W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
-
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
- Geografisk sted: Ringsted
W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
Hej.
Jeg har haft fejl et stykken tid og snart vanvittig.
Jeg har skiftet en del på denne motor og det er som der bare kommer en ny fejl når den forrige er væk.
Det seneste jeg har fået er egr fejl. På trods jeg har skiftet egr, (brugt)
indsugning t rør med luftmængdemålere.
Swirvl flap motor.
Skiftet metal stænger til swirl flaps
B60 føler
Integcooler (den gave synlige huller)
Men den kommer med fejl
Check system "Exhaust gas recirculation control" the air mass is to large
Check component Y27/9 (left egr positioner) positioner signal fault
Den kan sagtens accelerere. Men når den kører mellem 12-1800 omdr med konstant last så hopper den..giver jeg den gas er der ikke noget hopperi.
Nogle som kan hjælpe en desperat mand.
Mvh Johnny
Jeg har haft fejl et stykken tid og snart vanvittig.
Jeg har skiftet en del på denne motor og det er som der bare kommer en ny fejl når den forrige er væk.
Det seneste jeg har fået er egr fejl. På trods jeg har skiftet egr, (brugt)
indsugning t rør med luftmængdemålere.
Swirvl flap motor.
Skiftet metal stænger til swirl flaps
B60 føler
Integcooler (den gave synlige huller)
Men den kommer med fejl
Check system "Exhaust gas recirculation control" the air mass is to large
Check component Y27/9 (left egr positioner) positioner signal fault
Den kan sagtens accelerere. Men når den kører mellem 12-1800 omdr med konstant last så hopper den..giver jeg den gas er der ikke noget hopperi.
Nogle som kan hjælpe en desperat mand.
Mvh Johnny
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
Jeg har samme type motor og har desværre nøjagtig samme fejl - men der kommer ingen fejlkoder
Bilen har kørt 249.000 km og bliver serviceret af Mercedes
Jeg plejer at sige, at der er luft i diesel-tilførslen
MB ved ikke hvad som er galt - men er begyndt at tro, at der er gearkassens converter, som laver fejlen
Jeg vil følge tråden, for som du skriver, er det hamrende irriterende med disse små ryk
Bilen har kørt 249.000 km og bliver serviceret af Mercedes
Jeg plejer at sige, at der er luft i diesel-tilførslen
MB ved ikke hvad som er galt - men er begyndt at tro, at der er gearkassens converter, som laver fejlen
Jeg vil følge tråden, for som du skriver, er det hamrende irriterende med disse små ryk
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
Har du prøvet at skifte dieselfilter?
MERCEDES-BENZ, E-Klasse, 200 CDI T 7G-TRONIC PLUS 2014
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
ja - dieselfilter og dieselslanger blev skiftet for ca 50.000 km siden - det var en del af de service ting som bilen servicekoder fortæller skal skiftes
Turbo er skifter, MAP og MAF sensor er skiftet, indsugnings-vingen mellem indsugningskasserne og turbo, er skiftet - disse ting er skiftet indenfor de sidste 10.000 km
Bilen er i meget god stand - bortset fra fejlen og Jeg er glad for bilen, så fejlen skal findes og udskiftes
Turbo er skifter, MAP og MAF sensor er skiftet, indsugnings-vingen mellem indsugningskasserne og turbo, er skiftet - disse ting er skiftet indenfor de sidste 10.000 km
Bilen er i meget god stand - bortset fra fejlen og Jeg er glad for bilen, så fejlen skal findes og udskiftes
-
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
- Geografisk sted: Ringsted
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
Jeg har skiftet diesel filter.
Jeg skiftede intercooler og derefter kørte den jævnt i 5 km... så begyndte den igen.
Jeg skiftede intercooler og derefter kørte den jævnt i 5 km... så begyndte den igen.
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
hmm. det er lidt et skud ; få tjekket gløderør - det kan give lidt problemer med stel etc. omkring bl.a. EGR.
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
For mit vedkommende, så blev alle 6 gløderør og det relæ som styre gløderørr, skiftet for ca 30.000 km siden
-
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
- Geografisk sted: Ringsted
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
Gløderør. Hmmm.
Jeg skiftede gløderør hvor det sidste knækkede...
Den melder fejl på det der er knækket samt et andet shorten to grund .... så hvis du har ret, så er det der problemet ligger.
Skal bare lige have købt værktøj til at afmontere knækkede rør. ( det er op ad bakke)
Jeg skiftede gløderør hvor det sidste knækkede...
Den melder fejl på det der er knækket samt et andet shorten to grund .... så hvis du har ret, så er det der problemet ligger.
Skal bare lige have købt værktøj til at afmontere knækkede rør. ( det er op ad bakke)
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
-
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
- Geografisk sted: Ringsted
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
Hej.
Gløderør skiftet.
Den hopper og danser stadig.
Jeg har xentry og jeg er ikke dygtig nok til at n
Bruge den fuldt ud.
Kan jeg ikke sætte dem til at logge fejl mens jeg kører, så jeg kan se hvilke parametre der falder ved siden af eller hvilke komponenter som laver fejl live. Jeg er med på man kan læse fejlkode, men mangler en ting så den kan fortælle mig hvilke værdier der springer ud fra normalen. På den måde vil det være meget nemmere så finde fejlen.
Mvh Johnny
Gløderør skiftet.
Den hopper og danser stadig.
Jeg har xentry og jeg er ikke dygtig nok til at n
Bruge den fuldt ud.
Kan jeg ikke sætte dem til at logge fejl mens jeg kører, så jeg kan se hvilke parametre der falder ved siden af eller hvilke komponenter som laver fejl live. Jeg er med på man kan læse fejlkode, men mangler en ting så den kan fortælle mig hvilke værdier der springer ud fra normalen. På den måde vil det være meget nemmere så finde fejlen.
Mvh Johnny
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
Skift LMM, så kører den.Johnnyhjo77 skrev: ↑31. jul 2021, 22:12 Hej.
Gløderør skiftet.
Den hopper og danser stadig.
Jeg har xentry og jeg er ikke dygtig nok til at n
Bruge den fuldt ud.
Kan jeg ikke sætte dem til at logge fejl mens jeg kører, så jeg kan se hvilke parametre der falder ved siden af eller hvilke komponenter som laver fejl live. Jeg er med på man kan læse fejlkode, men mangler en ting så den kan fortælle mig hvilke værdier der springer ud fra normalen. På den måde vil det være meget nemmere så finde fejlen.
Mvh Johnny

ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
- Geografisk sted: Ringsted
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
Hej.
Den blev skiftet i efteråret... hmm. Men må prøve at sætte den gamle på igen? Og se om der er forskel, for da jeg skiftede til ny fortsatte den med at hakke...
Den blev skiftet i efteråret... hmm. Men må prøve at sætte den gamle på igen? Og se om der er forskel, for da jeg skiftede til ny fortsatte den med at hakke...
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
-
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
- Geografisk sted: Ringsted
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
Hej. Den hakker også med den anden luftmænge måler.
Så jeg ved ikke om det kan være en dysse.
Er der noget i xentry man kan sætte til når man kører og den viser de forskellige er i den. Då kan man se hvilke komponenter der er i stykker og uden for range. ? Findes den feature?
Mvh Johnny
Så jeg ved ikke om det kan være en dysse.
Er der noget i xentry man kan sætte til når man kører og den viser de forskellige er i den. Då kan man se hvilke komponenter der er i stykker og uden for range. ? Findes den feature?
Mvh Johnny
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
Min bil har samme motor og gearkasse og jeg tidligere skrevet om lignende eller samme problem.
MB Danmark har haft bilens data fra gearkassen til gennemsyn, og "tror - mener" at det er converteren der skal skiftes.
Derfor skal bilen have ny Converter om 1,5 uge.
Rep. er udsat, idet jeg har meget tillid til en af de medarbejder MB har og han har ferie i næste uge
Når jeg kender resultatet, skriver jeg en besked
MB Danmark har haft bilens data fra gearkassen til gennemsyn, og "tror - mener" at det er converteren der skal skiftes.
Derfor skal bilen have ny Converter om 1,5 uge.
Rep. er udsat, idet jeg har meget tillid til en af de medarbejder MB har og han har ferie i næste uge
Når jeg kender resultatet, skriver jeg en besked
-
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
- Geografisk sted: Ringsted
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
Interessant lad os endelig vide resultatet.
Min kører også ujævne når den er i tomgang og man giver de. 1200 omdr. Så hopper den..
Mvh Johnny
Min kører også ujævne når den er i tomgang og man giver de. 1200 omdr. Så hopper den..
Mvh Johnny
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Re: W211 3,0cdi motor hakker ved 12-1800 omdr.
Jeg har nu hentet bilen hos MB og kørt de 70 km hjem i 26g varme
Når jeg skriver temperatur på, så skyldes det, at problemet kom ved temperatur over 15g C og jo varmere det var, jo større problem var der.
Bilen har nu fået skiftet Converter og selvfølgelig gearolie og filter.
Da temperaturen var høj i dag, tør jeg godt skrive, at problemet er væk - helt væk
Gearskiftet er blevet mærkbart bedre og det lille ryk der kunne komme mellem 2. og 3. gear, er næsten ikke mærkbart længere
Når jeg skriver temperatur på, så skyldes det, at problemet kom ved temperatur over 15g C og jo varmere det var, jo større problem var der.
Bilen har nu fået skiftet Converter og selvfølgelig gearolie og filter.
Da temperaturen var høj i dag, tør jeg godt skrive, at problemet er væk - helt væk
Gearskiftet er blevet mærkbart bedre og det lille ryk der kunne komme mellem 2. og 3. gear, er næsten ikke mærkbart længere