W 210

Alt vedrørende teknik
Besvar
mb210020

W 210

Indlæg af mb210020 »

Hej, jeg er den lykkelige ejer af en MB W210020 3,0, som indtil for kort tid siden startede perfect, desv. fulgte jeg et råd fra en bekendt, som havde en tilsvarende model, rådet var at købe et middel hos en MB forhandler til at rense dysser og indsprøjtning.rådet var udmærket, jeg kunne mærke at motoren blev mere kvik, desværre var der også et minus som følger. Ved opstart med kold motor er tomgangen meget urolig i de første 40-60 sekunder ledsaget af en kraftig metalisk lyd, som dog forsvinder kort tid efter.
Jeg har skiftet dysser, alle 6, men problemet er der fortsat. Oliefilter, brændstoffilter og olie er skiftet samtidigt med dysserne.
Hvad kan problemet være? :cry:
Senest rettet af mb210020 17. maj 2011, 09:35, rettet i alt 1 gang.
Daimler
Geografisk sted: Haderslev

Re: W 210

Indlæg af Daimler »

Hej mb210020!

Det er helt sikkert et gløderør, der er galt med, da du havde dyserne ude skulle du have set om der var gang i alle glødestifter, og om de var helt inde i forkammeret, det problem har jeg haft på en del Benzer. :wink:

Hilsen Daimler!
linander

Indlæg af linander »

hvad hed det midel som du købte hos mb jeg har en 220 d fra 97 som siger meget som en diesel skulle tro det var en gammel en det lidt pinligt med sådan en fin bil 210 model og når jeg starter den hopper den i motor vil sige at den lige skal have noget gas så står den roligt det hele tager ca 5sek hvis jeg ikke rør gassen så står den op og ned i tomgang kan det også være duser som ikke er rene og kan de blive renset når de sidder i mvh michaeæ
Daimler
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af Daimler »

linander skrev:hvad hed det midel som du købte hos mb jeg har en 220 d fra 97 som siger meget som en diesel skulle tro det var en gammel en det lidt pinligt med sådan en fin bil 210 model og når jeg starter den hopper den i motor vil sige at den lige skal have noget gas så står den roligt det hele tager ca 5sek hvis jeg ikke rør gassen så står den op og ned i tomgang kan det også være duser som ikke er rene og kan de blive renset når de sidder i mvh michaeæ
hej linander!

Den kan du godt give en slat olie når du tanker, men ellers er det Produkter fra Bell Add, Wûrth og Smogdoktor du kan finde dem på nettet. Angående dårlig gang efter start kunne det tænkes at det er gløderør, op med dyserne og se om alle rørrerne er helt inde i forkammeret, det har jeg haft på flere når man har skiftet gløderør og ikke har gjort hullerne rigtig rene så de ikke kommer bund, så halter den lige efter start.

Hilsen Daimler!
Besvar