Susende lyd når motoren slukkes

Alt vedrørende teknik
Besvar
Climatec

Susende lyd når motoren slukkes

Indlæg af Climatec »

Hej

Andre den en 320 V6 er har haft en susende lyd når man slukkede motoren.

Lidt som om der er for højt turbo tryk, eller den ikke kan komme af med udstødningen.

Hilsen

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Brugeravatar
JayZee
Geografisk sted: Svendborg

Re: Susende lyd når motoren slukkes

Indlæg af JayZee »

Er det ikke bare blæseren der fortsætter med at køre....altså den elektriske til køleren?? Eller er det bare turboen der løber omdrejningerne af sig??
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Climatec

Indlæg af Climatec »

Nej ikke blæseren. Den er jo bare at slukke for.

Næ historien bliver være. Har fået et renoveret topstykke på og da de skulle renovere det sad 2 af gløderørene fast og de måtte borer dem ud og de har jo nok i samme tur måtte rense gevindet op.
Nå 2950km senere, mens jeg kører lyder et brag. Bilen bliver hentet og bragt til værkstedet. Her konstaterer vi at den har skudt et gløderør op. Og det fikser de ved at bore op og sætte en nyt stykke med gevind i og gløderøret bliver igen monteret. Men jeg syntes den har en underlig lyd og jeg ikke bryder mig om. Men det er ikke noget får jeg at vide af flere. Men lyden har jeg det skidt med, så idag begyndte jeg selv at undersøge lidt. Og det viser sig at da gløderøret er blevet skudt op er den gået lige op i plastrøret fra luftfilter til turbo, og der var et hul på en 1 krone hvor plasten manglede den er så selvfølgelig røget ind i turboen og sådan lidt plastik kan godt nok lave skader i turboen kan jeg love for.

Er meget spændt på hvad værkstedet siger i morgen. Jeg er ved at være godt træt af det.

Mvh

Henrik
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
tømreren
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af tømreren »

Uduelige mekanikere!

Der er sgu ikke noget at sige til, de har det ry de har!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Climatec

Indlæg af Climatec »

Nå ja og det er så ikke lige deres skyld, mener de.

Øv øv øv
Besvar