Startproblemer W245/B180CDI
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 23. nov 2017, 20:51
Startproblemer W245/B180CDI
Nogle gange sker der intet, når jeg drejer nøglen. Dvs. ingen lys i display. -> Motor starter ikke
nogle gange kommer lys i display, men ikke gløderør -> Motor starter ikke
Nogle gange starter den fint...
Jeg kan ikke se noget mønster ift. varm/kold, våd/tør. Jeg har prøvet med jumpstarter på. Hjælper tilsyneladende ikke.
Jeg er ved at opgive den. Den har været på værksted seks gange, uden løsning. Tre forskellige steder. Det har snart kostet udbetalingen på en ny bil...
Nogen forslag?
nogle gange kommer lys i display, men ikke gløderør -> Motor starter ikke
Nogle gange starter den fint...
Jeg kan ikke se noget mønster ift. varm/kold, våd/tør. Jeg har prøvet med jumpstarter på. Hjælper tilsyneladende ikke.
Jeg er ved at opgive den. Den har været på værksted seks gange, uden løsning. Tre forskellige steder. Det har snart kostet udbetalingen på en ny bil...
Nogen forslag?
Re: Startproblemer W245/B180CDI
Hvis batteri spændingen er i nærheden af de 9 v ter den sig underligt.
Prøv batteri polerne, steel forbindelsen, eller skift batteriet.
Prøv batteri polerne, steel forbindelsen, eller skift batteriet.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 23. nov 2017, 20:51
Re: Startproblemer W245/B180CDI
Takker. Det vil jeg snakke med værkstedet om. Selvom batteriet blev skiftet som det første forsøg. Men stelforbindelsen er jeg ikke sikker på er testet...
Re: Startproblemer W245/B180CDI
Er der noget nyt vedr. startproblemerne.Jens Nicolajsen skrev:Takker. Det vil jeg snakke med værkstedet om. Selvom batteriet blev skiftet som det første forsøg. Men stelforbindelsen er jeg ikke sikker på er testet...
Rart med nye info
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 23. nov 2017, 20:51
Re: Startproblemer W245/B180CDI
Ikke noget nyt endnu. Problemerne er der stadigt. Værkstedet ringede ikke tilbage fredag, så jeg må hellere tage initiativ. Men her i weekenden startede den første gang, når den var varm... Ret frustrerende, for jeg har ellers været ret glad for den...
Re: Startproblemer W245/B180CDI
Det med en svag batteri kender jeg til. Jeg har en W211 E320 V6, - flader batterispændingen til ca. 12,5V, kan der komme mange forskellige problemer. Jeg ved selvfølgelig ikke om en W245 er ligeså kræsen mht. en god batteri - men det skulle ikke undre mig.
Køber du en ny batteri, så skal det være en amg batteri - de andre duer kun i få måneder.
Køber du en ny batteri, så skal det være en amg batteri - de andre duer kun i få måneder.
Re: Startproblemer W245/B180CDI
AGMBent skrev:Det med en svag batteri kender jeg til. Jeg har en W211 E320 V6, - flader batterispændingen til ca. 12,5V, kan der komme mange forskellige problemer. Jeg ved selvfølgelig ikke om en W245 er ligeså kræsen mht. en god batteri - men det skulle ikke undre mig.
Køber du en ny batteri, så skal det være en amg batteri - de andre duer kun i få måneder.

ZOOM ZOOM.
Re: Startproblemer W245/B180CDI
Min 'Vito' kører da stadig med det originale bly/syre batteri. 10 år gammelt om 25 dage.....Bent skrev:Køber du en ny batteri, så skal det være en amg batteri - de andre duer kun i få måneder.

W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 23. nov 2017, 20:51
Re: Startproblemer W245/B180CDI
Det ser alligevel ud til, at der er et mønster: Problemet er der oftest, når det er vådt, men sjældent når motoren er helt varm. Har spurgt næsten alle, jeg kommer i nærheden af, og to har nævnt bunden i tændingslåsen. Nogen erfaringer med det? Men skal nu på værksted for 7. gang på mandag. Hvis det ikke hjælper må jeg prøve at svinge en sort kat i antennen ved fuldmåne, eller sælge den som reservedele... 

Re: Startproblemer W245/B180CDI
Har du gennemgået stelforbindelserne ved batterikassen og ved instrumenteringen.Jens Nicolajsen skrev:Det ser alligevel ud til, at der er et mønster: Problemet er der oftest, når det er vådt, men sjældent når motoren er helt varm. Har spurgt næsten alle, jeg kommer i nærheden af, og to har nævnt bunden i tændingslåsen. Nogen erfaringer med det? Men skal nu på værksted for 7. gang på mandag. Hvis det ikke hjælper må jeg prøve at svinge en sort kat i antennen ved fuldmåne, eller sælge den som reservedele...
periodiske el - fejl, er som regel - der har en dårlig forbindelse.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Startproblemer W245/B180CDI
Jeg vil også tjekke stelforbindelse inden udskiftning af batteri m.m. Jeg har haft en ligende problem hvor stelforbindelsen var irret mellem karrosseriet og gearkassen (en 3 cm tyk og 15 cm lang stelkabel) - det gav mange mærkelige fejl og startproblemer hvor netop en jumpstarter ikke var meget bevendt heller.Kuha skrev:Har du gennemgået stelforbindelserne ved batterikassen og ved instrumenteringen.Jens Nicolajsen skrev:Det ser alligevel ud til, at der er et mønster: Problemet er der oftest, når det er vådt, men sjældent når motoren er helt varm. Har spurgt næsten alle, jeg kommer i nærheden af, og to har nævnt bunden i tændingslåsen. Nogen erfaringer med det? Men skal nu på værksted for 7. gang på mandag. Hvis det ikke hjælper må jeg prøve at svinge en sort kat i antennen ved fuldmåne, eller sælge den som reservedele...
periodiske el - fejl, er som regel - der har en dårlig forbindelse.
Held og lykke;-)
__________________________
W447 - V250 4motion - 2016
W447 - V250 4motion - 2016
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 23. nov 2017, 20:51
Re: Startproblemer W245/B180CDI
Jeg har nu fået tjekket stelforbindelse, ledningsnet og skiftet ratlåse. Og det sidste mente værkstedet ville løse problemet. Men problemet er der stadigt....
-
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 23. nov 2017, 20:51
Re: Startproblemer W245/B180CDI
Jeg tror nu, langt om længe, at løsningen er fundet. Efter 13 værkstedsbesøg med startproblemet, ser det nu til at være løst ved reparation af motorstyringen. Præcist hvad fejlen bestod i, ved jeg faktisk ikke. Men den starter nu hver gang! Så kan jeg forhåbentligt beholde den nogle år mere.