w212 E200 Diesel og campingvogn.

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Re: w212 E200 Diesel og campingvogn.

Indlæg af BWJ »

pullman skrev:
BWJ skrev:Det er snart blevet en problematisk og dødsensfarlig øvelse, for ikke at sige en potentiel traumatisk oplevelse at køre i Mercedes.
Tænk nu hvis, og mon ikke den, og det kan da godt være, tør du virkelig køre længere en til købmanden i den !!???
Glem alle sortseerne og dommedagsprofeterne og nyd din køremaskine, er der sørget for frisk olie, filtre og alm. service, skal der meget til før det går galt, - det kan det gøre om det er en Rolls Royce eller en UP, hvis de ikke er passet.

God ferie.
Bilen skal ikke gå stykker, men går den i nødprogram på vej til købmanden så er det et mindre problem, det er straks værre hvis man skal på ferie, har bestilt hotel ophold, har hund og børn med osv.. eller køre med Campingvogn..

Det er bare et godt råd fra en erfaren W212 ejer som har oplevet det meste man kan med denne model :)

Nu var mit skriv ikke møntet på nogen, jeg forsøger bare at slå fast at uanset hvor mange penge man smider ud på tests oa. og de ikke finder fejl, kan det alligevel gå galt 5 km. derfra.
Moralen var/er, man kan ikke gardere sig mod hændelige uheld, hvis vogntøjet er passet efter foreskrifterne . :D
ZOOM ZOOM.
Peter Haunsoe

Re: w212 E200 Diesel og campingvogn.

Indlæg af Peter Haunsoe »

Hej alle.

Først tak for jeres gode input om kørsel med campingvogn,
Jeg er da også fuldt ud enige om det er vigtigt at passe bilen med det man nu kan,
Selv skifter jeg alle filtre og olie pr. 15000 km. samt gearkasse service hvert år inden ferien... og kun originale dele...
derudover skiftes olie og filter lige inden ferien , så alt er klart....

god ferie til alle...
Besvar