Periodisk røg fra motorrum?

Alt vedrørende teknik
Besvar
nikolajg
Geografisk sted: Taastrup
Kontakt:

Periodisk røg fra motorrum?

Indlæg af nikolajg »

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive det her problem, som jeg oplever i ny og næ, men "here goes".

Bilen laver røg fra motorrummet, det virker til at komme fra venstre side, står du foran bilen, jeg har bemærket, at inden det sker har bilen
en markant anden lyd. Den brummer mere, dybere lyd som om at der var en utæt potte.

Et stop/start af motor og den dybe lyd forsvinder sammen med røgen, sidst nævnte efter et minut eller to, som om der lige er noget der skal brændes af?
Temp ligger på ca. 85 grader som jo er fint, og ud over lyden og røgen, så er der ikke rigtigt noget at bemærke?

Nogen der har en ide om hvad der forgår?
W203 stationcar 220CDI, 2006
Brugeravatar
Alex B J
Geografisk sted: Næstved

Re: Periodisk røg fra motorrum?

Indlæg af Alex B J »

Utæt Egr system ..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Lyder som om den regenerer, hvis det er periodisk og forsvinder ved genstart, - du kan have techtyl eller olie på/ved partikelfiltret, det bliver MEGET varmt og lugter brændt ved regenerering.
ZOOM ZOOM.
tømreren
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af tømreren »

Som 'BWJ' skriver, er det højest sandsynligt fordi den regenererer for at brænde soden af i partikelfilteret.

Forudsat din vogn er monteret med et sådan, naturligvis.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Indlæg af Martin_E320CDI »

Jeg er sikker på at den regenererer. Du skal kunne se det på dit brændstofforbrug , og denne vil stige med ca 1 l pr 100 km . Den bruger ca 0,5 l diesel til en regenerering har jeg regnet ud :mrgreen:
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
nikolajg
Geografisk sted: Taastrup
Kontakt:

Indlæg af nikolajg »

Tak for svarene, hvor ofte regenerere den normalt?
Det skete også for ca. 1500km siden, under en tur til syd Tyskland i Påsken.

Ja, jeg har partikelfilter monteret.
Kan det virkelig passe at det skal ryge så meget, det kommer jo ind i kabinen via. ventilationen, det ser lidt voldsomt ud.

Kan man se med en "alm." tester hvornår den sidst har regenereret, eller skal der en star-tester til for det?
W203 stationcar 220CDI, 2006
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Indlæg af Martin_E320CDI »

dit filter bliver ca 650 grader varmt under reg........ :wink: 1500 km interval er rigtig fint . Normalt siger man 6-800 km , men det kan jo være at den har lavet en uden at du har lagt mærke til det , på motorvejen f.eks

Tjek den lange tætningsliste der går på tværs . om det lukker tæt til , siden du får "røg " i kabinen Man har det med at trykke den liste lidt når man roder :mrgreen:

Kan ikke huske om Star kan fortælle om sidste reg
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
Alex B J
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Alex B J »

Med xentry kan du se hele cyklus vedr dpf .
Andre testere kan nok også se næsten det samme
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar