neddroslede motorer

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
gullov
Indlæg: 11
Tilmeldt: 6. dec 2009, 13:24
Geografisk sted: nordsjælland

neddroslede motorer

Indlæg af gullov »

Hej

Jeg har et spørgsmål?
Den jeg har, er en US. (WDB107045) 380SL 1984.(116.962 motor)
Jeg er godt klar over at katalysator tag nogle HK.
Men ved i ellers hvor forskel er på disse motorer.


Hilsen Finn G.
Senest rettet af gullov 11. dec 2009, 16:05, rettet i alt 1 gang.
Min sommer bil: MB 380 SL U.S årgang 1984 med hvide plader.
Brugeravatar
mogens
Indlæg: 17
Tilmeldt: 3. mar 2009, 23:15
Geografisk sted: Gentofte

Re: neddroslede motorer

Indlæg af mogens »

Hej,
Der er forskel på det der hedder Verdichtung,-Hvad det er, ved jeg ikke helt præcis.
En Tysker 380sl - 204hk - Verdickung=9,4:1
En USA 380sl - 155hk - Verdickung=8,0:1

Jeg tror det har noget med slaglængden at gøre, men som sagt er jeg ikke helt sikker?

Hilsen Mogens
Hilsen
Mogens Nielsen
450SL 1972
450SLC 1973
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: neddroslede motorer

Indlæg af Bri_jac »

Var der ikke noget med at disse USA motorer blev neddroslet pga. luftforurenings krav fra Californien - så mon ikke det er noget recirkulation af udstødningsasserne- eller husker jeg helt forkert
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: neddroslede motorer

Indlæg af CDI »

Verdichtung er kompression... ud fra dine data så har usa modellen lavere kompressionsforhold.
Brugeravatar
gullov
Indlæg: 11
Tilmeldt: 6. dec 2009, 13:24
Geografisk sted: nordsjælland

Re: neddroslede motorer

Indlæg af gullov »

Nu har jeg været rundt på nettet.

Boring x slaglængde, er på U.S.A modet det samme som på e u.


116 010 3821 topstykke u s / e u

116 030 3320 plejlstang u s / e u

116 050 0326 VENTIL IND u s / eu
Er det samme.
Med hensyn til KNASTAKSEL så er jeg ikke sikke på hvad for en der passer til u s / e u.


Men Stemple er måske ikke de samme, boring er den samme.

Så kompressor må ligge i stempel udformning. 9,4: 1 EU / U.S.A 8,3: 1

Er der nogle der kan sige mig om det er rigtig.
Er der nogle der kan skaffe et billede af de stempler.

Et kammeratlig Hilsen
Finn G
Min sommer bil: MB 380 SL U.S årgang 1984 med hvide plader.
Besvar