Har du fået checket dyser, hvis de er de originale, er de godt brugte, mener man siger ca 250 300.000 km. Der har været problemer med de første årgange af om 651 motoren, hvor dyserne var dårlige, men så var de jo nok stået af før..
Jolars
manglende trækkraft
Re: manglende trækkraft
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Hvis det havde været min havde jeg skiftet denne, https://www.bildeleshop.dk/bosch/844996 ... WkEALw_wcB som det første, hvis ellers slanger på tryksiden er intakte, og dernæst ville jeg skifte denne https://www.bildeleshop.dk/facet/7141634?foundByGa=3925.Holler skrev: ↑19. maj 2021, 13:41 Hej BWJ
Tak for inputtetJeg har haft den nede ved min lokale Mekker (Teknocar) som også sagde at det ikke var Turboen .............. men men, han kunne heller ikke læse nogle brugbare fejl ud så hans konklusion var også Turbo defekt, og når turbo blev skiftet ville han også rense eller skifte partikelfilter samtidigt (noget med garanti på turboen).
Jeg syntes det må kunne gøres bedre end bare at sætte en computer på og udlæse fejl og stole fuldt og fast på dem, som disse unge mekanikere gør, men hvad ved jeg gamle mand på et halvt hundrede år![]()
Men da jeg snakkede med ham i dag ville han gerne sige nej tak til opgaven alligevel (Jeg spurte ham godt nok om han var sikker på det var turboen der var defekt, måske det har skræmt ham)
Så nu står jeg med min dejlige bil (når den kører da vel at mærke) uden at være kommet videre andet end fattigere.
Nogle herinde der kan lave sådan en Gammel Mercedes, eller kender nogle der er kompetente, og har tid. Jeg bor i Silkeborg og arbejder i Viborg.
Hvis det ikke virker, ville jeg sætte mig på en sten og tænke grundigt over næste træk.
ZOOM ZOOM.
Hej BWJ
Jeg får et tandremssæt op når jeg følger linket
Og tro mig jeg føler stenen er bundet om mine ankler, den tynger noget 
Jeg får et tandremssæt op når jeg følger linket

Holler
MB E220 Diesel aut. 170hk. årgang 2009 KM. 441.000
Kan se det fejler, retter det imorgen

Så skulle det virke, https://www.autodoc.dk/bosch/8449965?gs ... oDEALw_wcB og https://www.autodoc.dk/bosch/1149700?gs ... VcEALw_wcB
Gode billige dele, som oftest fejler.
ZOOM ZOOM.
Hej
Her kommer lige en update på mit problem. BWJ du havde ret, dig kunne jeg godt bruge som "Mekker"
Der blev skiftet 2 ladetryksstyring til 938,- , noget magnetventil syntes jeg han sagde, og brugt en smule arbejdsløn. Ingenting i forhold til den pris på 30.000,- jeg havde fået på pris af Turbo og partikelfilter, som jo så heller ikke ville have løst problemet
Jeg fik anbefalet en Mekaniker i Hasselager ved Århus med mere end 2 årtiers erfaring i rep. af Mercedes og han havde fundet og løst problemet på en dag. Han har fået sig en ny kunde
Her kommer lige en update på mit problem. BWJ du havde ret, dig kunne jeg godt bruge som "Mekker"

Der blev skiftet 2 ladetryksstyring til 938,- , noget magnetventil syntes jeg han sagde, og brugt en smule arbejdsløn. Ingenting i forhold til den pris på 30.000,- jeg havde fået på pris af Turbo og partikelfilter, som jo så heller ikke ville have løst problemet

Jeg fik anbefalet en Mekaniker i Hasselager ved Århus med mere end 2 årtiers erfaring i rep. af Mercedes og han havde fundet og løst problemet på en dag. Han har fået sig en ny kunde

Holler
Sår´n skal det væreHoller skrev: ↑27. maj 2021, 06:00 Hej
Her kommer lige en update på mit problem. BWJ du havde ret, dig kunne jeg godt bruge som "Mekker"![]()
Der blev skiftet 2 ladetryksstyring til 938,- , noget magnetventil syntes jeg han sagde, og brugt en smule arbejdsløn. Ingenting i forhold til den pris på 30.000,- jeg havde fået på pris af Turbo og partikelfilter, som jo så heller ikke ville have løst problemet![]()
Jeg fik anbefalet en Mekaniker i Hasselager ved Århus med mere end 2 årtiers erfaring i rep. af Mercedes og han havde fundet og løst problemet på en dag. Han har fået sig en ny kunde![]()

ZOOM ZOOM.