Benzinmåler.
-
- Geografisk sted: xx
Benzinmåler.
SL 350 årg. 1972. Nogen gange er benzinmåleren ok. andre gange viser den tom, selvom jeg tror der er knap en halv tank tilbage. Jeg kan tanke 20-30 liter og den viser stadig tom. Tanker jeg helt op kan den stadig vise fuld tank, efter at jeg har rullet 300-400 km. Hvorefter den pludselig kan vise perfekt, efter mine beregninger, i flere måneder. Skal jeg bare beregne og undskylde med at det er en gammel bil, eller skal jeg lade den reparere. Tak for evt. svar.
Re: Benzinmåler.
Jeg har oplevet det samme med min 350SL og det viste sig at være en dårlig forbindelse i tankmåleren (i tanken).Mandens Bil skrev:SL 350 årg. 1972. Nogen gange er benzinmåleren ok. andre gange viser den tom, selvom jeg tror der er knap en halv tank tilbage. Jeg kan tanke 20-30 liter og den viser stadig tom. Tanker jeg helt op kan den stadig vise fuld tank, efter at jeg har rullet 300-400 km. Hvorefter den pludselig kan vise perfekt, efter mine beregninger, i flere måneder. Skal jeg bare beregne og undskylde med at det er en gammel bil, eller skal jeg lade den reparere. Tak for evt. svar.
Tankmåleren kan løftes op af tanken i bunden af kalechebrønden. Der sidder et rundt plasticdæksel der skal pilles af, hvorefter man fjerner seks møtrikker rundt om tankmåleren. Hvis måleren er groet fast, kan det være nødvendigt at fjerne bagpladen i bagagerummet, for at få et koben/stor skruetrækker ind under flangen ved tankmåleren. Når tankmåleren er løftet ud af tanken, skal cylinderen skrues af så flyderen er tilgængelig. På min tankmåler sad der en eller anden belægning på den stang som går gennem flyderen, så forbindelsen var dårlig. Belægningen sleb jeg af med Slipol og tankmåleren har virket perfekt siden.