Jeg har et lille spørgsmål om udskiftning af de bagerste luftfjedre på en w211 E320 CDI 2003.
Den vedlagte monteringsanvisning foreskriver at fjederen ikke må være spændt mens man fylder luft på, først 0,5B Så kontrolmål på 36mm og 19mm, herefter 2,0B, så monter hjul og sænk liften til normal vognhøjde og fyld så 5,0B i.
Der er jo uden tvivl en rigtig god grund til fremgangsmåden og jeg ved at mange har ødelagt luftbælgene ved at gøre det selv.
Men, hvordan kan det være at man ikke må justere ind til de mål fra start (36+19 og så spænde) og så fylde luft på? (først 0,5B-2,0B- og sænke bilen til normal vognhøjde inden man fylder de 5,0B).
På forhånd tak.
W211 airmatic skift af luftfjedre.
Re: W211 airmatic skift af luftfjedre.
Jeg (mener) at hvis der ikke er lidt luft i som de 0,5 bar når man skal tilspænde det. Så kan man ricikere at luftbenet flopper ind af når bilen sættes ned på jorden.
Re: W211 airmatic skift af luftfjedre.
Jeg tænker på dem som køber mærket Arnott, hvor der er indbygget den rette vinklen i fjerderen, der kan man jo ikke tilpasse vinklen, og hvis vinklen ER korrekt, burde man vel kunne fylde luft på som foreskrevet uden problemer.JTC skrev:Jeg (mener) at hvis der ikke er lidt luft i som de 0,5 bar når man skal tilspænde det. Så kan man ricikere at luftbenet flopper ind af når bilen sættes ned på jorden.
Man skal naturligvis ikke sætte bilen ned på jorden uden luft, korrekt vinkel eller ej.
Nå pyt, vi følger selvfølgelig anvisningerne.