w212 E200 Diesel og campingvogn.

Alt vedrørende teknik
Peter Haunsoe

w212 E200 Diesel og campingvogn.

Indlæg af Peter Haunsoe »

Hej alle.

Jeg skal sydpå i min dejlige bil med 1700kg. campingvogn bagpå.
Jeg har 7 trins automat kasse og vil spørge om nogle ved hvordan jeg skal kører den.
feks. skal jeg låse den i et gear eller skal jeg køre i sport, det skulle jeg i min gamle skoda.
gode råd modtages med glæde, det skal siges at jeg har fået skiftet olie og filter på både kassen og bilen for 5ooo km siden.

Tak på forhånd
Peter
jmr

Re: w212 E200 Diesel og campingvogn.

Indlæg af jmr »

Jeg har kørt meget med campingvog efter min w212 E200 helt uden problemer med min 7 trins gear kasse ,
kører som jeg gør uden campingvogn, dog bruger jeg fartpiloten meget når jeg kører i bjerge/bakker for at gøre brug af motorbremsen

Jan
Peter Haunsoe

Hej Jan

Tak for dit svar, men sejtrækker den ikke megetnår den gå op i det 7 gear..

Peter
jmr

Indlæg af jmr »

Hej Peter

Det har jeg ikke oplevet/bemærket, men jeg troer at den meget af tiden kører i laverer gear end 7. da den ikke skifter til højere gear hvis denb begynder at sejtrække

Jan
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Vi har i alle år med CV, brugt "S" eller "sport" indstillingen dels for tidligere skift, og for lettere bak.
Kompressor rens af køler fra motorsiden, og ny kølervæske gør underværker.
Hvis bremsevæsken er meget gammel, kan man få store udfordringer ved megen bjergkørsel.
ZOOM ZOOM.
Peter Haunsoe

Hej

Først tak for i tager jer tid til at svare.
Jeg tror også jeg vil holde den i "sport" og så blæse køleren igennem, det havde jeg ikke tænkt på....
Jeg skal netop på torsdag have skiftet bremsevæske da den er 270.000km gammel.
køler væske havde jeg ikke tænkt på....
har også for ikke længe siden skiftet min blæser til en 600w.

Peter
Brugeravatar
BWJ

Indlæg af BWJ »

Peter Haunsoe skrev:Hej

Først tak for i tager jer tid til at svare.
Jeg tror også jeg vil holde den i "sport" og så blæse køleren igennem, det havde jeg ikke tænkt på....
Jeg skal netop på torsdag have skiftet bremsevæske da den er 270.000km gammel.
køler væske havde jeg ikke tænkt på....
har også for ikke længe siden skiftet min blæser til en 600w.

Peter
Hvis du også har nogenlunde frisk olie på, har du gjort dit :D
Rigtig god tur, når I når dertil. :)
ZOOM ZOOM.
Peter Haunsoe

Hej igen.

ja den får nyt olie og skiftet alle filtre inden vi køre...
Skifter foresten olie og filter hver 15000 km. hvor ofte skifter i andre?? kører ca. 40.000 km årligt.
original mercedes olie og filter købes i 20 liter fra England.
Samt skifter gear olie og filter en gang årligt.
Bent

Indlæg af Bent »

jeg har en w211 V6 E320 CDI med 7g. Når jeg kører med CV - 5 meter vogn, vil bilen gerne skifte op i gear, så omdrejningerne bliver 1100 - 1200. Jeg vælger at gear ned, så omdrejningerne bliver omkring 1500
Jeg har den opfattelse, at alt for lave omdrejninger, så vil motoren sode mere end godt er.
Jeg skifter selv motorolie og filter mellem servicerne og gearolien skiftes for hver 60.000 km og jeg kører altid med Bell-add
Peter Haunsoe

Hej Bent

Tak for dit svar, det giver god mening..
pullman

Indlæg af pullman »

Peter Haunsoe skrev:Hej Bent

Tak for dit svar, det giver god mening..

Hvis det hele fungere som det skal, har du intet at frygte, dog vil det være et kæmpe problem hvis den går i nødprogram imens du skal trække en større campingvogn,

den bedste mulighed der findes er test af motor/gear med en star tester, en kort test er ikke altid nok.

Når alt virker er det en fremragende maskine men desværre også sart/følsom der skal ikke meget til fx diesel filter kan få motoren til at køre i nødprogram...
Peter Haunsoe

Hej ogf tak for svar.

Den test du henviser til, er det kun Mercedes der kan den, og er det noget de kender til.
mon ikke bare de vil sætte testeren på og sige om den fejler noget på "gulvet"
uden at køre i den..
Peter
tømreren
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af tømreren »

Peter Haunsoe skrev:Hej ogf tak for svar.

Den test du henviser til, er det kun Mercedes der kan den, og er det noget de kender til.
mon ikke bare de vil sætte testeren på og sige om den fejler noget på "gulvet"
uden at køre i den..
Peter
'Star Diagnose', er Mercedes Benz' eget diagnoseværktøj, der viser ALLE lagrede og aktuelle elektroniske fejlmeldinger på køretøjet. Og ikke om den bremser skævt eller har en slidt støddæmper.

Du kan bede om at få lov til at besigtige udskriften fra testen, den lyver ikke. Og så kan den dygtige mekaniker eller værkfører uddybe, hvad betydning de eventuelle fejlmeldinger kan have af betydning for en langtur.

Skal der foretages 'prøvetur', kan du jo blot kigge ud af vinduet og konstatere om en mekaniker kører i din vogn....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Brugeravatar
BWJ

Indlæg af BWJ »

Det er snart blevet en problematisk og dødsensfarlig øvelse, for ikke at sige en potentiel traumatisk oplevelse at køre i Mercedes.
Tænk nu hvis, og mon ikke den, og det kan da godt være, tør du virkelig køre længere en til købmanden i den !!???
Glem alle sortseerne og dommedagsprofeterne og nyd din køremaskine, er der sørget for frisk olie, filtre og alm. service, skal der meget til før det går galt, - det kan det gøre om det er en Rolls Royce eller en UP, hvis de ikke er passet.

God ferie.
ZOOM ZOOM.
pullman

Indlæg af pullman »

BWJ skrev:Det er snart blevet en problematisk og dødsensfarlig øvelse, for ikke at sige en potentiel traumatisk oplevelse at køre i Mercedes.
Tænk nu hvis, og mon ikke den, og det kan da godt være, tør du virkelig køre længere en til købmanden i den !!???
Glem alle sortseerne og dommedagsprofeterne og nyd din køremaskine, er der sørget for frisk olie, filtre og alm. service, skal der meget til før det går galt, - det kan det gøre om det er en Rolls Royce eller en UP, hvis de ikke er passet.

God ferie.
Bilen skal ikke gå stykker, men går den i nødprogram på vej til købmanden så er det et mindre problem, det er straks værre hvis man skal på ferie, har bestilt hotel ophold, har hund og børn med osv.. eller køre med Campingvogn..

Det er bare et godt råd fra en erfaren W212 ejer som har oplevet det meste man kan med denne model :)
Besvar