Aflader batteri
Aflader batteri
Hej jeg skulle høre om der er nogen der kan hjælpe, min MB E220 CDI fra 2000 ny model 148HK lader ikke på batteri, eller den står og aflader i løbet af natten.
En mek, fra det lokale værksted siger det er ”hjælpe” varmer bilen er født med. bruger sirka 36 amp og da jeg har installeret oliefyr kan hjælpe varmeren, bare slås fra(den står og kører selv om motoren er varm), sikkert bare fjerne en sikring så den ikke står og kører. Jeg har fået skiftet kul og styring på generatoren som har en efekt på næsten 200 Amp.
Har den lokale mek ret, eller er der andre forslag?
Mange tak til jer alle, fik slået hjælpe fyret fra og vognen startede i morges
God weekend
En mek, fra det lokale værksted siger det er ”hjælpe” varmer bilen er født med. bruger sirka 36 amp og da jeg har installeret oliefyr kan hjælpe varmeren, bare slås fra(den står og kører selv om motoren er varm), sikkert bare fjerne en sikring så den ikke står og kører. Jeg har fået skiftet kul og styring på generatoren som har en efekt på næsten 200 Amp.
Har den lokale mek ret, eller er der andre forslag?
Mange tak til jer alle, fik slået hjælpe fyret fra og vognen startede i morges
God weekend
Senest rettet af ASK 12. feb 2010, 14:17, rettet i alt 1 gang.
Re: Aflader batteri
hvis du kun køre korte ture så skal du slukke for dit hjælpefyr i askebæret den knap skal lyse rød så er hjælpefyret slukket.
jeg har hørt noget om at de batterier der sidder i bilerne kan få memory ,så man skal have en speciel lader som kan lade batteriet 100 % op. så er batteriet som nyt igen
jeg har hørt noget om at de batterier der sidder i bilerne kan få memory ,så man skal have en speciel lader som kan lade batteriet 100 % op. så er batteriet som nyt igen

Re: Aflader batteri
Et syre batteri har ikke memory effekt, det har derimod 'gamle' mobiltlf typer såsom nickel-cadmium.
Til gengæld tåler et syrebatteri ikke at blive afladet helt ~under 20%. det vil gøre at batteriet falder sammen...Men igen kan der fås nogle typer deep-cycle der tåler total afladning, men de kan ikke levere end stor star strøm (Som en bil bruger når starteren kører 200~300A), disse specielle batterier bruges i el-truck o.lign.
Hjælpefyret kører jo kun når bilen er tændt, det slukker når bilen slukker (Det kører i ca 120sek efter du slukker bilen for at puste luft igennem fyret og slukke det)
Hjælpefyret går i 'dvale' når temperaturen er omkring 65grader - Disse moderne diesel motorer har BEHOV for at få noget varme tilført for de varmer ikke meget selv ved normal kørsel - husk på at motoren bliver slidt mere ved kolde temperaturer end varme
Men til at få udredt til fejlkilde, kan du jo prøve at fjerne sikringen natten over og se om det er dit hjælpefyr der stjæler alt strømmen, selvom det sikkert er årsagen.
Min egen 220CDI der lige for tiden kun kører små ture, har også problemer med at bilen ikke bliver opladet - Jeg har en gang denne vinter måtte sætte opalader på batteriet - Og kommer også til det igen en af de næste par dage.
Hvordan er dit kørselsmønster? mange små korte ture? =stort strømtræk ved opstart, og ingen tid til at oplade batteriet igen? bruger du kabineblæser gor fuld skrue? hvad med elbagrude? har du stort musik anlæg i bilen der tapper alt din strøm?
Jeg ville oplade batteriet fuld, med en lader, og derefter stoppe med at bruge alle enheder der bruger meget strøm, og analysere mit kørselsmønster - for at se om jeg bliver klogere
Til gengæld tåler et syrebatteri ikke at blive afladet helt ~under 20%. det vil gøre at batteriet falder sammen...Men igen kan der fås nogle typer deep-cycle der tåler total afladning, men de kan ikke levere end stor star strøm (Som en bil bruger når starteren kører 200~300A), disse specielle batterier bruges i el-truck o.lign.
Hjælpefyret kører jo kun når bilen er tændt, det slukker når bilen slukker (Det kører i ca 120sek efter du slukker bilen for at puste luft igennem fyret og slukke det)
Hjælpefyret går i 'dvale' når temperaturen er omkring 65grader - Disse moderne diesel motorer har BEHOV for at få noget varme tilført for de varmer ikke meget selv ved normal kørsel - husk på at motoren bliver slidt mere ved kolde temperaturer end varme

Men til at få udredt til fejlkilde, kan du jo prøve at fjerne sikringen natten over og se om det er dit hjælpefyr der stjæler alt strømmen, selvom det sikkert er årsagen.
Min egen 220CDI der lige for tiden kun kører små ture, har også problemer med at bilen ikke bliver opladet - Jeg har en gang denne vinter måtte sætte opalader på batteriet - Og kommer også til det igen en af de næste par dage.
Hvordan er dit kørselsmønster? mange små korte ture? =stort strømtræk ved opstart, og ingen tid til at oplade batteriet igen? bruger du kabineblæser gor fuld skrue? hvad med elbagrude? har du stort musik anlæg i bilen der tapper alt din strøm?
Jeg ville oplade batteriet fuld, med en lader, og derefter stoppe med at bruge alle enheder der bruger meget strøm, og analysere mit kørselsmønster - for at se om jeg bliver klogere
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Aflader batteri
Hej byllebylle skrev:hvis du kun køre korte ture så skal du slukke for dit hjælpefyr i askebæret den knap skal lyse rød så er hjælpefyret slukket.
jeg har hørt noget om at de batterier der sidder i bilerne kan få memory ,så man skal have en speciel lader som kan lade batteriet 100 % op. så er batteriet som nyt igen
Tak for dit svar
Det vil jeg prøve med det samme, du skulle vel ikke have en manual på dansk eller engelsk jeg kunne få en kopi af, da den jeg har er på tysk og jeg kan intet tysk

Re: Aflader batteri
Hej Bri_jac tak for dit svarBri_jac skrev:Et syre batteri har ikke memory effekt, det har derimod 'gamle' mobiltlf typer såsom nickel-cadmium.
Til gengæld tåler et syrebatteri ikke at blive afladet helt ~under 20%. det vil gøre at batteriet falder sammen...Men igen kan der fås nogle typer deep-cycle der tåler total afladning, men de kan ikke levere end stor star strøm (Som en bil bruger når starteren kører 200~300A), disse specielle batterier bruges i el-truck o.lign.
Hjælpefyret kører jo kun når bilen er tændt, det slukker når bilen slukker (Det kører i ca 120sek efter du slukker bilen for at puste luft igennem fyret og slukke det)
Hjælpefyret går i 'dvale' når temperaturen er omkring 65grader - Disse moderne diesel motorer har BEHOV for at få noget varme tilført for de varmer ikke meget selv ved normal kørsel - husk på at motoren bliver slidt mere ved kolde temperaturer end varme
Men til at få udredt til fejlkilde, kan du jo prøve at fjerne sikringen natten over og se om det er dit hjælpefyr der stjæler alt strømmen, selvom det sikkert er årsagen.
Min egen 220CDI der lige for tiden kun kører små ture, har også problemer med at bilen ikke bliver opladet - Jeg har en gang denne vinter måtte sætte opalader på batteriet - Og kommer også til det igen en af de næste par dage.
Hvordan er dit kørselsmønster? mange små korte ture? =stort strømtræk ved opstart, og ingen tid til at oplade batteriet igen? bruger du kabineblæser gor fuld skrue? hvad med elbagrude? har du stort musik anlæg i bilen der tapper alt din strøm?
Jeg ville oplade batteriet fuld, med en lader, og derefter stoppe med at bruge alle enheder der bruger meget strøm, og analysere mit kørselsmønster - for at se om jeg bliver klogere
Jeg har en oplader på om natten for at kunne starte om morgenen, kørte over 100 km i går men den var død i morges og batteriet er kun en md. gammel. Det er MB orginale radio med navi. der er i vognen, der er sat et Bluet. haløjsa til mobilen i, men det skulle ikke køre om natten, nu vil jeg prøve at slå hjælpe varmeren fra, og hvis det ikke hjælper vil jeg prøve sikringerne til det forskellige udstyr
Mange tak ASK
Re: Aflader batteri
det er forhåbentlig ikke et billig batteri med lav amp. mit batteri er på 100 amp. hvor bor du henne af, for jeg har en manual på dansk
Re: Aflader batteri
Hej ASK!ASK skrev:Hej jeg skulle høre om der er nogen der kan hjælpe, min MB E220 CDI fra 2000 ny model 148HK lader ikke på batteri, eller den står og aflader i løbet af natten.
En mek, fra det lokale værksted siger det er ”hjælpe” varmer bilen er født med. bruger sirka 36 amp og da jeg har installeret oliefyr kan hjælpe varmeren, bare slås fra(den står og kører selv om motoren er varm), sikkert bare fjerne en sikring så den ikke står og kører. Jeg har fået skiftet kul og styring på generatoren som har en efekt på næsten 200 Amp.
Har den lokale mek ret, eller er der andre forslag?
Hvad med og finde ud af hvad der stjæler strømmen. Af med minus kablet og et ampmeter imellem, og så ta sikring efter sikring ud ind til du har fundet tyven.
Jeg har haft nogle hvor blæseren kører helt stille, som om den står i restvarme, så er betjeningspanelet kaput, prøv det.

Hilsen Daimler!
Re: Aflader batteri
[/quote]
Hej ASK!
Hvad med og finde ud af hvad der stjæler strømmen. Af med minus kablet og et ampmeter imellem, og så ta sikring efter sikring ud ind til du har fundet tyven.
Jeg har haft nogle hvor blæseren kører helt stille, som om den står i restvarme, så er betjeningspanelet kaput, prøv det.
Hilsen Daimler![/quote]
Jeps det er en god måde at fejlsøge problemet på
Hej ASK!
Hvad med og finde ud af hvad der stjæler strømmen. Af med minus kablet og et ampmeter imellem, og så ta sikring efter sikring ud ind til du har fundet tyven.
Jeg har haft nogle hvor blæseren kører helt stille, som om den står i restvarme, så er betjeningspanelet kaput, prøv det.

Hilsen Daimler![/quote]
Jeps det er en god måde at fejlsøge problemet på

W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Aflader batteri
Hej Bylle jeg er på Bornholmbylle skrev:det er forhåbentlig ikke et billig batteri med lav amp. mit batteri er på 100 amp. hvor bor du henne af, for jeg har en manual på dansk
Re: Aflader batteri
Hej DaimlerDaimler skrev:Hej ASK!ASK skrev:Hej jeg skulle høre om der er nogen der kan hjælpe, min MB E220 CDI fra 2000 ny model 148HK lader ikke på batteri, eller den står og aflader i løbet af natten.
En mek, fra det lokale værksted siger det er ”hjælpe” varmer bilen er født med. bruger sirka 36 amp og da jeg har installeret oliefyr kan hjælpe varmeren, bare slås fra(den står og kører selv om motoren er varm), sikkert bare fjerne en sikring så den ikke står og kører. Jeg har fået skiftet kul og styring på generatoren som har en efekt på næsten 200 Amp.
Har den lokale mek ret, eller er der andre forslag?
Hvad med og finde ud af hvad der stjæler strømmen. Af med minus kablet og et ampmeter imellem, og så ta sikring efter sikring ud ind til du har fundet tyven.
Jeg har haft nogle hvor blæseren kører helt stille, som om den står i restvarme, så er betjeningspanelet kaput, prøv det.![]()
Hilsen Daimler!
Det bliver det næste jeg prøver 1000 tak for dit svar