fra 1961
1. Alle gummmilister skal være i god stand, de er ikke til at opdrive nogle steder mere!!
2. Tjek for ratslør (samme problem som overnævnte)
3. Tjek for rust
Det er jo en gammelbil, så det er ikke noget specifikt du skal kikke efter, hele bilen skal bare havde en grundig gennemgang, da det kan blive en dyr fornøjelse at havde med at gøre.
Et andet godt fif, så vær sikker på det ikke er en US model, de er med plastikmaling, som ikke så mange malere her hjemme ville pille ved, hvis der skal laves noget.
2. Tjek for ratslør (samme problem som overnævnte)
3. Tjek for rust
Det er jo en gammelbil, så det er ikke noget specifikt du skal kikke efter, hele bilen skal bare havde en grundig gennemgang, da det kan blive en dyr fornøjelse at havde med at gøre.
Et andet godt fif, så vær sikker på det ikke er en US model, de er med plastikmaling, som ikke så mange malere her hjemme ville pille ved, hvis der skal laves noget.
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: opmærksomhed ved køb af 220B fra 1961
Du skal kun købe en veteran hvis du har særlig interesse derfor samt du kan lave det meste selv. Næsten alle dele også gummilister "fås" til sådan en bil men det kræver kapital, tålmodighed og flid samt masser tid.
Re: opmærksomhed ved køb af 220B fra 1961
Er selv i gang med at renovere en for tiden. De fleste gummilister er ikke til at opdrive nogle steder.SLKkompressor skrev:Du skal kun købe en veteran hvis du har særlig interesse derfor samt du kan lave det meste selv. Næsten alle dele også gummilister "fås" til sådan en bil men det kræver kapital, tålmodighed og flid samt masser tid.
SLS parts, german auto parts, Mercedes, ebay o.s.v
Men efter 2 måneder er det næsten lykkedes at finde alle gummilisterne fra rundt omkring i verden
Re: opmærksomhed ved køb af 220B fra 1961
Hej
Er det en SEb du overvejer eller den med karburatore? Jeg har været ude og prøve nogle stykker både med auto og manuelt gear, dem jeg prøvede havde alle en tendens til "knurren" fra bagtøjet. Det endte for mit vedkommende med en 220 SE Coupe fra 1964, med 4 manuelle. Jeg har renoveret mit bagtøj med nye lejer osv. (fås hos MB) så nu er der ikke rumlen derfra mere. Gearkassen har også fået en overhaling da den trængte til nye tætningsringe.
Som på alle ældre Mercedes, er gearingen utrolig lav, hvilket for mit vedkommende betyder ca. 3800 o/min ved 100 km/t, det er lidt træls ved lange ture.
Til Coupe´en fås dørlister og bagklap liste, de er dog noget kostbare, for og bagrudelister kender jeg ikke status på.
Rust er selvfølgelig også noget man skal passe meget på, da der er massere af kringelkroge hvor fugt rigtigt kan få hul på karosseriet.
Hilsen Lars
Er det en SEb du overvejer eller den med karburatore? Jeg har været ude og prøve nogle stykker både med auto og manuelt gear, dem jeg prøvede havde alle en tendens til "knurren" fra bagtøjet. Det endte for mit vedkommende med en 220 SE Coupe fra 1964, med 4 manuelle. Jeg har renoveret mit bagtøj med nye lejer osv. (fås hos MB) så nu er der ikke rumlen derfra mere. Gearkassen har også fået en overhaling da den trængte til nye tætningsringe.
Som på alle ældre Mercedes, er gearingen utrolig lav, hvilket for mit vedkommende betyder ca. 3800 o/min ved 100 km/t, det er lidt træls ved lange ture.
Til Coupe´en fås dørlister og bagklap liste, de er dog noget kostbare, for og bagrudelister kender jeg ikke status på.
Rust er selvfølgelig også noget man skal passe meget på, da der er massere af kringelkroge hvor fugt rigtigt kan få hul på karosseriet.
Hilsen Lars
W212 E250 CGI, årg.2010.