W211 2003. Voldsom resonans under bilen og generatorstøj.

Alt vedrørende teknik
Besvar
K.lund

W211 2003. Voldsom resonans under bilen og generatorstøj.

Indlæg af K.lund »

Hejsa.

Min 211’er har fået et virkelig ubehagelig resonans et sted i undervognen eller bagtøj. Det er ikke Hardy Skiven. Resonansen kommer jeg jeg giver let gas og bilen trækker lidt. Det sker ved stort set alle tilladte hastigheder. Give jeg fuld gas eller slipper speederen stopper det omgående. For mig, lyder det som en metalgenstand af betydelig størrelse der går i svingninger. Man kan mærke det i hele bilen og i særdeleshed hører det. Er der nogen her der har oplevet lignende eller har kendskab til problemet, vil jeg frygtelig gerne hører fra dig. Det er ved at gå mig på nerverne.

En anden ting. Jeg har eftermonteret to effektforstærkerer i bilen. Koblet dem til direkte strøm på batteriet i bagangerummet og stel på chassiet. Alt gik fremragende til jeg startede bilen. Der var voldsom generatorstøj. Håber, der er nogen ker kender en løsning på dette problem også.

På forhånd tak

En frustreret Mercedes ejer.
E500 årgang 2003
ttp

Re: W211 2003. Voldsom resonans under bilen og generatorstøj

Indlæg af ttp »

Hej.
Jeg har haft noget der måske kunne minde om det samme. Få checket kardanlejet,
det var fuldstændig slidt op på min og støjede en del.

Omkring generatorstøj. Har du en støjdæmpningskondensator mellem plus på forsyningen til forstærkerne
og stel? Hvis ikke så prøv det.

Mvh
Thomas
K.lund

Indlæg af K.lund »

ttp skrev:Hej.
Jeg har haft noget der måske kunne minde om det samme. Få checket kardanlejet,
det var fuldstændig slidt op på min og støjede en del.

Omkring generatorstøj. Har du en støjdæmpningskondensator mellem plus på forsyningen til forstærkerne
og stel? Hvis ikke så prøv det.

Mvh
Thomas
Hej Thomas. Tak for sit svar.

Ja, det var jo en oplagt mulighed og lyden syntes at komme fra det område. Det lyder som om et stykke metal der går i selvsving. Det vil jeg få kigget på idag og vende tilbage.

Mht. Generatorstøj, burde den indbyggede støjkondensator i forstærkeren være nok. Jeg har haft dem begge et par år i en anden bil og der var aldrig problemer. Så min tanke var, at MB havde lavet en anden mulighed hvor det er beregnet til effekttrin.

På forhånd tak

Kjeld
E500 årgang 2003
K.lund

Indlæg af K.lund »

Jeg har prøvet at undersøge centerlejet, men kan ikke umiddelbart mærke slør. Er der andet der kan afslører et slidt leje?
E500 årgang 2003
ttp

Indlæg af ttp »

Hej.
Er er der slør i selve kardanledet?
Thomas
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Jeg går ud fra, at du har tjekket gearkasseophæng og motorophæng.
Prøv at åbne kølerhjælm, start bil og sæt den i "D",- mens du holder på bremsen gives der nu gas, se så hvor meget motoren tilter. (tjek af motorophæng), gearkasse ophæng skal tjekkes visuelt.
ZOOM ZOOM.
Besvar