EGR W211 220 CDI 150 hk
-
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 1. jun 2012, 17:45
EGR W211 220 CDI 150 hk
Hej.
Jeg tænkte jeg ville tjekke min EGR, da jeg mistænker den er tilsodet = dårlig brændstoføkonomi.
Er der nogen som ved om der sidder en pakning mellem EGR og inds.manifold, og skal denne skiftet hvis man afmontere EGR for at tjekke??
HVis den er komplet tilsodet, hvad renser man så bedst med?
Hvor får man en ny til bedste pris og kvalitet.
På forhånd tak.
Jeg tænkte jeg ville tjekke min EGR, da jeg mistænker den er tilsodet = dårlig brændstoføkonomi.
Er der nogen som ved om der sidder en pakning mellem EGR og inds.manifold, og skal denne skiftet hvis man afmontere EGR for at tjekke??
HVis den er komplet tilsodet, hvad renser man så bedst med?
Hvor får man en ny til bedste pris og kvalitet.
På forhånd tak.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
Giv den en gang EGR-Rens, samt evt kontrollere at div forbindelser går trinløst.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
Jeg er spændt på at høre, hvad resultatet bliver af det. Har selv for nylig købt en w211 fra 03 med samme motor, og brændstofforbruget skuffer mig noget. Jeg har tidligere haft en w211 270 CDI fra 04 med 177 hk, som kørte mindst 1,5 km længere pr. liter i snit.
220'eren kører ca 14 km/ltr og 270'eren kørte ca 16 km/ltr og jeg havde håbet på mindst samme forbrug. Ingen af bilerne er chiptunet.
220'eren kører ca 14 km/ltr og 270'eren kørte ca 16 km/ltr og jeg havde håbet på mindst samme forbrug. Ingen af bilerne er chiptunet.
Venlig hilsen
Peter
204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
Peter
204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
En adskilning og rens af eger systemet
Rens af indsugnings manifold
Stort service af motor
Adetiv for rens af indsprøjtningssystem
Boks tuning
En perfekt fungerende luftmassemåler
Er alle ting, der klart har indflydelse på økonomien
Rens af indsugnings manifold
Stort service af motor
Adetiv for rens af indsprøjtningssystem
Boks tuning
En perfekt fungerende luftmassemåler
Er alle ting, der klart har indflydelse på økonomien
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
Prøv at se, hvordan andre ligger.
Min E320 CDI 2007 V6 ligger umiddelbart i den ringe ende set med brændstof-økonomiske øjne.
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/416499.html
Dog er ovennævnte også den bedste. De ligger op til 9,3x L pr 100 km:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Jeg forstår ikke, hvordan han kan nøjes med 7,7L pr 100 km i gns. Min ligger nærmere på 10L / 100 km. Dog kører jeg også en del bykørsel. Men målt på længere ture på motorvej så ligger den på ca. 8,2 L / 100 km = 12,20 km/l. Her burde den nok gå længere ned i forbrug. Kører på 16" Conti 830P 225/55. Luft 2,4 bar.
Sommerdæk 18" Conti også cirka 2,4-2,5 bars luft.
Ved landevejskørsel med få stop så kan jeg få den ned på ca. 7L / 100 km = 14,28, men så kører jeg også ekstremt pænt og ca. 70-80km i timen.
Får man en melding i display, hvis ventilen er tilsodet?
Min E320 CDI 2007 V6 ligger umiddelbart i den ringe ende set med brændstof-økonomiske øjne.
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/416499.html
Dog er ovennævnte også den bedste. De ligger op til 9,3x L pr 100 km:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Jeg forstår ikke, hvordan han kan nøjes med 7,7L pr 100 km i gns. Min ligger nærmere på 10L / 100 km. Dog kører jeg også en del bykørsel. Men målt på længere ture på motorvej så ligger den på ca. 8,2 L / 100 km = 12,20 km/l. Her burde den nok gå længere ned i forbrug. Kører på 16" Conti 830P 225/55. Luft 2,4 bar.
Sommerdæk 18" Conti også cirka 2,4-2,5 bars luft.
Ved landevejskørsel med få stop så kan jeg få den ned på ca. 7L / 100 km = 14,28, men så kører jeg også ekstremt pænt og ca. 70-80km i timen.
Får man en melding i display, hvis ventilen er tilsodet?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
-
- Indlæg: 50
- Tilmeldt: 1. jun 2012, 17:45
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
Hej igen.
Indsprøjtningsrens er kommet i tanken, syntes jeg kunne høre lidt forskel på motorlyd. Mindre støj. Så har nu købt flaske til 10 behandlinger.
Mangler stadig det sidste stykke værktøj til at pille EGR af, så må en tur mere i Biltema. Har toppene, men mangler nu en kobling til skralde, DOUGH
Har også købt indsugningsrens fra BellAdd. Skal det gennem turbo og intercooler, eller bare ind lige før manifolden?
Skal den køre tomgang eller ca 2000 omdr.? Og er det realistisk, at en flaske renser tilstrækkeligt?
På forhånd tak.
Indsprøjtningsrens er kommet i tanken, syntes jeg kunne høre lidt forskel på motorlyd. Mindre støj. Så har nu købt flaske til 10 behandlinger.
Mangler stadig det sidste stykke værktøj til at pille EGR af, så må en tur mere i Biltema. Har toppene, men mangler nu en kobling til skralde, DOUGH
Har også købt indsugningsrens fra BellAdd. Skal det gennem turbo og intercooler, eller bare ind lige før manifolden?
Skal den køre tomgang eller ca 2000 omdr.? Og er det realistisk, at en flaske renser tilstrækkeligt?
På forhånd tak.
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
Det skal sprøjtes ind før turboen, men efter luftmassemåleren. Har købt en dåse, men har ikke prøvet det af endnu. Mener det er 1500 eller 2000 rpm. Google det, masser af info.
W211 E220 CDi 2006 kombi
Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
Det frarådes på det kraftigste af dygtige mekanikere der ikke kun tænker i profit, at benytte den type rensemidler, da det er ualmindeligt hårdt for motoren. Nogle har sågar udtalt, én behandling slider som 30.000 kilometer!!!ulrikp skrev:Det skal sprøjtes ind før turboen, men efter luftmassemåleren. Har købt en dåse, men har ikke prøvet det af endnu. Mener det er 1500 eller 2000 rpm. Google det, masser af info.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
Fedt nok så har min passat iflg udsagn fra dem som ikke tænker i profit rundet en million km....tømreren skrev:Det frarådes på det kraftigste af dygtige mekanikere der ikke kun tænker i profit, at benytte den type rensemidler, da det er ualmindeligt hårdt for motoren. Nogle har sågar udtalt, én behandling slider som 30.000 kilometer!!!ulrikp skrev:Det skal sprøjtes ind før turboen, men efter luftmassemåleren. Har købt en dåse, men har ikke prøvet det af endnu. Mener det er 1500 eller 2000 rpm. Google det, masser af info.
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
Jamen du skal da blot glæde dig over din Folkevogn ikke har taget skade af behandlingerne.Alex B J skrev:Fedt nok så har min passat iflg udsagn fra dem som ikke tænker i profit rundet en million km....tømreren skrev:Det frarådes på det kraftigste af dygtige mekanikere der ikke kun tænker i profit, at benytte den type rensemidler, da det er ualmindeligt hårdt for motoren. Nogle har sågar udtalt, én behandling slider som 30.000 kilometer!!!ulrikp skrev:Det skal sprøjtes ind før turboen, men efter luftmassemåleren. Har købt en dåse, men har ikke prøvet det af endnu. Mener det er 1500 eller 2000 rpm. Google det, masser af info.
JEG tør bare ikke benytte den type rensemidler....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
Jeg vil fejre det med kage prompte,har benyttet bell add cirka 20 gange(det er je en del km oveni de 450000 den har kørt
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
Jeg fejrer hver dag, at jeg sparer en hulens masse penge ved ikke at købe den slags 'vidundermidler' og alligevel har en motor der kører som en drøm!Alex B J skrev:Jeg vil fejre det med kage prompte,har benyttet bell add cirka 20 gange(det er je en del km oveni de 450000 den har kørt
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
Så skulle du prøve at bruge bell add,så ville du finde ud af at den alligevel ikke kørte som en drøm..men nogle vil jo hellere spare end købe vidundermidler...tømreren skrev:Jeg fejrer hver dag, at jeg sparer en hulens masse penge ved ikke at købe den slags 'vidundermidler' og alligevel har en motor der kører som en drøm!Alex B J skrev:Jeg vil fejre det med kage prompte,har benyttet bell add cirka 20 gange(det er je en del km oveni de 450000 den har kørt
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
Jeg benytter skam 'Bell Add' produkter, men jeg kunne ALDRIG finde på at benytte deres indsugningsrens! Så jo, den kører som en drømAlex B J skrev:Så skulle du prøve at bruge bell add,så ville du finde ud af at den alligevel ikke kørte som en drøm..men nogle vil jo hellere spare end købe vidundermidler...tømreren skrev:Jeg fejrer hver dag, at jeg sparer en hulens masse penge ved ikke at købe den slags 'vidundermidler' og alligevel har en motor der kører som en drøm!Alex B J skrev:Jeg vil fejre det med kage prompte,har benyttet bell add cirka 20 gange(det er je en del km oveni de 450000 den har kørt
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: EGR W211 220 CDI 150 hk
Jeg giver en update hvis min vogn stiller træskoene af en gang indsugningsrens. Har ikke selv hørt om nogle ødelagde en motor pga indsugningsrens. Går ud fra at den er stil med Liqui Moly's version, som har mange fans i udlandet.
W211 E220 CDi 2006 kombi
Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699