Jeg er blevet en lykkelig ejer at en C200 st.car benz 184HK AMG Line fra 2018 .
Den har kørt lige knap 29.000km. Den er lige rundet 1 år her i februar.
Har lagt mærke til når jeg kører på motorvejen, så hører jeg sådan en "fløjten/resonans" lyd . Om det er fra dæk eller hvad det er , er skide svært at høre.
Nu hvor jeg har lagt mærke til lyden, så kan jeg jo ikke lade være med at høre den når jeg kører - lidt irriterende.
Det er forskelligt hvornår lyden kommer, og hvilken type asfalt man kører på. Jeg formoder stærkt at det er støj fra evt. dæk? Det underlige er at lyden forekommer både på sommerdæk som sad på vognen da vi købte den. Vi har nu fået monteret sprit nye vinterdæk på 18", og det er samme "problem" .
Mercedes skriver at det typisk kan være dæk som har "rejst" sig . Hvad det så end må betyde.?
Altså bilen kører som en drøm, men hvis det er dæk problemer, så bliver jeg da pænt irriteret at skal høre på det "hyleri/fløjten" halløj

Hvad har I af erfaringer omkring det her ? Giver det mening?
Formoder ikke at der er noget galt med vognen når den er SÅ ny. Vognen har lige været til service hos Mercedes inden jeg overtog bilen.
Hvis der havde været noget der, så ville de vel havde set evt. fejl der?
Hvis der nu evt. skulle være noget galt og garantien er udløbet. Har set at man kan tilkøbe ekstra garanti, men hvad med reklamationsretten ?
Pft

Thomas