Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
-
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 22. dec 2009, 18:05
Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
Kære MB-ejere
Håber på at kunne få lidt hjælp herindefra?
Vi købte en dejlig MB E 220 CDI (Type 210 - 143 HK-diesel) foråret 2009.
Bilen solgt første gang i dec. 2000, men er en 2001-Model (blinklys i bagspejle)!
I november fandt vi ud af, at kabinen ikke kunne opvarmes ordentligt
og at slangerne til/fra køleren ikke blev nævneværdigt varme og temperaturmåleren
viste heller ikke mere end 70-80 grader.
Forhandleren udskiftede TERMOSTATEN og VANDPUMPEN. Nu bliver alle slanger i motorrummet
godt varme efter ca. 20 km´s kørsel, MEN vi får næsten ingen varme ind i kabinen.
Vi skal sætte varmereguleringerne på max og bruge næsten max blæser for bare at
holde ruderne foran i bilen fri for dug. Kort sagt - en KOLD fornøjelse!
Har læst herinde (under varmeproblemer) noget om en "Varmtvandsstyreenhed" til varmen.
Hvor sidder en sådan - hvad kan den - og hvad koster den?
Ligeledes har jeg læst om en "Varmtvandsstopventil". Hvor sidder den/hvad styrer den?
Har jeg i vognen også omtalt "varmeføler" ved loftslampen? Vognen har ikke fuldautomatisk
aircon.
Endelig noget med "et varmeapperat bag instumentbordet" . Har jeg også en sådan?
Som det vist er tydeligt af ovenstående - så er jeg ikke mekaniker, men håber alligevel,
at der er en eller anden som vil prøve at hjælpe mig.
På forhånd TAK.
Hilsen Goul-Jensen
Håber på at kunne få lidt hjælp herindefra?
Vi købte en dejlig MB E 220 CDI (Type 210 - 143 HK-diesel) foråret 2009.
Bilen solgt første gang i dec. 2000, men er en 2001-Model (blinklys i bagspejle)!
I november fandt vi ud af, at kabinen ikke kunne opvarmes ordentligt
og at slangerne til/fra køleren ikke blev nævneværdigt varme og temperaturmåleren
viste heller ikke mere end 70-80 grader.
Forhandleren udskiftede TERMOSTATEN og VANDPUMPEN. Nu bliver alle slanger i motorrummet
godt varme efter ca. 20 km´s kørsel, MEN vi får næsten ingen varme ind i kabinen.
Vi skal sætte varmereguleringerne på max og bruge næsten max blæser for bare at
holde ruderne foran i bilen fri for dug. Kort sagt - en KOLD fornøjelse!
Har læst herinde (under varmeproblemer) noget om en "Varmtvandsstyreenhed" til varmen.
Hvor sidder en sådan - hvad kan den - og hvad koster den?
Ligeledes har jeg læst om en "Varmtvandsstopventil". Hvor sidder den/hvad styrer den?
Har jeg i vognen også omtalt "varmeføler" ved loftslampen? Vognen har ikke fuldautomatisk
aircon.
Endelig noget med "et varmeapperat bag instumentbordet" . Har jeg også en sådan?
Som det vist er tydeligt af ovenstående - så er jeg ikke mekaniker, men håber alligevel,
at der er en eller anden som vil prøve at hjælpe mig.
På forhånd TAK.
Hilsen Goul-Jensen
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
DET ER HELT SIKKERT DIN DUEVENTIL DA DET ER DEN DER STYRE VARMVANDSTILFØRSEL TIL KABINEN ,DEN SIDDER I VENSTRE SIDE AF MOTORRUMET HVIS DU STÅR MED FORAN BILEN OG LIGE VED STØDDÆMPER TÅRNET ,DET LIGNER FAKTISK 2 SMÅ SILOER I MINIFORMAT OG PRISEN ER CA 15OO +MOMS
MVH MERCEDESSPECIALISTEN
MVH MERCEDESSPECIALISTEN
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
For at tjekke om det er der det er galt, så træk el-stikket af ventilerne, så skal den varme MAX
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 22. dec 2009, 18:05
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
Mange tak for rådene begge to - det vil blive afprøvet med aftagning af elstikket
ved duoventilerne. I så fald skal de godt nok hurtigt blive skiftet.
ved duoventilerne. I så fald skal de godt nok hurtigt blive skiftet.
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
husk lige at skriv om det var der fejlen var er lidt nysgerrig he he 

-
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 22. dec 2009, 18:05
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
Jeg skal nok fortælle, om det lykkes! Jeg har overgivet Jeres råd til
forhandleren, som har lovet at få det ordnet.
Han har lidt travlt, så han ar fået lov til at vente til det passer i hans
tidsplan.
Hilsen Goul-Jensen
forhandleren, som har lovet at få det ordnet.
Han har lidt travlt, så han ar fået lov til at vente til det passer i hans
tidsplan.
Hilsen Goul-Jensen
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
har du hjælpefyr i
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
har lige fået skiftet alle mine filtre,kulfiltere og pollen,, på min E220 cdi, og jeg skal love for det ku` mærkes
Jan
Jan
-
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 9. mar 2009, 20:02
- Geografisk sted: løsning/korring
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
hej jan hvad koster sådan en omgang af filter
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
Jeg ved det faktisk ikke, fik det lavet på garantien, fra forhandleren.
Venligst
Jan
Venligst
Jan
-
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 22. dec 2009, 18:05
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
HJÆLPEFYR??
Bilen skal til forhandleren angående varmeproblemer i den kommende
uge - uge 6.
Spændende om Jeres råd bliver fulgt af ham?
En af Jer har skrevet om jeg har hjælpefyr - ved det faktisk ikke. Hvordan
kan jeg finde ud af det - hvor er det placeret?
Takker endnu engang for hjælpsomheden!
Hilsen Goul-Jensen
Bilen skal til forhandleren angående varmeproblemer i den kommende
uge - uge 6.
Spændende om Jeres råd bliver fulgt af ham?
En af Jer har skrevet om jeg har hjælpefyr - ved det faktisk ikke. Hvordan
kan jeg finde ud af det - hvor er det placeret?
Takker endnu engang for hjælpsomheden!
Hilsen Goul-Jensen
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
det skal sidde lige bag din højre forlygte ved siden af din beholder til kølevandet (højre side af motorrum )
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
den skal have hjælpefyr og det er meget normal fejl at den ikke virker og det er vigtigt du får det lavet på garanti hvis det er for det kan nemt koste 10 k du har en knap ved askebæret den må IKKE lyse rød. og hvis din kølevand er under 75 grader og ude temperaturen er under 8 grader skal den gå igang. og du kan høre det hvis du starter motoren og slukker den efter ca 5 - 10 min så køre den lige i ca 1 min.
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
Hej goul-jensen
Hvis knap ved askebæger lyser er hjælpefyr frakoblet, kan indkobles manuelt hvis der er ur/timer indbygget.
Fyr sidder i h.forskærm, afgasrør sidder lige foran inderskærm ved forhjul. Hvis fyr ikke har været brugt længe kan hele fyret være rustet sammen = mange K-kroner
Hvis knap ved askebæger lyser er hjælpefyr frakoblet, kan indkobles manuelt hvis der er ur/timer indbygget.
Fyr sidder i h.forskærm, afgasrør sidder lige foran inderskærm ved forhjul. Hvis fyr ikke har været brugt længe kan hele fyret være rustet sammen = mange K-kroner
Senest rettet af Lars E270 9. feb 2010, 14:52, rettet i alt 1 gang.
Hilsen
Lars E270
Tidligere bil:
MB E270 CDI T-model W210 årgang 2000 p.t. rundet 575.000 km
Nuværende bil:
GLK 320 CDI 4MATIC årgang 2009 X204 p.t. rundet 136.000
Lars E270
Tidligere bil:
MB E270 CDI T-model W210 årgang 2000 p.t. rundet 575.000 km
Nuværende bil:
GLK 320 CDI 4MATIC årgang 2009 X204 p.t. rundet 136.000
Re: Varmeproblem i kabinen på E 220 CDI (model 2001)
Hvis fyr skal skiftes er det ikke en herregård vi taler om, ved nyt ca. kr. 3000 ved brugt ca kr. 1200.
Udskiftningen tager, hjemme i indkørslen, ca 1½ time.
Udskiftningen tager, hjemme i indkørslen, ca 1½ time.
ZOOM ZOOM.