UPDATE:
Ikke turbo- eller actuaterfejl, men et flækket insugningsrør (flækket efter luftmængdemålerne) som gjorde at maskinen fik falsk luft og fortættede oliedampene som så dryppede ned gennem revnen i røret og ned på spjælmotoren (der styre "swirrelflapsne") som så blev ødelagt.
Nyt indsugningrør med mængdehoveder, en del nye pakninger og O-ringe, en ny spjælmotor og et komplet service B med olie og filtre:
Omkring 15 kilo (har ikke fået regningen endnu) og bilen kører igen som en drøm.
Kan mærke at det har været galt i et stykke tid, for maskinen føles helt ny.
Meget jævnere motorgang og meget mere lineær kraftudvikling op gennem området. Derudover føles det som om at den har fået et reelt krafttilskud via bloddoping eller EPO, for der sker altså en del når man træder til den
Ikke alle ulykker der kan regne ned over sådan en bil, er så alvorlige som frygtet, men det koster stadig en middelsvær formue, at få ordnet.
Hos Mercedes havde de, udover de skiftede dele, også skiftet hele indsugnings manifolden og et par følere og så havde regnigen lydt på 40-50 kilo istedet.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008