W211 E220 CDI - Skift af dyser

Alt vedrørende teknik
Besvar
TKJDK
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14. maj 2009, 21:21

W211 E220 CDI - Skift af dyser

Indlæg af TKJDK »

Den lyder værre og værre, næsten som en traktor. Bell add hjælper ikke det mindste på denne bil, så jeg vil prøve med nye dyser da jeg ikke ved hvor længe de har siddet i.

Jeg har fået fat i nogle nye (fakriksnye, så går ud fra de er kalibreret til en eller anden standardværdi). Kan den lokale mekanikker skifte dem, eller skal der tilslutte en computer for justering?

Mvh/Thomas
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

Helt i starten var det plug and play men senere kom der klassifikation på dem som skulle kodes ind i CDI styreenhed med tester. Denne kan ses ved at der er et cirkel med et nummer i.
Idag kører man med 20-22ciffer kodning per dyse :shock:
TKJDK
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14. maj 2009, 21:21

Indlæg af TKJDK »

OK tak, så må jeg nok til Gørløse og have dem sat i.

/TKJ
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

Altså, hvis din 220'er er med 170hk og Delphi indsprøjtning så SKAL man taste 20 ciffer med tester per dyse!

Men Bosch dyserne kan være med cirkel og uden. Hvis uden cirkel, skal dette ikke kodes ind...
TKJDK
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14. maj 2009, 21:21

Indlæg af TKJDK »

Det er en af de første fra 2002 med 150 hk. Ifølge EPC skal det være A6110701187, så det er de nok ikke hvis det først kom på 170 hk udgaven.

Dyserne er ikke nået frem endnu, så jeg kan ikke se om der er nogen cirkel på dem.

Mvh
Thomas
Besvar