Kigger stille og roligt efter vinterdæk inkl org alufælge.
Jeg vil nok foretrække med følgende dæk: Conti Winter Contact TS830 P MO 245/45/17.
Hvilke dæk kunne man alternativt holde øje med - som kommer i nærheden af mht. kvalitet. Godt vejgreb om vinteren og fornuftig holdbarhed. Samme prisleje eller lidt lavere.
W212 vinterdæk. Næstbedst efter Continental?
W212 vinterdæk. Næstbedst efter Continental?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Re: W212 vinterdæk. Næstbedst efter Continental?
Jeg kører på 'Gislaved', som jeg varmt kan anbefale. Hvordan prisniveauet er i forhold til 'Continental', aner jeg ikke. Men de er virkelig gode.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Re: W212 vinterdæk. Næstbedst efter Continental?
Iflg. FDM/ADAC, så skal du kigge efter Dunlop!
http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/daek/ ... 22545-r17h
http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/daek/ ... 22545-r17h
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Re: W212 vinterdæk. Næstbedst efter Continental?
Det underlige er, at Continental ikke er med i årets FDM-test. Er der nogen der kender årsagen til dette?
Re: W212 vinterdæk. Næstbedst efter Continental?
Med andre dæk der har "manglet" i testen har det været sådan at dækket ikke var klart til årets test, mener den laves nord for polarcirklen i sommermånederne.
Men om tilfældet er det samme med conti i år aner jeg ikke. Jeg ville dog aldrig tøve med at købe dem. Har haft dem i forskellige moddeller på mine biler over årerne, de skuffer altså bare aldrig. Fandt dog et fint sæt Nokian til konens i10, det virker som et fornuftigt dæk i den størrelse vel at mærke. For det er ikke altid at samme producent klarer sig lige godt i alle størrelser. Jeg ville vælge et Michelin eller Conti til en stor bil, de er blandt de dyreste, men også de bedste.
/Henrik
Men om tilfældet er det samme med conti i år aner jeg ikke. Jeg ville dog aldrig tøve med at købe dem. Har haft dem i forskellige moddeller på mine biler over årerne, de skuffer altså bare aldrig. Fandt dog et fint sæt Nokian til konens i10, det virker som et fornuftigt dæk i den størrelse vel at mærke. For det er ikke altid at samme producent klarer sig lige godt i alle størrelser. Jeg ville vælge et Michelin eller Conti til en stor bil, de er blandt de dyreste, men også de bedste.
/Henrik
Re: W212 vinterdæk. Næstbedst efter Continental?
Ja. De nåede ikke at få deres nye udgave klar.morten03 skrev:Det underlige er, at Continental ikke er med i årets FDM-test. Er der nogen der kender årsagen til dette?
http://www.fdm.dk/biler/biludstyr/daek/ ... ktest-2016
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Re: W212 vinterdæk. Næstbedst efter Continental?
Det giver god mening!
Jeg troede lige pludselig at mine TS830 skulle skiftes ud - "so last year"-dæk
Jeg troede lige pludselig at mine TS830 skulle skiftes ud - "so last year"-dæk

Re: W212 vinterdæk. Næstbedst efter Continental?
Vintervejret varierer jo også mere end en test kan afgøre. Hvad skal i bruge jeres vinterdæk til, faktisk brug, bilmodel, dækbredde, last, vejrlig m.v.?
Kører man kun i DK med lidt sjældent snevejr og masser af regnvejr, så er de almindelige store mærker typisk også dem der er sammenlignelige i disse test. Så er det nærmest ligemeget hvad dæk i den gode ende man vælger.
Kører i derimod op nordpå bekymrer man sig ikke om regnvejrsegenskaber. Her taler man om med eller uden pigge, og hvordan de står fast på sne og is.
Her kan de typiske FDM anbefalinger slet ikke være med, og havde jeg ikke boet i Sverige havde jeg ikke anet der var noget de kaldte for nordiske vinterdæk tests.
Jeg kører meget nordpå, og sværger til Nokian Hakkapeliita R2, som jeg varmt kan anbefale til skientusiastiske skandinaver. https://www.nokiantyres.com/winter-tyre ... liitta-r2/
De har bare den svaghed, at man skal være opmærksom på lidt længere bremseafstand ved hård opbremsning i dansk klima i regnvejr. Men sådan er alle vinterdæk jo. Men i Norge og Nordsverige, bring it on, man får intet bedre uden at skulle rykke over på pigdæk. Og igen med pigdæk så kan man godt glemme alt om at køre i Tyskland.
Dæk bredden og bilen har også meget at sige, jeg havde en A4 Quattro der var monteret Nokian i 225 på, den kravlede som en edderkop op ad alt, hvorimod min Eklasse med baghjulstræk og 245 er som at køre i en Volvo fra 80erne. Men en håndfuld grus og så kan den være med igen.
Og hvor hørte jeg så om Nokian første gang, jo såmænd bland de Københavner taxachauffører jeg talte med ved et service. De sværgede til daværende Nokian WR serien og Continental serien. Så de er ganske kendt i Danmark, bare lidt svære at få fat i.
God dækjagt.
Kører man kun i DK med lidt sjældent snevejr og masser af regnvejr, så er de almindelige store mærker typisk også dem der er sammenlignelige i disse test. Så er det nærmest ligemeget hvad dæk i den gode ende man vælger.
Kører i derimod op nordpå bekymrer man sig ikke om regnvejrsegenskaber. Her taler man om med eller uden pigge, og hvordan de står fast på sne og is.
Her kan de typiske FDM anbefalinger slet ikke være med, og havde jeg ikke boet i Sverige havde jeg ikke anet der var noget de kaldte for nordiske vinterdæk tests.
Jeg kører meget nordpå, og sværger til Nokian Hakkapeliita R2, som jeg varmt kan anbefale til skientusiastiske skandinaver. https://www.nokiantyres.com/winter-tyre ... liitta-r2/
De har bare den svaghed, at man skal være opmærksom på lidt længere bremseafstand ved hård opbremsning i dansk klima i regnvejr. Men sådan er alle vinterdæk jo. Men i Norge og Nordsverige, bring it on, man får intet bedre uden at skulle rykke over på pigdæk. Og igen med pigdæk så kan man godt glemme alt om at køre i Tyskland.
Dæk bredden og bilen har også meget at sige, jeg havde en A4 Quattro der var monteret Nokian i 225 på, den kravlede som en edderkop op ad alt, hvorimod min Eklasse med baghjulstræk og 245 er som at køre i en Volvo fra 80erne. Men en håndfuld grus og så kan den være med igen.
Og hvor hørte jeg så om Nokian første gang, jo såmænd bland de Københavner taxachauffører jeg talte med ved et service. De sværgede til daværende Nokian WR serien og Continental serien. Så de er ganske kendt i Danmark, bare lidt svære at få fat i.
God dækjagt.

2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)