Hjælp. motor gik ud ved start/stop og vil ikke starte
-
Hjælp. motor gik ud ved start/stop og vil ikke starte
Hej derude,
Jeg er lige blevet hentet på fejeblad. Jeg var på vej hjem og skulle svinge til højre og stoppede for rødt. Mit eco start/stop system slukkede motoren men da den skulle starte igen tørnede den bare motoren og alle lamper lyste i instrumentbrættet. Jeg slukkede bilen og prøvede at starte den igen med samme resultat!
Ville ikke prøve igen, da jeg er bekymret for om det kan gøre skade på motoren. Bilen er gået på reservetank, men der er over 10 ltr brændstof tilbage, så det er ikke derfor.
Nogen der har nogle gode bud.
Der har intet være at bemærke før denne episode og ej heller lige op til den gik ud for rødt.
Håber der er nogle kloge hoveder der kan byde ind med mulige årsag til problemet. Har desværre ikke en tester selv. Vil bare gerne vide om jeg er på skideren med de symptomer eller om der er tidligere tilfælde der ligner mit og som gør at jeg ikke skal være urolig for en monster regning...
På forhånd tak til dem som gider bruge tid på at svare.
Spørg endelig ind til flere oplysninger.
Bilen er en:
s212 fra 2013, E200 med 136 heste.
Mvh Mark
Jeg er lige blevet hentet på fejeblad. Jeg var på vej hjem og skulle svinge til højre og stoppede for rødt. Mit eco start/stop system slukkede motoren men da den skulle starte igen tørnede den bare motoren og alle lamper lyste i instrumentbrættet. Jeg slukkede bilen og prøvede at starte den igen med samme resultat!
Ville ikke prøve igen, da jeg er bekymret for om det kan gøre skade på motoren. Bilen er gået på reservetank, men der er over 10 ltr brændstof tilbage, så det er ikke derfor.
Nogen der har nogle gode bud.
Der har intet være at bemærke før denne episode og ej heller lige op til den gik ud for rødt.
Håber der er nogle kloge hoveder der kan byde ind med mulige årsag til problemet. Har desværre ikke en tester selv. Vil bare gerne vide om jeg er på skideren med de symptomer eller om der er tidligere tilfælde der ligner mit og som gør at jeg ikke skal være urolig for en monster regning...
På forhånd tak til dem som gider bruge tid på at svare.
Spørg endelig ind til flere oplysninger.
Bilen er en:
s212 fra 2013, E200 med 136 heste.
Mvh Mark
Re: Hjælp. motor gik ud ved start/stop og vil ikke starte
Hvis du åbner fronthjelmen kan du se om slangerne oppe ved brændstoffiltret retter sig ud og bliver hårde når du sætter den til tænding gør de ikke det skal du regne med at have en ny pumpe i tanken
-
Okay, det må lige efterprøves når jeg kommer hjem! Håber at det er det, så det ikke er motorproblemer.
Tak for input.
Tak for input.
-
Så er der ny udvikling i min motorsituation.
Jeg besluttede mig for at efterprøve jensen's forslag, men inden da valgte jeg for en sikkerhedsskyld at fylde præcis 10ltr ekstra brændstof på.
Motoren tørnede en del gange og efter 3 forsøg sprang den i gang. Derfor tænkte jeg om det var alligevel kunne være muligt at jeg var kørt tør og at brændstofmåleren SAMT mercedes Me adapteren viste forkert. Derfor kørte jeg over og tankede 40,79 ltr diesel. Altså har jeg fyldt 50,79 ltr brændstof på. Så vidt jeg ved er tanken på 59 ltr, og det sagde mercedes Me adapteren også der var på efter opfyldning. Derfor kan det udledes at der var knap 9 ltr. i tanken da bilen ikke kunne starte.
Nu starter den fint og kører uden mislyde eller anden form for fejl.
Hvad fa'en kan have været årsagen til problemet. Gider ikke køre til sydfrankrig midt maj og være nervøs for at den skal gå på reservetank...
Nogen der kan byde ind?
Uanset hvad må den en tur forbi værkstedet evt. JTC i greve hvis han har tid og lyst til at kigge på den.
Mvh Mark
Jeg besluttede mig for at efterprøve jensen's forslag, men inden da valgte jeg for en sikkerhedsskyld at fylde præcis 10ltr ekstra brændstof på.
Motoren tørnede en del gange og efter 3 forsøg sprang den i gang. Derfor tænkte jeg om det var alligevel kunne være muligt at jeg var kørt tør og at brændstofmåleren SAMT mercedes Me adapteren viste forkert. Derfor kørte jeg over og tankede 40,79 ltr diesel. Altså har jeg fyldt 50,79 ltr brændstof på. Så vidt jeg ved er tanken på 59 ltr, og det sagde mercedes Me adapteren også der var på efter opfyldning. Derfor kan det udledes at der var knap 9 ltr. i tanken da bilen ikke kunne starte.
Nu starter den fint og kører uden mislyde eller anden form for fejl.
Hvad fa'en kan have været årsagen til problemet. Gider ikke køre til sydfrankrig midt maj og være nervøs for at den skal gå på reservetank...
Nogen der kan byde ind?
Uanset hvad må den en tur forbi værkstedet evt. JTC i greve hvis han har tid og lyst til at kigge på den.
Mvh Mark
Din tank er ligesom delt i 2 en højre og venstre, i højre side sidder pump og tankmåler der har du også påfyldning, pumpen presser olien op til motoren men det meste af brændstoffet kommer tilbage i tanken igen og det skal ende i den højre tank for der har du jo pumpen, tankmåleren som sidder i venstre side sørger for at olien kommer over i den højre tank og er der en defekt på denne bliver olien i den venstre tank med det resultat at pumpen kører tør, håber du forstår hvad jeg mener
-
Så er den gal igen. Den var på værksted efter sidste gang. De kunne ikke finde nogle problemer og udlæsning af fejlkoder førte ikke til noget. Nu døde den igen, men denne gang med 21 ltr tilbage i tanken og selvfølgelig midt en større by i Sydfrankrig. Igen startede den fint efter opfyldning af diesel, men denne gang tændte motorlampen. Så nu er den hos Mercedes som vil kigge på den. De mener, ligesom Jensen, at det er den ene pumpe som er defekt. Nu må vi se. Opdatering følger.... 

Der er kun en pumpe og den sidder i højre side. Det er tankmåleren i venstre side som skal skiftes da den skal sørge for at flytte brændstoffet over i den højre tank hvor pumpen er. Motorlampen lyser fordi motoren har manglet brændstof
-
Hej Jensen,
Ja der er en pumpe i tanken som pumper fra den ene side til den anden i de to kamre. Også er der vel højtrykspumpen ved motoren som føder motoren med brændstof. Ret mig hvis det er forkert.
Mercedes i Sydfrankrig udlæste fejlkoder og var helt sikre på at det var pumpen i tanken der var defekt. De talte om at der var registreret et for lavt tryk på pumpen. Men det var gebrokken engelsk, men har fået resultatet af fejlkoderne med.
Nu skal den en tur ned til JTC når han har fundet en ledig tid til mig. Han tænker også at det er selve pumpen der skal skiftes.
Hvorfor er det du er så sikker på at det er tankmåleren? Jeg spørger da jeg gerne vil lære lidt mere om opbygningen/teknikken bag.
Mvh Mark
Ja der er en pumpe i tanken som pumper fra den ene side til den anden i de to kamre. Også er der vel højtrykspumpen ved motoren som føder motoren med brændstof. Ret mig hvis det er forkert.
Mercedes i Sydfrankrig udlæste fejlkoder og var helt sikre på at det var pumpen i tanken der var defekt. De talte om at der var registreret et for lavt tryk på pumpen. Men det var gebrokken engelsk, men har fået resultatet af fejlkoderne med.
Nu skal den en tur ned til JTC når han har fundet en ledig tid til mig. Han tænker også at det er selve pumpen der skal skiftes.
Hvorfor er det du er så sikker på at det er tankmåleren? Jeg spørger da jeg gerne vil lære lidt mere om opbygningen/teknikken bag.
Mvh Mark
Hjem med sos eller fylde på oftere. Jeg har skrevet om det lidt før i tråden at tanken er delt i to på grund af kardanakslen. Det venstre tankmodul består af en tankmåler samt tre slanger der går til pumpedelen i højre side (i pumpedelen er der også en tankmåler) det venstre modul sørger for at flytte brændstoffet til højre tank hvor pumpen sidder. Har lavet det på flere biler så skift du kun det venstre modul så virker systemet igen. Din pumpe virker fint ellers har bilen jo ikke kunnet køre.
-
Hej Jensen,
Ok, jeg troede at højtykspumpen pumpede diesel op til motoren og pumpen i tanken kun sørgede for at pumpe brændstof imellem de to dele af tanken. Jeg vil få skiftet venstre modul. Så krydser vi fingre for at skidtet virker igen. Er det en større operation, og er der andet man skal skifte når man nu er i gang. Bilen har kørt 310.000km.
Ok, jeg troede at højtykspumpen pumpede diesel op til motoren og pumpen i tanken kun sørgede for at pumpe brændstof imellem de to dele af tanken. Jeg vil få skiftet venstre modul. Så krydser vi fingre for at skidtet virker igen. Er det en større operation, og er der andet man skal skifte når man nu er i gang. Bilen har kørt 310.000km.
Sos. Det bedste ville være om du brugte det meste af brændstoffet da det har det med ellers at svine lidt. Tank elementerne tages op ved løsne de store ringe som holder dem med en specialnøgle men kan godt klares med lidt forskelligt værktøj. jeg plejer at binde en ledning i de gamle slanger når jeg trækker dem ud igennem tanken så har jeg stadig ledningen til at trække de nye i med.
Det er ikke noget der tar lang tid men det kan godt grisse lidt
Det er ikke noget der tar lang tid men det kan godt grisse lidt