SBC Service brake
SBC Service brake
Hej min W211 vil have en ny SBC Bremseenhed
Er der nogen mulighed for rep eller kan man bruge en brugt..
Syntes en ny enhed er lidt pebret.. ca 8000 kr. + mont. osv..
Er der nogen mulighed for rep eller kan man bruge en brugt..
Syntes en ny enhed er lidt pebret.. ca 8000 kr. + mont. osv..
Re: SBC Service brake
Du kan med xentry nulstille din egen og du kan også aflæse cyklus status på en brugt evt
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
At nulstille enheden og bare køre videre, svarer til at sætte et plaster på et brækket ben. 

ZOOM ZOOM.
Den skal skiftes. Grunde til at der sider en tæller i, er fordi at man mener den er ved at være slidt efter et hvis antal tryk. Og man må jo sige at det er en sikkerheds del, så det skal man ikke bare se igennem fingre med og køre videre.
Du kan nulstille, og bestille en tid
Mener der findes nogle på Ebay som rep. SBC
Mener der findes nogle på Ebay som rep. SBC
det er jo eftehånden en gammel bil, og jeg helder mest til at nulstille den..
Hvem kan?
Hvem kan?
Den der kan, kan risikere at deltage i uagtsomt manddrab, lige noget for manden som har alt (undtagen samvittighed).
EOS.
EOS.
ZOOM ZOOM.
Heldigvis straffes uagtsomt manddrab ikke så hårdt i dk ..
Jeg skal med glæde nulstille den for dig
Her har du vejledning i xentry ..
http://blog.obdii365.com/2015/11/26/sd- ... -mercedes/
Hahaha +1Alex B J skrev:Heldigvis straffes uagtsomt manddrab ikke så hårdt i dk ..
Og husk at opføre dig ordenligt, så får du halv tid:-)
Jeg kan lave det på få minutter på din bopælpullman skrev:det er jo eftehånden en gammel bil, og jeg helder mest til at nulstille den..
Hvem kan?
Jeg har lavet en del sbc blokke efterhånden

Det er lige sådan nogle ting her, som kan få mig i det røde felt
Det er en sikkerheds del i SBC enheden, som fortæller at den er ved at være slidt.
Man kan selvfølgelig godt snyde med det og bare nulstille det, men det er set før at de pludselig holder op med at virke i trafikken af samme grund.
Så er der altså ingen bremsekraft i bilen mere og man er i den grad til fare for andre i trafikken. Så jeg syntes bestemt ikke det er i orden at folk nulstiller det, for at spare penge.

Det er en sikkerheds del i SBC enheden, som fortæller at den er ved at være slidt.
Man kan selvfølgelig godt snyde med det og bare nulstille det, men det er set før at de pludselig holder op med at virke i trafikken af samme grund.
Så er der altså ingen bremsekraft i bilen mere og man er i den grad til fare for andre i trafikken. Så jeg syntes bestemt ikke det er i orden at folk nulstiller det, for at spare penge.
Hvad med når man "rebuilder" sit SBC enhed? Ved nogle firmaer på ebay rep dem.
Altså bliver de rep. eller bare nulstillet?
Altså bliver de rep. eller bare nulstillet?
Det er en fin løsning, de skifter trykbeholder, pumpe og ventiler = alle sliddelene + det hele bliver renset og ordnet, så den står som ny