Kompressor til airmatic

Alt vedrørende teknik
Besvar
E500
Indlæg: 33
Tilmeldt: 8. okt 2013, 15:25

Kompressor til airmatic

Indlæg af E500 »

Hej,

Jeg fik 2 luftbælge skiftet forleden, da de var utætte.

Nu hænger bilen ikke mere i baghjulene efter nogle timer.

Inden jeg fik skiftet de 2 luftbælge, kørte kompressoren meget ofte.

Men kompressoren kører stadig lidt, har jeg lagt mærke til.
Når bilen har været parkeret, selv bare i 5 minutter, så kører kompressoren bagefter 1 min ca, derefter stopper den.
Så kan man godt køre 30 minutter uden den kører, men hvis man lige stopper bilen og parkerer i 5 min., så kører den igen bagefter...

Man kan jo også høre, når bilen parkeres og låses, så siver noget luft ud bagfra, somom den lukker luft ud - så er det jo klart, at den skal pumpe op igen, når man starter...

Er det normalt ?

Eller er der andre utætheder ?
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Kompressor til airmatic

Indlæg af JTC »

Det er normalt at den lufter ud og pumper luft i igen ved stop og start, men den burde ikke køre så længe!
Så kunne forstille mig at kompressoren er ved at være lidt træt
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
E500
Indlæg: 33
Tilmeldt: 8. okt 2013, 15:25

Re: Kompressor til airmatic

Indlæg af E500 »

der har været tester på, værkstedet kunne ikke se fejl på kompressoren... men måske de har aflæst den forkert.

bør man få den skiftet ?

kan man ikke ligeså godt køre videre indtil den kommer med advarsel i instrumentbræt ? det kommer vel en dag, hvis den er hel gal...
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Kompressor til airmatic

Indlæg af JTC »

Med en star tester, kan man lave en test på kompressoren, om den giver det rigtigt tryk og om den gør det i det rette tempo
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
E500
Indlæg: 33
Tilmeldt: 8. okt 2013, 15:25

Re: Kompressor til airmatic

Indlæg af E500 »

Har lige fået pris på ny kompressor, 6120 incl. moms + 2-3 timers arb.løn. Den er åbenbart dyrere end 1 luftbælg.

Er der noget galt i at køre videre, indtil der kommer en advarsel, som f.eks "Visit Workshop" ?

Selvom den kører i 60 sekunder når man starter bilen, så virker den jo. Synes den er ret dyr, så kan vel ligeså godt køre indtil den næsten ikke kan mere...
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Kompressor til airmatic

Indlæg af Alex B J »

Iøvrigt fås det er et renoveringssæt til wabco kompressoren,set i lyset af hvad en kompressor koster kan det godt svare sig at have det i baghovedet,evt kan man selv renovere den..igen afhænger det selvfølgelig af enhedens generelle stand

http://www.ebay.co.uk/itm/FOR-Mercedes- ... 1409582736
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Kompressor til airmatic

Indlæg af Lars Hansen »

Den kompressor skal ikke kører så længe !
Det er kun et spørgsmål om tid, før den skal skiftes (eller som Alex B J foreslår) renoveres med en ny stempelring.

Hvem skifter den kompressor for så mange penge og det kæmpe store(!) tidsforbrug og er du sikker på at der, som foreskrevet, bliver skiftet relæ samtidig ?

Det er almindeligt kendt, at et slidt relæ der "hænger" lidt, kan få selv nye kompressorer til at stå af på kort tid og sådan et relæ koster vel mellem 30 og 50 kr og jeg vil fremover skifte relæ forebyggende, en gang hvert andet år, så jeg er sikker på at det ikke er det der er problemet når tingene ikke virker som de skal.

Og så synes jeg at det er en MEGET dyr kompressor og at 3 timer er voldsomt lang tid at bruge på at skifte en enhed der, groft sagt, sidder med to stik, en luftslange og 3 møtrikker...
Det er selvfølgelig lidt mere komplekst end som så, men for en erfaren mekaniker, er det i mine øjne, et voldsomt tidsforbrug.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
E500
Indlæg: 33
Tilmeldt: 8. okt 2013, 15:25

Re: Kompressor til airmatic

Indlæg af E500 »

Det skal lige siges, at den ikke kører 60 sekunder i træk. Den slukker når jeg kommer ned i fart, vejbump osv. Så den når ikke at køre i 60 sekunder på een gang. Den kører måske 20 sekunder, slukker, tænder lidt igen, slukker... jeg har taget tid og sammenlagt ca. 60 sekunder kører den, indtil den stopper permanent.

Bilen er fra 2011, 75000 km, så synes selv det er utroligt den ikke holder længere.

Min forrige bil fik også skiftet kompressor + 1 luftbælg, men bilen havde kørt 300.000 km og var 12 år gammel.

Men hvem får man til at undersøge, om det bare er en stempelring til 50 kr ? Mange væksteder skifter bare hele delen, det er jo nemmest.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Kompressor til airmatic

Indlæg af Alex B J »

En kompressor test med das )Star diagnose) siger en del ,dig melder din historie intet om hvilken tester som er brugt eller om bilen bare er tømt for fejl med andet dialog udstyr

Formoder du kører w212 ud fra din årgang i så fald fås en wabco kompressor til 450- 500 euro
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
E500
Indlæg: 33
Tilmeldt: 8. okt 2013, 15:25

Re: Kompressor til airmatic

Indlæg af E500 »

Nej, en CLS-350... ved ikke om delene er dyrere til den end til E-klassen...

Må høre et andet værksted, hvad en kompressor koster.

Kan huske den var en del billigere til min E500....
Besvar