Airmatic
Re: Airmatic
Generelt er det jo sådan at alt slides dette gælder også din luftaffjedring ,som kan lække fra diverse steder .
Desværre sælger mb kun komplette ben og de er ret dyre ,alternativ skal man ud i uoriginale stumper som svinger i kvalitet ..
Desværre sælger mb kun komplette ben og de er ret dyre ,alternativ skal man ud i uoriginale stumper som svinger i kvalitet ..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
min kammerat har det også det holdt 145.000 km og tog kompressor med også desværre, var også en dyr omgang , hvad de normalt holder til ved jeg ikke , men ja de koster at få lavet dem
Tak for svar!
Ja, jeg må jo så bare krydse fingre, ben og arme for, at mit holder!

Ja, jeg må jo så bare krydse fingre, ben og arme for, at mit holder!

- Martin_E320CDI
- Geografisk sted: 3360 Nordsjælland
Der er ingen smalle steder i bredgadeBWJ skrev:
Det er jo kun penge.
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
-
Jeg har AIRMATIC på min S211 og det har den undesprøjteme været dyrt !!!
3 nye bagfjedre på kun 2 år, 1 ny kompressor, 1 ny niveauregulering bag, samt en del andre "delikatesser".
Sidste gang det gik galt, blev det i Gørløse jeg fik lavet sagerne og de fjedre der nu er sat på bagi, er med livstidsgaranti (hvad det så er værd) mod utæthedder som ikke er udefra kommende og det er altså en garanti der er værd at have med at gøre, for det normale på de biler, er ikke huller i fjedrene, men at de går fra foroven eller for neden.
Fjedrene er i øvrigt nogle de selv importerer og på de er uden de alu luftbeholdere som man bruger på kode 489.
Ved ikke hvordan man kan undgå dem, men der er ikke nogen på bilen og affjedringen har aldrig været bedre.
Men den slags bør man tage når det kommer og ikke skifte forebyggende, for der er også tilfælde hvor de biler kan kører i 10 år uden nogensinde at have et eneste problem med hverken fjedre eller kompressor og køber man originale dele og lader Mercedes om at lave det, kommer man hurtigt af med over 10 kilo pr hjørne og det er der ikke meget grin ved...
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
3 nye bagfjedre på kun 2 år, 1 ny kompressor, 1 ny niveauregulering bag, samt en del andre "delikatesser".
Sidste gang det gik galt, blev det i Gørløse jeg fik lavet sagerne og de fjedre der nu er sat på bagi, er med livstidsgaranti (hvad det så er værd) mod utæthedder som ikke er udefra kommende og det er altså en garanti der er værd at have med at gøre, for det normale på de biler, er ikke huller i fjedrene, men at de går fra foroven eller for neden.
Fjedrene er i øvrigt nogle de selv importerer og på de er uden de alu luftbeholdere som man bruger på kode 489.
Ved ikke hvordan man kan undgå dem, men der er ikke nogen på bilen og affjedringen har aldrig været bedre.
Men den slags bør man tage når det kommer og ikke skifte forebyggende, for der er også tilfælde hvor de biler kan kører i 10 år uden nogensinde at have et eneste problem med hverken fjedre eller kompressor og køber man originale dele og lader Mercedes om at lave det, kommer man hurtigt af med over 10 kilo pr hjørne og det er der ikke meget grin ved...
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
ligesom meget andet lækkert udstyr i Mercedes, når det virker, så virker det! Men når det går i stykker, får man lidt mere føling med hvad bilen har kostet som ny.
-
Igen ENIG Jacob !
Hvis man tror at en Mercedes, AUDI eller BMW er bedre konstrueret eller bygget end en standard "ned-ad-hyllen" japaner, tager man grueligt fejl.
I gamle dage (da mor var dreng) var Mercedes kendt for at bygge biler med stor kvalitet og lang holdbarhed på alle dele. Idag skal man bare tage et kig på en bærekugle og eventuelt sammenligne den med een til en Toyota Avensis for at se, at der ikke er skid forskel på kvalitet og holdbarhed længere og at bilfabrikkernes regnedrenge for længst har taget magten.
Kvalitet viger ALTID for rentabilitet.
Biler er lige gode eller dårlige og vi køber dem med hjertet. Vi er følelses mennesker og køber bil efter temperament og efter hvad vi ønsker at andre skal se os i.
Vi vil gerne opleve den relative følelse af kvalitet i en Mercedes Benz, men vi oplever alle hvor dyrt det er, når vores "kvalitets køretøjer" er reduceret til en bunke ubrugeligt skrot i indkørslen, når endnu en del eller et modul har fejlet og den ikke kan køre før den har været en tur hos fagkundskaben, hvilket viser at den ikke adskiller sig fra alle andre biler på det område.
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
Hvis man tror at en Mercedes, AUDI eller BMW er bedre konstrueret eller bygget end en standard "ned-ad-hyllen" japaner, tager man grueligt fejl.
I gamle dage (da mor var dreng) var Mercedes kendt for at bygge biler med stor kvalitet og lang holdbarhed på alle dele. Idag skal man bare tage et kig på en bærekugle og eventuelt sammenligne den med een til en Toyota Avensis for at se, at der ikke er skid forskel på kvalitet og holdbarhed længere og at bilfabrikkernes regnedrenge for længst har taget magten.
Biler er lige gode eller dårlige og vi køber dem med hjertet. Vi er følelses mennesker og køber bil efter temperament og efter hvad vi ønsker at andre skal se os i.
Vi vil gerne opleve den relative følelse af kvalitet i en Mercedes Benz, men vi oplever alle hvor dyrt det er, når vores "kvalitets køretøjer" er reduceret til en bunke ubrugeligt skrot i indkørslen, når endnu en del eller et modul har fejlet og den ikke kan køre før den har været en tur hos fagkundskaben, hvilket viser at den ikke adskiller sig fra alle andre biler på det område.
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
Ja, som nybagt Mercedes-ejer er det jo lidt nedslående meldinger, Du kommer med. Bortset fra, at de i Gørløse åbenbart har skiftet til lidt billigere fjedre? Jeg forstår ikke helt, hvad Du skrev, hvad er kode 489?LarsHnasen skrev:Igen ENIG Jacob !
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
v.h.
Henrik
Kode 489 er udstyrskoden for airmatic...
Hvilke koder din bil er udstyret med ses på bilens datakort...
OK, Tak Alex!Alex B J skrev:Kode 489 er udstyrskoden for airmatic...
Hvor kan jeg se bilens datakort?
V.h.
Henrik
Det kan du via dit stelnummmer i mbs eget epc eller i en af diverse vin decoder som figurere på nettet eks denne
http://www.vindecoderz.com/EN/Mercedes-Benz
Mange tak, Alex!!Alex B J skrev:Det kan du via dit stelnummmer i mbs eget epc eller i en af diverse vin decoder som figurere på nettet eks denne

Min har lige rundet 160.000 uden symptomer mht Airmatic.
Krydser fingrene og kører videre.
Krydser fingrene og kører videre.

2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)