W201 abs lampe

Alt vedrørende teknik
Besvar
Clausbusk

W201 abs lampe

Indlæg af Clausbusk »

Hej...
Først og fremmest vil jeg gerne takke for medlemskab. Jeg er ny førstegangs ejer af en 190E 2.3 benzin fra 1987. Jeg tror sgu jeg er blevet forelsket.
jeg har gjort den klar til syn, hvilket var en lidt større omgang, jeg mangler dog lige at få ABS-lampen til at slukke. Jeg har læst lidt om opv.. Hvad er det?
Kan det være så simpelt som en sikring, og hvis ja, hvilken? Kan jeg være sikker på at det er følerne.. Eller bare næsten sikker... Abs ringen har jeg renset med en skruetrækker i alle riller.
jeg kan måske lige nævne at bilen har stået stille i et år...
jensen

Re: W201 abs lampe

Indlæg af jensen »

Hvis lampen går ud når du starter er systemet i orden hvis ikke kan det være fordi den ikke lader eller også skal du finde sikringen mener den sidder ovre ved batteriet i et relæ som plejer at være rød i toppen, relæet har det også med at gå i stykker .Har også set at kontrollamper er forbyttet om bag på spedometer
Clausbusk

Indlæg af Clausbusk »

Mange tak Jensen.
Jeg har målt en modstand i føler på ca 1000 foran og ca 700 bagved. De ændre sig når hjulet drejer rundt. Sikringen ved det røde relæ er intakt. Ved ikke hvordan jeg skal tjekke relæet.
jensen

Indlæg af jensen »

Kontrollampen går altid ud når du starter og begynder først at lyse når du kører hvis føler er defekt
Besvar