W212 e300 cdi skifter sent til 7. gear
W212 e300 cdi skifter sent til 7. gear
Jeg har lige erhvervet mig en E300 stationcar årg. 2011 som jeg er pænt glad for.
Jeg har dog lagt mærke til, at den først skifter til 7. gear ved 120 km/t. Sætter jeg farten ned bliver den fint i 7., indtil jeg kommet under 80 km/t (ca).
Er det normalt at de først tager 7. ved 120 km/t?
Bilen har kørt ca. 285.000 og alt andet virker til at være i orden. Den har fået skiftet gearolie af forhandleren inden jeg købte den.
På forhånd tak.....
Jeg har dog lagt mærke til, at den først skifter til 7. gear ved 120 km/t. Sætter jeg farten ned bliver den fint i 7., indtil jeg kommet under 80 km/t (ca).
Er det normalt at de først tager 7. ved 120 km/t?
Bilen har kørt ca. 285.000 og alt andet virker til at være i orden. Den har fået skiftet gearolie af forhandleren inden jeg købte den.
På forhånd tak.....
Re: W212 e300 cdi skifter sent til 7. gear
Prøv Adaptive reset, søg her på fora.
Gratis kur der i mange tilfælde fixer mange skifte issues
Gratis kur der i mange tilfælde fixer mange skifte issues
ZOOM ZOOM.
Re: W212 e300 cdi skifter sent til 7. gear
Tak for dit svar.....jeg har prøvet at lave et reset på gearkassen, det hjalp desværre ikke. Men jeg har ret i, at den bør skifte til 7. noget tidligere, ikke?
Re: W212 e300 cdi skifter sent til 7. gear
Har du prøvet alle indstillinger på E-S-M knappen, i S vil den skifte senere ?
Og jo ved lav belastning bør du køre i 7 det meste af tiden når du kører =>80 km/t
ZOOM ZOOM.
Re: W212 e300 cdi skifter sent til 7. gear
Ja, der er nu kun E - S indstilling på den, det er det samme i begge indstillinger; ikke noget 7. gear før 120 km/t.
Kan det være for lav oliestand eller måske den skal skylles i gearkassen?
Kan det være for lav oliestand eller måske den skal skylles i gearkassen?
Re: W212 e300 cdi skifter sent til 7. gear
Tror ikke på lav oliestand, men det er jo nemt at tjekke.
Tror mere på dårlig speed sensor i gearkasse, det vil en Star tester kunne afklare, men sensoren koster omkr 500,- og er ikke særlig besværlig at skifte, så den ville jeg vælge først.
ZOOM ZOOM.
Re: W212 e300 cdi skifter sent til 7. gear
Jeg prøver at få den testet..... tak for råd....
Re: W212 e300 cdi skifter sent til 7. gear
Er 7 gear dit højeste gear? Mit højeste(9) kommer ikke før 130 og kun hvis acceleretionen er blid
Hvad er dit omdrejningstal når den skifter?
Hvad er dit omdrejningstal når den skifter?

Nuværende bil : Mercedes-Benz E220d (W213) 2016—>Galleri https://www.bilgalleri.dk/galleri/4110 ... garde_w213
Re: W212 e300 cdi skifter sent til 7. gear
Det er en 7 trins, og den skifter til 7. ved omkring 2100 o/min....
-
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 12. nov 2022, 08:42
Re: W212 e300 cdi skifter sent til 7. gear
Hej, har du fundet problemet, min cls 350 cdi årg 2011, er begyndt på det samme.
Før skiftede den ved ca 85-90 km/t.
Før skiftede den ved ca 85-90 km/t.
Re: W212 e300 cdi skifter sent til 7. gear
Min bil er en e320 cdi med 7 gear - min mening omkring en 7èr
Efter min mening, er det meget vigtig, at gearolien bliver skiftet af en, der har forstand på MB - jeg bruger kun autoriseret MB
Der er forskellige olietyper til MB`s gearkasser, - derfor vigtig, det skal være den rigtige type, en 9èr olie kan ikke bruges til en 7èr
For at ramme den rigtige mængde olie, skal gearkassen først være kølet ned - ikke noget med at skifte olie på en meget varm gearkasse.
Hvis du får gearkassen skyllet med rent gearolie - det koster måske 5 liter ekstra gearolie, for hvert 60.000 km (hvis du kører meget med en campingvogn, - så vil du opleve en meget bedre gearskift osv.
Hvornår min skifter til 7 gear, er lidt svært at opdage - er lidt forskellig, for er det med vinden eller imod vinden, opad eller nedad osv, men måske omkring 1500-1600 omdrejninger
Efter min mening, er det meget vigtig, at gearolien bliver skiftet af en, der har forstand på MB - jeg bruger kun autoriseret MB
Der er forskellige olietyper til MB`s gearkasser, - derfor vigtig, det skal være den rigtige type, en 9èr olie kan ikke bruges til en 7èr
For at ramme den rigtige mængde olie, skal gearkassen først være kølet ned - ikke noget med at skifte olie på en meget varm gearkasse.
Hvis du får gearkassen skyllet med rent gearolie - det koster måske 5 liter ekstra gearolie, for hvert 60.000 km (hvis du kører meget med en campingvogn, - så vil du opleve en meget bedre gearskift osv.
Hvornår min skifter til 7 gear, er lidt svært at opdage - er lidt forskellig, for er det med vinden eller imod vinden, opad eller nedad osv, men måske omkring 1500-1600 omdrejninger