Vacuum fejl på C270

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
MACH
Geografisk sted: Nyk.F
Kontakt:

Vacuum fejl på C270

Indlæg af MACH »

Min C270 har en fejl på vacuum'et.
MB foreskriver -0,8 på systemet og den yder -0,9 på pumpen som den skal, allerede på første og eneste udtag, foruden det til bremseforstærkeren, er den allerede dalet til -0,6. Så skulle man tro at det var bremseforstærkeren der var utæt, men den har jeg afprøvet ved at trække fødeslangen ud af bremseforstærkeren og så kan jeg høre at vacummet slipper ud.
Fødeslangen er ny, og jeg har prøvet med en anden brugt vacuumpumpe fra Gørløse Autoophug med samme resultat: -0,6 ved fordelingen og -0,3 ved ladetryksventil !!!

Har snakket med tidligere MB værkfører og nuværende MB mekanikere om problemet uden at få et godt tip.
CDI

Indlæg af CDI »

Vaccum bruges også til andet end styring af motorkomponenter. F.eks lygtehøjde justering.. Prøv at klemme div. slanger for at se om trykket falder til -0,8bar...
Brugeravatar
MACH
Kontakt:

Indlæg af MACH »

Nej på min S203 270CDI Årgang 2001 er der kun to ting udover bremseforstærkeren der bruger vacuum og det er ladetryksventil og ved "returgassen"
Lygtehøjde justeringen styres elektrisk !

Da jeg startede på at fejlfinde startede jeg også bagfra som du foreslår, og der er umiddelbart ingen utætheder, og hvad hjælper det når udtaget, på fødeslangen, til motorstyringen kun yder -0,6 .

Mit bedste bud er at den vacuumpumpe fra Gørløse også er defekt, men hvor sandsynligt er det ?? De yder begge -0,9 på måleuret (fra FACOM )
som de skal.

Kan de alligevel stadig være defekte ???
CDI

Indlæg af CDI »

Xenonlygter er lektrisk just men er meget sikker på at alm lygter kører med vaccumjust :roll:

Men ellers skal du pille begge fødeslanger af på trykomformerne, måleur på den ene ende og lukkeprop på den anden. Måske er en af dine trykomformer lidt utæt så den konstant udlufter vaccumet!!!
Brugeravatar
MACH
Kontakt:

Indlæg af MACH »

Min har xenon.
Hvis jeg forstår det du skriver korrekt, er det prøvet og resultatet var :
-0,3 bar

Men problemet ligger jo langt før "trykomformerne" da den jo kun yder
-0,6 bar på udtaget til de små vacuumslanger !
CDI

Indlæg af CDI »

Hvad giver det direkte på studsen som sidder på kontraventilen, med afmonteret rør fra bremseforstærker og lukket tæt med tommelfingeren?
Brugeravatar
MACH
Kontakt:

Indlæg af MACH »

På den måde giver den -0,8 bar.

Målte lige samtidig ved trykomformerne på denne måde:
På turbosiden: -0,2 bar
På returgassiden: -0,6 bar

Så der er da ihvertfald en fejl på slangen til turboen.

Hvor er samlestykket til alle slangerne ? Under plastikket ved viskerne ?
Brugeravatar
MACH
Kontakt:

Re: Vacuum fejl på C270

Indlæg af MACH »

Fejlen er fundet, det var trykomformeren ved returgassen, der var utæt når den var åben.
Besvar