Til orientering til andre W211 V6 cdi
Jeg var sikker på, at min turbo var på det sidste og det var bilsynsmanden også. Jeg har i dag været på Mercedes værksted, for at undersøge om bilens turbo var dårlig. Det viste sig, at det var de to indsugningskasser der lavede støjen og ikke turboen. Den ene indsugningskasse manglede den ene gummibøsning i bunden af indsugningskassen og den anden indsugningskasse, manglede to skruer i det metal som holder indsugningskassen i bunden.
Støjen er nu væk.
Et andet problem jeg fik løst i dag, var de små ryk bilen havde ved kørsel med lav omdrejninger og uden belastning. Det føltes som om, at der var luft i brændstoffet. Det viste sig at være de to O-ringe der er i hver ende af tryk-røret, der går fra turbo og ned til gummislangen forand ventilatorrem. Et problem bilen har haft i næsten 3 år, uden at Mercedes har kunne finde fejlen
Samlet set, en god dag
ingen turbo problem alligevel
Re: ingen turbo problem alligevel
Bent skrev: ↑2. okt 2019, 19:23 Til orientering til andre W211 V6 cdi
Jeg var sikker på, at min turbo var på det sidste og det var bilsynsmanden også. Jeg har i dag været på Mercedes værksted, for at undersøge om bilens turbo var dårlig. Det viste sig, at det var de to indsugningskasser der lavede støjen og ikke turboen. Den ene indsugningskasse manglede den ene gummibøsning i bunden af indsugningskassen og den anden indsugningskasse, manglede to skruer i det metal som holder indsugningskassen i bunden.
Støjen er nu væk.
Et andet problem jeg fik løst i dag, var de små ryk bilen havde ved kørsel med lav omdrejninger og uden belastning. Det føltes som om, at der var luft i brændstoffet. Det viste sig at være de to O-ringe der er i hver ende af tryk-røret, der går fra turbo og ned til gummislangen forand ventilatorrem. Et problem bilen har haft i næsten 3 år, uden at Mercedes har kunne finde fejlen
Samlet set, en god dag
ZOOM ZOOM.
Re: ingen turbo problem alligevel
og lige en sidste information. De små ryk der var, når automatgearkassen skiftede i de små gear, er nu helt væk. Jeg tror det skyldes, at er turbo trykket ikke rigtig, så smitter problemet af på gearkassen, da der kommer forkerte information til gearkassen